Menuen i maj

En svinemørbrad marineret i sennep,olie, lidt brun farin, hvidløg og chili, derefter grillet.

Som tilbehør frisk pasta vendt i en sovs af lækker fløde, en klat sennep, friske champignon og forårsløg.

I går stod den på bøf med fritter og i dag på cevapcici med fritter :savle: …tror min indre rebel gør oprør mod to dages vegetarmad :ups: :tihi:

Rester og imorgen høns i asparges med ris har 2 venner par til aftens mad i morgen.

[QUOTE=Ann K;1063683]Lidt lækkert herhjemme… godt nok i versionen “tøm køleskabet” men alligevel…

Kalveculotte m ovnstegte kartofler gratineret med talleggioost, ovnbagte sødkartofler og blomkål og en tatin lavet på skalotteløg…
Måske en forret bestående af hvidløgssuppe… eller evt grillet gedeost…
Og i hvert fald en dessert af æblecrumble med varm vanilliesauce…

Kartoflerne står allerede og koger. :)[/QUOTE]

Den der tarte tatin med skalotteløg må du gerne lave lidt oftere:thumbup: (og i den str der står i bogen, så man kan få nok af den:p)

Ja, den er god ikk’? :slight_smile:
Og jeg brugte faktisk 500 g løg… opskriften angiver 800 g til 6 personer, så jeg synes egentlig at jeg brugte nok…
Men det snyder… for tærten er så goooooooooooooooood, at et stykke bare ikke er nok :savle:

Var hjemme hos en veninde til grill hygge hvor vi fik, köfte, kyllingespyd, kyllinger pølser og marineret kyllinge stykker
tilbehøret var tyrkisk kartoffel salat og noget tyrkisk hvidløgs/pasta

[QUOTE=Ann K;1064014]Ja, den er god ikk’? :slight_smile:
Og jeg brugte faktisk 500 g løg… opskriften angiver 800 g til 6 personer, så jeg synes egentlig at jeg brugte nok…
Men det snyder… for tærten er så goooooooooooooooood, at et stykke bare ikke er nok :savle:[/QUOTE]

hit med opskrift :slight_smile:

Salat med parmaskinke, ost og et spejlæg

Hjemmelavet kærnemælks koldskål med tykmælk og æg :slight_smile: Der til hjemmelavet knas :slight_smile:

Fiskedeller med små kartofler og skriggrøn persillesovs.

Kartoffelmos med kødsovs :slight_smile:

Kylling og fritter…

Og i morgen skal misserne og jeg endelig have vores fiskedag! :smiley:

Ribbensteg trods jeg er alene hjemme. Kom til at købe 5 kg Ribbensteg for 95,- og havde ikke meget fryseplads tilbage. Så lavede 1/2 delen, så det var aftensmad og så er der masser til pålæg.

da vi var i Thisted i dag fik jeg både kuller og rødspætte filetter til fryseren til familiepris nede i Fiskehuset :smiley: så den står vist på fisk de næste dage :smiley:
altså lige bortset fra i morgen hvor jeg skal grille dyrekølle eller filet hjemme hos en fra BA gruppen

Igår blev det til medister med gratineret blomkål…
idga står den på frikadelle m pastinakkage - tror jeg :slight_smile:

Bøffer, kartoffelmos med hvidløg og forårsløg, sovs og så grønne asparges svøbt i bacon :savle:

Karbonader med gulerødder, grønne asparges, blomkål, kartofler og béarnaise. Til dessert skal vi have danske jordbær med is.

Jeg tror vi skal have svinemørbrad fyldt med persille og en masse grønsager til.
Med mindre gemalen laver mad…så laver han hvad han syntes. Her i huset bestemmer den der laver mad nemlig hvad vi skal have…sådant har det altid været og gider han lave maden spiser jeg gerne hvad som helst (undtagen koldskål…men det laver han aldrig) og jeg ville ikke kunne spise det. I min verden er det ikke menneskeføde:)
Misserne har fået vådmad i formiddags, svinekød-tern lidt senere og iaften skal de have kyller

Kartoffel/peberfrugt-suppe med skyr og bacontern på. Og jordbær til dessert. Og mon man så ikke skulle indtage det hele på altanen:D

Dampet laks med salat til :slight_smile: Til mig og misserne… eller… misserne nøjes nok med laksen :wink: