Midlertidig pasning af min kære misser

Hej kattegale katteelskere!

Jeg står i den uheldige situation at jeg skal have min huskat på 7 år vaccineret og med mig til england når jeg flytter dertil om 2,5 måneder i Maj. men problemet er…tiden! og tiden mellem vaccinationerne. Det er sådan at jeg skal flytte sammen med kæresten derovre, men det er altså ikke et halvt år siden vi fandt hinanden, derfor jeg først får sat gang i vaccinationer og div. papirer til min kat nu.
Dvs. jeg skal starte hele processen nu med vacc. blodprøver, pas osv. og det tager min. 7-8 mdr. fra nu af. der skal gå 1 mdr. ml. vacc. så skal der gå 6 mdr. fra sidste beh. før hun må komme derover :doh:

Så her er hvad jeg virkelig har brug for hjælp til: En venlig sjæl der vil huse min kat i ca. 4 måneder før hun må og er klar til at rejse over til mig i england. Hvem vil dét? :bebe: Jeg vil slet ikke sælge den kat nogensinde, så jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at beholde hende… hun betyder næsten alt for mig. :love2:

Hilsen Ninna og Tisser :pote:

Hvor gammel er Trisser?

Er du sikker på at du ikke kan nå at få det ordnet på 2,5 mdr? Hvorfor skal hun så passes 4 mdr efterfølgende?
Jeg har godt nok kun lige skimmet, men af hvad jeg kan se på Fødevarestyrelsens hjemmeside ang. rejse med kat til England, så lader det til at det fint kan lade sig gøre.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/UK.htm

[QUOTE=Barky;549330]Hvor gammel er Trisser?

Er du sikker på at du ikke kan nå at få det ordnet på 2,5 mdr? Hvorfor skal hun så passes 4 mdr efterfølgende?
Jeg har godt nok kun lige skimmet, men af hvad jeg kan se på Fødevarestyrelsens hjemmeside ang. rejse med kat til England, så lader det til at det fint kan lade sig gøre.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/UK.htm[/QUOTE]

Ok måske er det denne sætning som giver lidt misvisende informationer:

“De britiske veterinærmyndigheder har meddelt, at hvis et dyr har fået udtaget en blodprøve med tilfredsstillende antistoftiter efter vaccination mod rabies, kan det pågældende dyr rejse ind i Storbritannien seks måneder efter udtagelse af blodprøven.”

Men det læser jeg altså som at dyret skal rejse indefor de 6 mdr, og ikke efter de 6 mdr.

tro mig, jeg ved lige præcis hvad der skal gøres og hvor lang tid det vil tage. jeg er lige startet, så der skal gå 6 mdr. fra den sidste rabbies vacc. til hun må komme over. har lige skrevet mere på mit indlæg…

Personligt ville jeg så udsætte min rejse. Men det nok blot mig. I øvrigt er alle dyrlæger ikke helt opdateret med nyeste viden. Jeg ville kontakte fødevarestyrrelsen som plejer at være dem som ved sådanne ting. Og hvis det så seriøst er sådan som du beskriver så kunne katten evt. sættes i en godkendt pension.

Du har ret, men i realiteten kan der i uheldigste fald komme til at gå endnu længere tid, hvis ikke titerprøven viser de rigtige tal, efter de 6 måneder

jeg er ikke interesseret i at hun skal være i en pension og så længe(!!) og det har jeg simpelthen ikke råd til. er stadig studerende altså. men det er ikke så meget om vacc. og regler. for dem er jeg opdateret om. det er mere hvem der vil og kan passe min kat i privaten det drejer sig om. det er helst det jeg vil med hende.

Det tager lang tid, at få kat godkendt til England.
Et par jeg kender flyttede derover sidste år, da konen havde fået job. Men de ordnede det så således, at manden ankom det halve år efter sammen med kattene.

det tager nemlig lang tid ja. jeg kan desværre bare ikke vente med at tage derover. min lejekontrakt ophører alligevel om 2 mdr. så jeg skal flytte uanset hvad. men jeg er mest bekymret for katten. havde jeg vacc. hende for 4-5 mdr. siden havde jeg ikke stået hvor jeg er nu… :frowning:

Jeg ville vente med at rejse, til katten kan rejse med.
Kærligheden skal nok overleve de 4 mdr., for den dør snarere af forstoppelse end af sult. :muhaha:

Du er vel også obs på, at det ikke er alle flyselskaber og lufthavne, der vil modtage katten?

Titertallene tages ikke efter 6 mdr. men efter en måned. Så der kan max lægges en måned til. De 6 mdr er karantænetiden fra rabiesvaccinen er sat.

Er i ikke søde at holde jer til det det egentlig drejer sig om? om nogen kan passe min kat privat eller ej. det er derfor jeg skriver. det er fint at i gør opmærksom på nogle ting, men jeg er selv opmærksom på disse ting allerede, ellers ville jeg have spurgt om de ting også.

Ninnam - Ok, som svar til dit spørgsmål: Jeg tror ikke du finder nogen herinde. Vi har alle selv katte, og skal ikke nyde noget af at få en voksen ind til dem. Jeg vil foreslå dig i stedet at søge i din vennekreds og/eller hos din familie :slight_smile:
Der har været flere herinde tidligere der har søgt den slags pasning af kat i andre end deres eget hjem, og så vidt jeg er klar over, så får de ikke rigtig noget ud af det…

jeg har lige præcis fået hjælp netop herinde fra tidligere! lige præcis herfra. og i 10 dage, så jeg tror sagtens det kan lade sig gøre.

Bare af interesse… Du siger du studerer, og skal du fortsætte det studie i England? Jeg bor her nemlig selv nu, og er igang med sidste del af mit studie, så det er altid sjovt at høre om andres eventyr :slight_smile:

Ninnam - Jamen jeg håber da også at du finder nogen, men jeg ville nok selv rykke i ret mange andre kanaler end her - hvilket du jo så også sagtens kan være igang med… :slight_smile:

Hej Ninnam. Man har som trådstarter ikke nogen indflydelse på, hvilken retning diskussionen tager.

Det kan godt være, at du ikke gider læse om noget, du allerede har sat dig ind i, men hvis reglerne interesserer andre, så bliver de diskuteret. Sådan er det - og du må bare springe de svar over, du ikke kan bruge.

Ligesom du også bare kan ignorere dette, hvis du vil… :slight_smile:

Selv om det ikke omhandler pasningen (blot et godt råd) vil jeg anbefale dig at få katten rabiesvaccineret to gange med en måneds mellemrum for at være sikker på titeren er i orden. Er den ikke høj nok - så er det forfra og om igen …

er der stadig ingen derude der ved om de har en plads til min kat i ca.4 måneder? alternativt må jeg give hende et nyt hjem. og det svor jeg at jeg aldrig ville gøre. men det ser sgu lidt håbløst ud efterhånden…

Har du virkelig ikke noget familie og venner, der kan træde til og hjælpe dig :?