De fleste af os herinde, har jo en eller flere katte selv - og man kan ikke ‘bare’ sætte en fremmed kat ind sammen med sine egne katte. Det bedste ville være at du havde noget familie eller venner, uden kat i forvejen, som kunne hjælpe dig
Ville ikke kunne gøre det her. Bernie ville sikkert være tolerant, men det er Freja bestemt ikke. Det tog ½ år før Freja igen kom og ville nusse og putte hos os ind imellem…
Så en midlertidig her, vil bare ikke være muligt.
Jeg vil bare sige at du har min fulde sympati. Jeg stod i samme situation p å et tidspunkt, skulle flytte sammen med min kæreste i London og havde kat i danmark. Og jeg skal lige hilse og sige at hvis ordlyden på Fødevarestyrelsens hjemmeside er tvetydig, så er den det ikke på den engelske versions hjemmeside, de er ikke til at misforstå. Jeg endte med at måtte undvære min kat i et halvt år derovre inden jeg kom tilbage med kæresten, ikke morsomt. Måtte få en ven til at passe hende, der var ikke andre muligheder.
Jeg ville aldrig betro mine dyr til et fremmed menneske.
Enten så ville jeg få nogen jeg kender til at pase det, tage det med, blive hos et eller lade det ove ind hos dyrlægen. Men ja det ville være mit valg.
Og jeg ville ikke have nogen skrupler ved hvad jeg end måtte træffe af valg, for det ville netop være mit valg ud fra de omstændigheder der måtte være.
Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, men alle dem jeg kender, som ønsker kat, har kat. Og os med katte kan ikke bare sætte en ny kat middeltidig ind i vores eksisterende flok.