Miauwer jeres katte når de gaber?

Ja - ganske enkelt:

Siger jeres katte miauw når de gaber?.. :smiley:

Jeg passer (plejer) et lille skravl her i Julen - Orientaler race, og hun siger noget når hun gaber!.. Det er charmerende som bare pokker! Jeg har set det før hos siam/orientaler…
… - tænkte lidt på om andre racer gør (eller om det måske ikke ligger til specifik i forvejen talende race…)…

Min Spætte gjorde det tit.

Og så kiggede han sig meget overrasket omkring - hvor kom den lyd da lige fra?
Det så så sjovt ud :slight_smile:

Jo jo de gør :slight_smile: ikke altid, men som oftest kommer der lidt lyd på pletterne :slight_smile:

Ja! Sådan en langtrukken velbehagelig lyd :slight_smile:
Men det er jo sia-orier alle sammen, så det er jo nok ikke mig du søger svar fra :slight_smile:

Hehe ja de gør. MEN Phumba gør altså osse. Igen ikke hver gang, men somme tider. Så der er i al fald EN Kategori 3-kat der osse “knirker” når hun gaber :wink:

Min Maine Coon kan finde på det, og det lyder simpelthen så kikset.
Jeg er flad af grin hver gang, og Nimbus kigger altid noget så fornærmet på mig efterfølgende.

Her gaber :zzz: skovkattene lydløst :zzz:

Hvis gabet er tilstrækkeligt højt og inderligt, kommer der tit lyd på.

Ja, både og… :slight_smile:

Det er nok som hos os mennesker … nogle gange er et gab lydløst - andre gange er der lidt lyd på.

jeps - der er lyd på hos et par af mine… et ynkeligt lille mjivs…

Flere af mine gør, både Orientalerne og Peterbaldsne - faktisk gør Peterne oftere end Orierne - men jeg tror ikke jeg nogensinde har hørt én af Européerne gøre det endnu… :slight_smile:

Og ja, det lyder sjovt, Flap er ekspert i at lave gode miaw når han gaber :slight_smile:

/Mette

Min Maine Coon pige har også lyd på ind imellem. Synes bare det er den sødeste af alle hendes lyde :smiley:

Min den ene lyder som om han knækker kæberne og bagefter hakker tænderne sammen - den anden kommer ca 1/3 gange med et rhuuuiiiiiiiiiaaw (eller noget i den stil) Jeg syntes det er såååå sødt - og ret underholdende. Specielt når han gå fra dyb dyb søvn med fakter og hele lo**et til den lyd :slight_smile:

De er sååå skønne vores 4-benere…

Altså min siataler (OLH-varianten) kan ikke engang holde bøtte når han sover dybt, så det ville være en utopisk tanke at han skulle være lydløs under et gab. -LOL

Min huskat er generalt temmelig snakkende, men der er lidt mere tilfældighed over hans lyde, også under gab. :høhø:

tror vist ikke mine siger noget… - har faktisk ikke lagt mærke til det…

Deena gør - men hun er også i øvrigt rapkæftet på niveau med en siataler, tror jeg. Det er godt nok vildt :stuck_out_tongue: Ego-mis.

Det er vist lidt forskelligt, hvad folk med birma rapporterer, men jeg oplever birmaer som en meeeget snakkende race.
Specielt den yngste af mine snakker som et vandfald og “rååååååwer” op. Og der er stort set også altid en eller anden form for lyd på, når der strækkes misse-krop eller gaaabes. Slet ikke til at stå for. :love2:

Både mine somalier og abyer kan finde på det. På samme måde som de kan snakke samtidig med de spiser :tihi: det lyder også mærkeligt.

jep, min bimser gør det også, det er så lidt tilfældigt fra gang til gang om der er lyd på eller ej… og det er mest Frederik (Skeløje)

Leopold gør næsten altid. Særlig hvis han ligger et sted hvor vi ikke kan se ham, vi er aldrig i tvivl om at nu er den prikkede vågen. Mogens og Pips gør det engang imellem.
Hov undskyld, Mogens er altså ikke en kat men min mand, men derfor laver han alligevel sjove lyde når han gaber.:tihi:
Knus Elin