Mere om tænder :)=

Jeg kunne godt tænke mig at få jeres vinkel på, hvordan jeg bedst griber noget tandbehandling an.
Vores katte var til års-chek i sidste uge, og baåde Creamy og Greven bør ha’ en tandrensning. Tullen har lidt rødt tandkød, men behøver ingen rensning.

Jeg har længe tænkt, at Greven burde kigges ordentligt på, når jeg fik ham på ret køl efter sin allergi og han havde fået lidt tid i ro. Sagen er, at Zutti har fået fjernet sine øverste kindtænder pga FORL for nogle år siden, kort før han flyttede ind her, og selv om der ingen tegn er på at han har problemer, vil jeg godt ha’ kigget de resterende tænder efter - bare for en ordens skyld. Så jeg har tænkt at vi skal opsøge Jens Runau.

Men jeg er i tvivl om, præcis hvordan det er smartest at gøre. Zutti skal afsted - og hvis der nu er noget der skal fjernes, regner jeg med - og håber jeg - at de gør det mens han allerede er bedøvet, så han ikke skal i narkose en gang til. Creamy skal med, klart.

Men Tullen… Jeg har nu tre gavekort på et tandeftersyn (tak Marianne og Joan :heya:). Og selv om der ikke var noget at finde, så havde Tullen det mest besværlige tandskifte i sin tid, hun var faktisk syg, og det kunne måske være rart at se, om alt er okay.

Men… både Creamy og især Tullen var utrolig kede og bange da vi var afsted sidste uge. Især Tullen var ikke til at kende, min normalt så kække pige var stum som en østers og savlede af skræk. Creamy skreg til gengæld som om hun blev myrdet hele vejen. :dokdok:
Hvis Greven skal opereres forudser jeg at det hele kan komme til tage forholdsvis lang tid? Måske? Og jeg ved ikke om det er smart at have dem alle tre med? Er det overhovedet godt at hive Tullen afsted, når ikke det er pine-nødvendigt og hun bliver så bange?

Bør man dele det i to besøg? Eller hvad? Hvor lang tid tager sådan en operation typisk? På den anden side kunne jeg unde Greven, at de to krudtugler også er lidt “off”, hvis han kommer hjem og har det skidt :wink: At de alle lugter af klinik samtidig. Og for os er det selvfølgelig rarest at få det overstået på en gang. Hvad er smartest?

Jeg har selvfølgelig tænkt at tale med klinikken om det, men I er så mange, der har prøvet turen, så, lidt erfaringer ville være rart?

Hvem du skal tage med og sådan, det vil jeg ikke bedømme.
Men da jeg jo også selv kommer fra Amager og ikke selv har bil, lavede jeg den aftale med Tanddyreklinikken, at jeg kom med Amira til vurdering om morgenen, og så afgjorde vi der, om hun skulle opereres samme dag. Så de er altså åbne overfor, at man ‘optager’ deres tid uden nødvendigvis at udnytte den. Jeg kan derfor heller ikke forestille mig, at der ikke også kunne laves sådan en aftale i forhold til, at hvis der findes noget på røntgenbillederne, så klarer de det med det samme.

Hvad angår tid… Da Tjalfe i sin tid fik fjernet fem tænder, afleverede jeg ham omkring kl 10 og hentede ham igen kl ca 16.
Jeg ville klart foretrække, at tage det hele på en gang…
Altså både tøserne og Greven…

Og husk så, at du altid kan tigge et lift, når det gælder at få kattene afsted!

Jeg ville nok tage alle 3 med, en evt ventetid kunne tøserne så bruge til at finde ud at det nok ikke er så farligt alligevel :slight_smile:

Personligt har jeg som regel altid en “støttekat” med når en af banden skal noget “farligt” om det så blot er en vask hos AD. Det fungere godt, den kat som er nervøs slapper mere af når der er en ven med.

Jeg ville også tage alle tre med på én gang. Når du nu har tre gavekort, så vil det være rart lige at få checket Tullen og måske få taget nogle problemer i opløbet.

Selv har jeg pt. to gavekort og det ene kommer til at blive brugt på prinsessen lige omkring hendes tandskifte, bare for - forhåbentlig - at få bekræftet, at alt er, som det skal være :slight_smile:

Jeg ville bestille en holde i hånd tid. Så har de al den tid man behøver. Og de tager kattene i den rækkefølge de bedst kan holde til på dagen de er der. Og du er med fra start til slut, så når den første får ordnet tænderne sidder du med de andre der så får en sprøjte at sove på når tid er, og så når de sover er den 1. færdig på bordet og du sidder med den imens den vågner.

Det hele foregår i en god og rolig atmosfære.

Ja mine fik hele dynen inc. tandrøngten sidste sommer. En skulle ikke have ordnet noget og kom så blot med hjem igen

Okay. Tak for input… :ok:
Hmm… jeg har det egentlig godt med tanken om at blive der (hønemor…:rulleøjne:). Tak Rikke :slight_smile: Og vi er jo to. Så måske… hvis nu vi tog dem alle med, og Preben så kørte hjem med dem, der var færdige - forudsat at Greven skulle blive der længere - mens jeg blev; og han så hentede os, når vi var helt færdige :gruble:
Uanset - jeg synes det lyder godt at blive der. Min tålmodighed er nok længere, så jeg tror måske kun er mig der skal blive der. Men jeg kan godt li’ den model, du skitserer Rikke :slight_smile:

Og Ann :kram: tusind tak! Nu har vi da stadig bil, så hvis jeg bare planlægger det ordentligt. skulle vi nok selv kunne klare den. Men tak for tanken :blomst:

Og I mener at Tullen skal med - uanset at hun er bange? Det hælder jeg nok også til. For jeg tror at hun vil være totalt utryg i et tomt hus også, og jeg ville egentlig gerne ha’ hende kigget på, nu vi har muligheden.

Jeg tror jeg ringer til klinikken i morgen og undersøger mulighederne.
Tak :slight_smile:

Ja, det er rigtigt, at de også har holde-i-hånd. Det har jeg dog ikke haft takket ja til.

Okay. Vi har fået tid til hele banden på næste torsdag. Den dag er der to tanddyrlæger i klinikken, så de kan tage to på en gang. Og vi er også to, så hvis Tullen er meget ked, kan Preben køre hjem med hende, mens jeg bliver. Det er vist det bedste det kan blive. Så håber vi at Greven klarer narkosen og ikke skal af med mere af gebisset, at Creamy ikke giver alle høreskader og at Tullen ikke dør af skræk… argh! Nej jeg kan ikke li’ det… :besvimer:

Jeg har fri på torsdag, så jeg havde overvejet at tage Galliano med en tur derned den dag - men måske skal jeg vente, til de har genvundet deres hørelse :tihi::tihi:

Mjah, Altså, Creamy skal jo i narkose, og jeg forventer trods alt ikke at hun snakker i søvne.
Tullen var jo stum som en østers sidst. Af skræk. :uha: Men om det gentager sig, ved jeg jo ikke. Jeg håber det egentlig ikke, for det var så ukarakteristisk, at jeg blev helt nervøs.