[QUOTE=DK Blackangel;866637]Vores er en diesel, så den får næppe det grønne mærke. Men gad vide om jeg så har gjort noget ulovligt, da vi var i Bremen
Og den dag Flensborg kommer med i ordningen, mister de mange penge [/QUOTE]
tror jeg næppe, men altså om mærket er den ene el den anden farve har ikke den store betydning som sådan, men har man gult mærke er det altså verboten at kører ind i en grøn zone, men såvidt jeg lige husker er det vist kun berlin og hannover der har grønne zoner
[QUOTE=TrekkieGrrrl;866643]Flensborg ER vistnok med i ordningen. Jeg har i al fald set biler dernede med det grønne mærke. Også mere end en af dem L EDIT Nå det er den så ikke*** Det vil, som Susanne siger, også blive meget meget dyrt for dem i mistede grænsehandelsindtægter L
Hvis ellers der er dee lovbefalede filtre på din dieselbil burde den vel nok ku’ få mærket? Jeg må indrømme jeg ikke sådan har sat mig ret meget ind i hvad der kræves af bilen for at få det Vores er jo også en diesel… så jeg håber da ikke det i sig selv gør det umuligt… Dieselbiler er jo (hvis de ellers er indstillet rigtigt) ret miljøvenlige - blandt andet fordi de kører længere på literen.[/QUOTE]
Vi har ingen partikelfilter på vores, det er den ikke ny nok til
[QUOTE=TrekkieGrrrl;866643]Flensborg ER vistnok med i ordningen. Jeg har i al fald set biler dernede med det grønne mærke. Også mere end en af dem L EDIT Nå det er den så ikke*** Det vil, som Susanne siger, også blive meget meget dyrt for dem i mistede grænsehandelsindtægter L
Hvis ellers der er dee lovbefalede filtre på din dieselbil burde den vel nok ku’ få mærket? Jeg må indrømme jeg ikke sådan har sat mig ret meget ind i hvad der kræves af bilen for at få det Vores er jo også en diesel… så jeg håber da ikke det i sig selv gør det umuligt… Dieselbiler er jo (hvis de ellers er indstillet rigtigt) ret miljøvenlige - blandt andet fordi de kører længere på literen.[/QUOTE]
der tager du fejl, dieselbiler er absolut ikke miljøvenlige i forhold til en benzinbil, det eneste der er positivt er at de kører længere på literen, men de forurener mere
Næsten Verboten. Indtil udgangen af 2014 må gult mærkede biler gerne køre i “grønne” området. Sålægen det er en diesel. Benzin må ikke. I hvert fald sådan jeg har forstået det på FDM’s side.
[QUOTE=Henriette;866645]Her er listen med byerne, indtil videre:
[ul]
[li]Augsburg[/li][li]Berlin[/li][li]Bochum[/li][li]Bonn[/li][li]Bottrop[/li][li]Bremen[/li][li]Dinslaken[/li][li]Dortmund[/li][li]Duisburg[/li][li]Düsseldorf[/li][li]Essen[/li][li]Frankfurt am Main[/li][li]Freiburg im Breisgau[/li][li]Gelsenkirchen[/li][li]Halle (Saale)[/li][li]Hannover[/li][li]Heidelberg[/li][li]Heilbronn[/li][li]Herrenberg[/li][li]Ilsfeld[/li][li]Karlsruhe[/li][li]Krefeld[/li][li]Köln[/li][/ul]
[ul]
[li]Leipzig[/li][li]Leonberg[/li][li]Ludwigsburg[/li][li]Magdeburg[/li][li]Mannheim[/li][li]Markgröningen[/li][li]Mühlacker[/li][li]Mühlheim[/li][li]München[/li][li]Münster[/li][li]Neuss[/li][li]Neu-Ulm[/li][li]Ulm[/li][li]Oberhausen[/li][li]Osnabrück[/li][li]Pfinztal[/li][li]Pforzheim[/li][li]Pleidelsheim[/li][li]Recklinghausen[/li][li]Reutlingen[/li][li]Schwäbisch-Gmünd[/li][li]Stuttgart[/li][li]Tübingen[/li][li]Wuppertal[/li][/ul][/QUOTE]
2014 reglen:
Fra d. 01-01-2010 er kun køretøjer med grøn miljømærkat (euronorm 4) tilladt i miljøzonen.
Dog er det tilladt udenlandsk indregistrerede dieselbiler at køre i zonen med en gul mærkat indtil 31.12.2014.
Jo men jeg har hørt, at det koster 18.000 kr. at eftermontere på vores, og så er det dælme mange penge, og ikke alle dieselbiler kan få det filter eftermonteret. De ældre Lupo’er f.eks. kan ikke.
så syntes jeg i skal trille over grænsen og få det monteret der, de fleste steder koster det omkring 3-5000kr og det med lupoen er rigtig nok, men det er en længere historie som jeg kender hele historien om, og det er en svinestreg uden lige fra vw importøren og den danske regering
Før jeg går så langt vil jeg lige se hvad synshallen siger, for jeg mener bestemt at jeg kan huske at peugeot sagde at min bil var godkendt til at kunne køre i Tyskland dengang jeg købte den. Men et gult mærke er også bedre end et rødt
Og så kan man jo altid tage den fra 2014 om man gider gøre mere ved bilen eller købe en ny, som vi alligevel skal på et tidspunkt - (bil nr. 2 skal nemlig til når/hvis vi flytter længere ud på landet)
for nu lige at være lidt hellig, så er jeg af den mening at ønsker man at bevæge sig i et fremmed land så følger man det lands love og sætter sig ind hvad der kræves for at måtte bevæge sig rundt i det land.
personligt fik vi vores første miljømærke på bilen for 6 år siden og det var grønt, nu kører vi så osse ca 15000 km årligt i udlandet så det skal bare være på plads.
jeg kan sagtens forstå at man har indført disse miljøzoner, for jeg kan fint huske sidste år da vi var i berlin hvordan vi knap kunne trække vejret inde i byen pga af trafikos.
miljøzoner findes jo osse herhjemme både i århus og kbh, dog er de kun gældende for lastbiler og busser foreløbig, men vær sikker på det en dag kommer til at gælde alle
[QUOTE=Johnny;866683]for nu lige at være lidt hellig, så er jeg af den mening at ønsker man at bevæge sig i et fremmed land så følger man det lands love og sætter sig ind hvad der kræves for at måtte bevæge sig rundt i det land.
personligt fik vi vores første miljømærke på bilen for 6 år siden og det var grønt, nu kører vi så osse ca 15000 km årligt i udlandet så det skal bare være på plads.
jeg kan sagtens forstå at man har indført disse miljøzoner, for jeg kan fint huske sidste år da vi var i berlin hvordan vi knap kunne trække vejret inde i byen pga af trafikos.
miljøzoner findes jo osse herhjemme både i århus og kbh, dog er de kun gældende for lastbiler og busser foreløbig, men vær sikker på det en dag kommer til at gælde alle[/QUOTE]
Jamen det er jo derfor jeg vil have mærket
Men vil ikke på nuværende tidspunkt investere i et nyt partikelfilter, hvis jeg kan få et gult mærke nu. Slet ikke når bilen sikkert bliver udskiftet med en nyere i 2014