Miden er syg

Hvordan har hans hjerte det? Så vidt jeg husker fra jeg studerede alle mere eller mindre relevante links omkring væske i bughulen, kan hjerteproblemer nemlig forårsage det.

Der er intet unormalt at høre på hans hjerte, udover selvfølgelig, at det slår noget hurtigere for tiden …
Det snakkede vi faktisk om i formiddags, da jeg afleverede Miden, men dyrlægen har ingen mistanke om, at det har noget at gøre med hjertet.

Masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:kram:

Fortsat rigtig god bedring til Miden :kryds:

Ja, hjerte og derefter FIP var også det jeg havde i tankerne. Men krydser fingre for at det er ingenting og ikke kommer igen :kryds:

God bedring til tyksakken :kryds:

Årsager til væske i bughulen er sjældent noget godt.
Lever, nyre eller hjerteproblemer er typisk grunden.
Mangel på proteiner i blodet kan også være grunden til at væske trænger ud af blodbanen og hober sig op andre steder bla. i bughulen.
Jeg har hørt om tilfælde både hos mennesker og dyr, hvor væske har hobet sig op i lunger eller bughule uden nogen påviselig fysiologisk grund. Mon ikke Miden er et af de der sære tilfælde :kryds:

Sender dyrlægen ikke væsken til analyse/mikroskopi? Man kan undersøge væsken for bl.a. cancerceller - cancer et sted i bughulen kan desværre også være årsag til væskedannelse… :frowning:

Dyrlægen har selv kigget på væsken i et microskop, men om han er i stand til at finde cancerceller, ved jeg ikke.
Umiddelbart tænker jeg, at det ville selvfølgelig være ‘‘rart’’ at vide, hvis han har cancer, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville bruge den viden til, for der kan vel ikke gøres noget :?
I hvert fald ikke noget jeg ville udsætte hverken Miden, eller min pengepung for … tænker jeg.

[QUOTE=Skattekat;1314430]Dyrlægen har selv kigget på væsken i et microskop, men om han er i stand til at finde cancerceller, ved jeg ikke.
Umiddelbart tænker jeg, at det ville selvfølgelig være ‘‘rart’’ at vide, hvis han har cancer, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville bruge den viden til, for der kan vel ikke gøres noget :?
I hvert fald ikke noget jeg ville udsætte hverken Miden, eller min pengepung for … tænker jeg.[/QUOTE]

Nej, jeg forstår til fulde dine overvejelser der. Jeg tænkte mere i det med vished og diagnose, det kan jo nogen gange også gøre forskellen på, hvor langt man vil/kan gå behandlingsmæssigt. Men nej, jeg ville tænke det samme som du gør.

:kryds: for Miden.

Ej nej… for dælen da, ikke sådan nogle grimme overraskelser. Hvor er jeg glad for at læse han er hjemme igen og umiddelbart virker til at have det godt.

Krydsede poter for at det ikke er noget alvorligt og god bedringsgønsker herfra. :kryds:

Kram til dig og midenbassen :hjerte:

God bedring til Miden!

Vedr. cancer og gøre noget: min venindes store bamsede hankastrat fik cancer i maven og de valgte at give ham kemo i som tabeletter. Han fik dem hver anden dag og levede nogke måneder på det. Men det var tæske dyrt og tjaa muligvis heller ikke helt det katten ville have valgt var han blevet spurgt. Dette her var i Boston USA, ved ikke om man behandler cancer på katte i DK.

[QUOTE=HolmeInc;1314436]

Vedr. cancer og gøre noget: min venindes store bamsede hankastrat fik cancer i maven og de valgte at give ham kemo i som tabeletter. Han fik dem hver anden dag og levede nogke måneder på det. Men det var tæske dyrt og tjaa muligvis heller ikke helt det katten ville have valgt var han blevet spurgt. Dette her var i Boston USA, ved ikke om man behandler cancer på katte i DK.[/QUOTE]

Dyrlægen var gået hjem, da jeg hentede Miden, men der var ingen på klinikken der nævnte noget med cancer.
Hvis alt går godt her i weekenden (og det satser jeg på), har jeg lovet at gi’ feedback på mandag og så må jeg spørge om alle de ting jeg enten slet ikke tænkte på selv, eller som forsvandt for mig i kampens hede :surrender1:

[QUOTE=Skattekat;1314430]Dyrlægen har selv kigget på væsken i et microskop, men om han er i stand til at finde cancerceller, ved jeg ikke.
Umiddelbart tænker jeg, at det ville selvfølgelig være ‘‘rart’’ at vide, hvis han har cancer, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville bruge den viden til, for der kan vel ikke gøres noget :?
I hvert fald ikke noget jeg ville udsætte hverken Miden, eller min pengepung for … tænker jeg.[/QUOTE]

Enig - cancer er et af de få steder, jeg ret hurtigt ville sige stop. Men derfor er det nu meget rart at vide stadigvæk :smiley:

Det kan man - men jeg ved ikke, hvor mange der gør det. Personligt er det et af mine få no-go områder (selvom det ikke vil være nemt). Jeg har aldrig hørt om helbredelse hos katte og så er det for mange penge og for meget stress at udsætte min kat - bare for at jeg kan have h*n omkring mig lidt længere :frowning:

Krydser fingre for at miden fortsat har det godt

Helt enig, at fik en af mine katte cancer, så ville jeg ikke give dem kemo.

Men lad os håbe Miden ikke har cancer!

Miden er friskere end i går, men han trækker stadigvæk vejret for hurtigt … dog ikke helt så meget ‘‘i stød’’, som før indgrebet.
Jeg har lige lagt to videoer på youtube, den første er taget i forgårs … den anden for lidt siden.

//youtu.be/bIqEFfQAF4w

//youtu.be/Em1f5ddiPts

Hvis I sætter begge i gang samtidig, kan der ses en lille forskel …

[QUOTE=Skattekat;1314461]Miden er friskere end i går, men han trækker stadigvæk vejret for hurtigt … dog ikke helt så meget ‘‘i stød’’, som før indgrebet.
Jeg har lige lagt to videoer på youtube, den første er taget i forgårs … den anden for lidt siden.

//youtu.be/bIqEFfQAF4w

//youtu.be/Em1f5ddiPts

Hvis I sætter begge i gang samtidig, kan der ses en lille forskel …[/QUOTE]

Det ser væsentligt bedre ud. Og jeg synes faktisk også man kan se, at hans mave virker lidt oppustet på den første video. Håber bedringen fortsætter og sender positive tanker til dig og Miden:kryds:

Det blev den så ikke denne gang, desværre :brist:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=58274&p=1314584#post1314584