[QUOTE=HolmeInc;1297599]Hvor langt tid har dyrlægen sagt han skulle gå med parabolen?
Er pointen med parabolen “bare” at han ikke slikker i såret eller er der en anden funktion?
Hvis det bare “er en sår beskyttelse”, kan Miden så ikke få en sparkedragt ligesom hunkillinger når de er blevet snippet?
Sådan en ville du jo snildt kunne sy til ham.
Jeg kan da godt forstå han bliver lidt mut, det er da voldsomt hæmmende med sådan en parabol; men jeg er med på at den er vigtig.[/QUOTE]
Han skal gå med den til på onsdag, hvor drænet (forhåbentlig) bliver fjernet.
Skærmen er for at han ikke slikker i såret, eller trækker drænet ud.
Jeg skulle til at kreere noget bodystocking-agtig tidligere i dag, men så kom jeg i tvivl om det nu var god idé på grund af drænet … det væsker jo og jeg er ikke sikker på, om det ville være smart, at lukke det inde i noget stof :?
Jeg tænker evt. bakterier ville blive holdt ind mod såret …
[QUOTE=Skattekat;1297604]Han skal gå med den til på onsdag, hvor drænet (forhåbentlig) bliver fjernet.
Jeg skulle til at kreere noget bodystocking-agtig tidligere i dag, men så kom jeg i tvivl om det nu var god idé på grund af drænet … det væsker jo og jeg er ikke sikker på, om det ville være smart, at lukke det inde i noget stof :?
Jeg tænker evt. bakterier ville blive holdt ind mod såret …[/QUOTE]
Lulle fik en blød krave, da hun havde såret på ryggen - den mindede lidt om et frisørslag, bare med de 2 sider er syet sammen og en løbegang i halsåbningen der kan snøres ind, dvs. vender bagud, så den dækker det område der ikke må pilles i…
Det var så lidt en udfordring når hun skulle gå på trapper, eller hoppe op eller ned af noget da hun fik forbenene ind i kraven; måske kunne man lave en modificeret variant, med huller til forbenene, så den ikke glider rundt, og så en løs flap, der dækker ryggen, nærmest som en slags dækken…?
[QUOTE=Skattekat;1297604]Han skal gå med den til på onsdag, hvor drænet (forhåbentlig) bliver fjernet.
Jeg tænker evt. bakterier ville blive holdt ind mod såret …[/QUOTE]
Jeg tror ikke på bodystocking når der er dræn. Jeg havde overset den oplysning. Ja risiko for bakterier ville nok være for stor. Stakkels Miden, men heldigvis snart onsdag.
Jeg har et par bløde kraver liggende, så vi kunne godt finde ud af noget med at du får en i morgen. Så kan du prøve om den duer. Det fungerede fint da Emmeline havde et sår i bagdelen, men ikke da Kolbjørn havde sår på halsen.
Jeg tænker at det kunne fungerer for Miden, for han er nok lidt for tyk til rigtig at kunne slå knude på sig selv, og kraven vil så være i vejen hvis han forsøger at nå såret. Det er da et forsøg værd. Og det er den type “frisørslag” som Dorte beskriver.
Åh jeg ved, hvordan sådan en hård krave kan genere en kat De mister helt selvtilliden.
På den anden side, så ville jeg ikke turde skifte den ud med en blød. Jeg har set, hvordan katte er i stand til at slå knuder på sig selv, for at komme til at slikke i et sår, og en blød krave kan sagtens skubbes/puffes til side, så katten kan nå såret. Det ville være træls, hvis han fik bidt i drænet.
Da jeg havde en kat, der skulle have en hård krave på, gav jeg hende lidt tid hver dag uden kraven. Det krævede selvfølgelig at jeg var 100% obs på katten, så den ikke slikkede og bed i sit sår. Måske det kunne være en løsning for Miden indtil på onsdag.
Tak for svar… jeg var så dum, at jeg lavede en krave der var for stram, hvilket jeg først fandt ud af, efter jeg havde pillet den hårde krave af
Problemet med Miden er, at han bliver lynhurtigt sur … som i virkelig arrig … så selv hvis jeg forsøgte at få den hårde krave på, ville det ikke lykkes mig alene :S
Jeg har klippet et bukseben af min pyjamas og er i gang med at gi’ det på som bodystocking, det er noget der foregår i etaper … først fik han den over hovedet og en time senere lykkedes det mig at få forpoterne i gennen de huller jeg havde lavet til dem … nu får han lidt fred og så vil jeg forsøge at luske bagbenene i gennem huller også
Så må jeg se, hvordan det hele ser ud i morgen … :surrender1:
Hvad med en blød krave hvor du sætter en kraftig ståltråd igennem yderkanten så han ikke kan komme til at slikke sig. Den må da være lidt rare at have på fremfor den hårde
Han er ikke så frisk som jeg kunne tænke mig, men jeg håber det går som det skal … :surrender1:
Det der bekymrer mig mest er, at det er meget begrænset, hvad han spiser … dog har han spist en smule hver dag … bare ikke nok :S
Han har lige været oppe og røre sig lidt, kom (hoppede selv op) en tur på skødet, hvor han storspandt mens jeg nussede ham
Den bodystocking han fik på i går aftes sidder som den skal og han føles ikke mere varm i det opererede område, end resten af kroppen, så den får lov til at sidde til i morgen … der tror jeg at han skal have en ren på, men heldigvis var der to ben på de pyjamasbukser
Men det er en kamp at få medicin i ham … og han skal have antibiotika 2x2 piller om dagen i 10 dage
Hvis han spiser lidt, er det sikkert nok, indtil han bliver sig selv igen. Systemet skal holdes i gang, men der skal ikke ret meget til. Ifølge min dyrlæge. Så jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig over det lige de første dage. Hvis det fortsætter, selv når han har fået nattøjet af igen, er det selvfølgelig noget andet.
Måske kan du prøve med a/d i morgen, hvis det ikke virker, som om han kommer efter det af sig selv. Eller er han en af dem, der ikke kan lide det? Mine kan ikke. Ellers skulle RC Exigent (tørfoder) også være særligt velduftende og indbydende. Det kan man som regel få i små poser, så man ikke behøver investere en formue i det.
Miden spiser ikke vådfoder -BASTA!
Nåh, men han har fået spist lidt her i eftermiddag … ikke sin egen mad (nyrediet), men Hill’s c/d, som jeg fik nogle prøveposer af hos dyrlægen (beregnet til de andre katte).
Der er selvfølgelig et højere proteinindhold i det, end i nyrediet, men i krig, kærlighed og i forhold til syge katte, er alt lovligt
Det går faktisk fint, i dag har jeg set min rigtige Mide et par gange … og han har masser af kræfter og attitude, til at modsætte sig medicin-indgivning
Vi skal afsted til dyrlægen i morgen og jeg kan ikke forestille mig andet, end at h*n bliver tilfreds … forhåbentlig også med at se ham med sparkedragt på, i stedet for parabolskærm
Miden fik fjernet drænet (og sting) i onsdags og dyrlægen var meget tilfreds
Han får stadigvæk antibiotika (4 dage endnu) og jeg skulle holde øje med sårene og rense dem med Klorhexidin, om nødvendigt.
Har lige taget et par billeder og det ser fint, tørt og rent ud
Han kommer til at se alternativ ud et stykke tid, men det lever vi med