Miden er syg

Som overskriften siger, er Miden syg og har været en hårsbredde fra at blive aflivet i dag :ked:
Jeg tog ham til dyrlægen grundet ‘‘sjov’’ vejrtrækning, hvor det så ud til, at han ikke trak vejret helt ned i maven og vejrtrækningen var også hurtigere, end normalt.
Jeg efterlod ham hos dyrlægen til nærmere undersøgelser lidt i 11 og var lige kommet ind ad døren herhjemme, da dyrlægen ringede 1. gang … blodprøver viste nedsat nyrefunktion (vidste jeg jo godt), men røntgenbillederne viste væske i bughulen :blegne:
Dyrlægen fortalte ærligt, at det ikke så alt for godt ud og der var kun to ting at vælge mellem … at dræne bughulen, eller aflivning.
Jeg bad ham fortælle hvad han syntes skulle ské, for der skulle ikke pilles for meget ved Miden for min skyld.
Han mente at det var et forsøg værd, at dræne bughulen for væske, så det gav jeg grønt lys til …
Nu har han lige ringet igen, indgrebet er gået godt (alt er jo relativt) og dyrkning af væsken viser, at det er lymfevæske … men de kan ikke sige noget om, hvor den stammer fra, eller hvorfor :surrender1:
De (der var to dyrlæger på, plus det løse …) har gjort ALT hvad de kunne og håber selvfølgelig at Miden klarer den (det skal han fan’me, til den pris :venter:), men kan selvfølgelig ikke love noget … det ville ellers være rart, hvis der fulgte et garantibevis med når jeg henter ham.
Jeg må hente ham lige før lukketid, for de vil gerne observere ham længst muligt og det skal de have lov til :slight_smile:

Men vi har stadigvæk brug for gode tanker og krydsede fingre … de to tidligere nyrekatte jeg har haft, er blevet aflivet som 9-årige og den forbandelse skal vi have brudt! … Miden fylder 10 år (ja han gør!) i midten af september.

Gode tanker og krydsede fingre herfra. :kryds::kryds:

Mange tanker herfra :hjerte:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Mange krydsede fingre og poter herfra :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

:kryds::kryds::kryds: God bedring til Miden :hjerte:

:kryds: Rigtig god bedring til ham!

Mange krydsede fingre herfra :kryds:

Hvad kan forårsage lymfevæske i bughulen? Nævnte dyrlægen noget om det?

Masser af :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: til Miden og et :kram: til dig :hjerte:

:kram:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Mange tanker :kram:

:kryds: Og :kram: til Miden og dig

Miden og jeg fester på hver sin side af sundet til september NÅ! :rock::kryds::trøste:

Så er vi hjemme igen og Miden er friskere, end jeg havde turdet håbe :slight_smile:
De har drænet ham for ml. 150-160 ml. lymfevæske (!!) :besvimer:

Eva K: Dyrlægen kan ikke sige noget om, hvorfor, eller hvorfra, det kommer … det eneste vi kan gøre er, at håbe det ikke kommer igen :kryds::kryds::kryds:

Herhjemme gik han med det samme i sin madskål, så det er et godt tegn :ok:

Med fin rød forbinding, så han passer til interiøret herhjemme :høhø: (det vidste dyrlægen dog ikke noget om :tihi:):

Dejligt at han er ok frisk og med sund appetit :hjerte:

hold nu op en masse væske de har fået ud, X’er for at det ikke sker igen / kommer igen.

Masser af :kryds: for Miden
og :kram: til dig!

:knus: og ønsket om God Bedring herfra

:kryds:

Det er ikke så sært, han ikke kunne trække vejret ordentligt, når han havde så meget væske i bugen :uha:

Har I aftalt nogen form for opfølgning for at finde ud af årsagen? Forhåbentlig fortsætter han med at have det godt :kryds: :kryds: :kryds:

[QUOTE=galath;1314418]Det er ikke så sært, han ikke kunne trække vejret ordentligt, når han havde så meget væske i bugen :uha:

Har I aftalt nogen form for opfølgning for at finde ud af årsagen? Forhåbentlig fortsætter han med at have det godt :kryds: :kryds: :kryds:[/QUOTE]

Nej, for det er ikke sådan til at finde ud af … de ser nogle gange killinger (til obduktion) med væske i bughulen, orsaget af en medfødt defekt, men det er det jo nok ikke med Miden.
Hvis ellers det går godt i weekenden, skal jeg ringe til dylægen mandag og så tager vi den derfra …
Men hvis der er nogen der ligger inde med noget viden (udover FIP), er jeg selvfølgelig interesseret i at høre om det :slight_smile: