Miiiaw?

Min lille tut miaver temmelig meget, synes jeg. Jeg aner simpelthen ikke, hvad hun vil??? :uha: når hun er udenfor, kæler, æder, sover eller vasker sig er hun heeeeeelt stille. Men det er som om, at hvis hun har bare 1 minut, hvor hun ikke ved, hvad hun skal…så…MIIAAAWWW!

Hun kigger forlangende på mig!? Hvad vil hun???:øhmm: Jeg er ret overbevist om, at hun ikke fejler noget! Kan en kat opføre sig som om, hun er i løbetid, selvom hun er neutraliseret?

Jeg bli’r skør! :argh:

Altså mine to snakker generelt bare rigtig meget. Nogle gange er det helt tydeligt hvad budskabet er, andre gange tror jeg bare at, især Teddy, godt kan lide at høre sin egen stemme (DET kan vi andre heldigvis også:wehuu:).
Det er da muligt at hun gerne vil aktiveres af mor, når hun nu ikke lige selv kan finde på noget sjovt:tihi::slight_smile:

det er vist meget normalt…

jeg har selv 2 snakkere… faktisk sidder den ene og miauwer af en plante ligenu… og bliver han utilfreds og vil have NUS NU!!! så sætter han sig hen lige foran mig og er jeg ikke hurtig nok - så kommer der et højt skingert MIIIIAAAUUUW!!! lige i hovedet på mig :slight_smile:

Jeg tror også at katte “kræver” mere selvskab i form af mjav hvis de er alene.
For mig lyder et nemlig det som om hun bedre dig lave noget med hende og jeg tror hendes snakken bliver mindre hvis hun har en der leger med hendes hale mens hun vasker sig

Der findes jo racer, der snakker konstant - og der findes racer, der nærmest aldrig siger noget.

Huskatte findes så i alle udgaver - og måske du så bare har fået en “snakker”? :slight_smile:

Men ja … jeg ville også blive skør :tihi:

Hehe, tak for jeres svar. Det kan godt være, jeg bare har fået mig et sludrechartol :wehuu: Måske skulle jeg snart overveje lidt selskab til hende :smiley:

Det synes jeg da helt klart du skal :thumbup:

Det lyder som Charlie. Vi var ved at blive sindssyge af ham til sidst… :argh:
Når vi sad i sofaen og han bare kunne ligge sig hos os var han stille, når vi legede, når vi gik udenfor, når vi trænede osv., når han blev beskæftiget - så der var ingenting. Men ellers miavede han til sidst rigtig meget - vi fik så Bailey og fra det øjeblik Bailey trådte ind af døren har jeg kun hørt Charlie miave hvis han vil have mad, fordi jeg er for langsom, eller kræver lidt opmærksomhed/leg. Altså helt almindelig snak for at få opmærksomheden fra os - men det andet han havde gang i før Bailey, lyder som det samme din har gang i, det var ikke bare snak. Han må have gået og kaldt på selskab i form af en anden kat - det har han fået nu og er holdt op :inlove: det er skønt for os alle! Han hviler også mere i sig selv efter vi har fået Bailey.

Så måske en anden kat, hvis du har muligheden for det, også vil løse dit problem :slight_smile: