Mikki forlanger at blive vasket

Hver gang jeg går i bad og sommetider også når jeg bare skal på toilettet, kommer Mikki susende og skal med på badeværelset. Hun lægger sig pænt og venter til jeg er færdig i brusebadet.

Og så starter sangen…
Mikki: Meiu meiu meiu (gnide hovedet op ad mine våde ben) meiu meiu meiu meiu.
Oversat fra katsk: Mor, mor nu er det min tuuur, hører du mor, det er min tur nuuu… .:kattedans:

Mig: Ja ja Mikki, vent lige lidt mor skal lige tørres først.

Mikki: Meiu meiu meiu meiu (rulle rundt på gulvet) meiu meiu meiu.
Oversat: Skynd dig nu lidt mor, for det er altså min tur nuuu.

Mig: (Finder 2 engangs vaskeklude i skabet.) Okay, kom så Mikki, så er det din tur.

Mikki stiller sig foran mig og så begynder jeg at vaske hende, først i hovedet og på brystet, så i nakken og ned ad ryggen, bagbenene, halen og til sidst rumpetten.

Mikki: Spinde spinde spinde… (og længere nede ad ryggen)… Mja mja mja mja.
Og så går hun tilfreds ud og tager sig en bid morgenmad.:fløde:

Forklaring: Mikki er desværre for tyk og har svært ved at nå hele kroppen ved egen hjælp. Men så her for en måneds tid siden, begyndte hun at komme og bede om at blive vasket. Vi har sommetider vasket kattene bag i hvis de har haft lidt siddende der. Og det har hun så åbenbart kunnet huske, og at det føltes rart bagefter. Det tog lidt tid inden jeg fattede hvad hun ville, men endelig faldt tiøren, hos den tungnemme mor.:tænkekitty:

Jeg håber dog at vi snart får fundet en god slankekur til hende. Hun vil desværre kun have lidt vådt og kun Gourmet Perle, (som jeg hælder en del vand i) og lidt råt. Og absolut ikke noget med daggamle kyller i mundrette bidder. Kun lidt skært oksekød fra slagteren en gang imellem. Ellers er hun tørkost junkie.

Jeg var egentlig startet med at tage tørfoderet væk om dagen og så kun fodre vådt og råt. Men det gik i vasken fordi Mille blev syg og tabte sig, og hun er bestemt ikke for tyk, så jeg måtte udsætte “slanke projekt Mikki” lidt.