Ja, det er jo ikke sådan når man gerne vil til Tyskland, og gerne lidt længere ned og til byerne.
Jeg har læst at man frem til 2014 får dispensation hvis man har gult mærke til de forskellige byer. Min bil kan kun få et gult mærke, da den desværre lige er et halvt år for gammel Øv også.
Meen jeg kan kun finde et sted hvor man kan købe det grønne mærke… Og tænkte om der herinde var nogen der vidst hvor man køber det gule henne, for det skal jo sidde i forruden. Og jeg vil egentlig godt hvis jeg kunne undgå at skulle hen til mekaninkeren og købe det…
Det var jo det jeg gerne ville undgå.
Gider ikke betale en masse penge for at de skal rende og kigge på bilen, når jeg allerede hjemmefra kan sige den er til min. gult mærke.
det er jo ikke alle byer i tyskland hvor det kræves at der skal være miljømærke, men der er 3 forskellige farver på mærker og det er grøn, gul og rød, den grønne kan de fleste nyere benzinbiler få, bare der er katalysator på den, det er straks værre med dieselbiler, for der skal der være partikelfilter på, for at der kan udstedes et miljømærke.
miljømærker kan kæbes hos alle applus synshaller samt hos fdm, jeg mener priser er knap 150 kr
[QUOTE=Henriette;866614]Det var jo det jeg gerne ville undgå.
Gider ikke betale en masse penge for at de skal rende og kigge på bilen, når jeg allerede hjemmefra kan sige den er til min. gult mærke.[/QUOTE]
skal den ikke bare 5 gas udmåles ? det kan da ikke koste mange bas-ører … det tager ca 30 sek
Det er et grønt mærke man skal ha’ i forruden for at køre ind i bymidten. Jeg ved ikke helt om det er i alle tyske byer, og jeg ved heller ikke om danskere i Flensborg er undtaget? Jeg vil tro de tyske myndigheder lige i Flensborg kigger den anden vej L
Vores ville godt ku’ få grønne mærker begge to… men jeg vidste egentlig heller ikke hvordan man fik fat i dem
[QUOTE=Henriette;866614]Det var jo det jeg gerne ville undgå.
Gider ikke betale en masse penge for at de skal rende og kigge på bilen, når jeg allerede hjemmefra kan sige den er til min. gult mærke.[/QUOTE]
de skal skam ikke kigge på din bil, det eneste de gør er at de tjekker hvilken godkendelse din bil skal have, og du skal bare medbringe reg-attest og penge, intet andet, det er ren kontor-arbejde
[QUOTE=TrekkieGrrrl;866622]Det er et grønt mærke man skal ha’ i forruden for at køre ind i bymidten. Jeg ved ikke helt om det er i alle tyske byer, og jeg ved heller ikke om danskere i Flensborg er undtaget? Jeg vil tro de tyske myndigheder lige i Flensborg kigger den anden vej L
Vores ville godt ku’ få grønne mærker begge to… men jeg vidste egentlig heller ikke hvordan man fik fat i dem :)[/QUOTE]
flensborg er endnu ikke med i den ordning, så det er derfor
[QUOTE=Johnny;866619]det er jo ikke alle byer i tyskland hvor det kræves at der skal være miljømærke, men der er 3 forskellige farver på mærker og det er grøn, gul og rød, den grønne kan de fleste nyere benzinbiler få, bare der er katalysator på den, det er straks værre med dieselbiler, for der skal der være partikelfilter på, for at der kan udstedes et miljømærke.
miljømærker kan kæbes hos alle applus synshaller samt hos fdm, jeg mener priser er knap 150 kr[/QUOTE]
Jamen så er der vel ikke andet at gøre end finde ud af hvornår synshallen her i byen har åben… Men mener kun det er to dage om ugen Og som regel arbejder jeg i det tidsrum. Det var i hvert fald problemet sidste gang den skulle synes, for undværre bilen kan man altså ikke når man køre frem og tilbage til arbejdet, og tiderne ikke passer med busserne…
[QUOTE=Battlestar;866629]så er det mærke jo ikke meget værd
men hvis 150 kr kan gøre det er det jo super :)[/QUOTE]
joooooo, lidt værd er det da, men det hele kommer jo an på hvilken eu norm bilen er godkendt til, om det er eu 3,4 el 5 og tjaaaa for os danskere er det vist godtnok at det er så enkelt, men for en tysker er det straks værre, for der er bilsyn altså noget mere besværligt og alt bliver tjekket og er der bare det mindste galt bliver den kasseret og forurener den bare en bette smule over det tilladte, så er det en ommer
[QUOTE=DK Blackangel;866637]
Og den dag Flensborg kommer med i ordningen, mister de mange penge [/QUOTE]
Flensborg ER vistnok med i ordningen. Jeg har i al fald set biler dernede med det grønne mærke. Også mere end en af dem L EDIT Nå det er den så ikke*** Det vil, som Susanne siger, også blive meget meget dyrt for dem i mistede grænsehandelsindtægter L
Hvis ellers der er dee lovbefalede filtre på din dieselbil burde den vel nok ku’ få mærket? Jeg må indrømme jeg ikke sådan har sat mig ret meget ind i hvad der kræves af bilen for at få det Vores er jo også en diesel… så jeg håber da ikke det i sig selv gør det umuligt… Dieselbiler er jo (hvis de ellers er indstillet rigtigt) ret miljøvenlige - blandt andet fordi de kører længere på literen.
[ul]
[li]Augsburg[/li][li]Berlin[/li][li]Bochum[/li][li]Bonn[/li][li]Bottrop[/li][li]Bremen[/li][li]Dinslaken[/li][li]Dortmund[/li][li]Duisburg[/li][li]Düsseldorf[/li][li]Essen[/li][li]Frankfurt am Main[/li][li]Freiburg im Breisgau[/li][li]Gelsenkirchen[/li][li]Halle (Saale)[/li][li]Hannover[/li][li]Heidelberg[/li][li]Heilbronn[/li][li]Herrenberg[/li][li]Ilsfeld[/li][li]Karlsruhe[/li][li]Krefeld[/li][li]Köln[/li][/ul]
[ul]
[li]Leipzig[/li][li]Leonberg[/li][li]Ludwigsburg[/li][li]Magdeburg[/li][li]Mannheim[/li][li]Markgröningen[/li][li]Mühlacker[/li][li]Mühlheim[/li][li]München[/li][li]Münster[/li][li]Neuss[/li][li]Neu-Ulm[/li][li]Ulm[/li][li]Oberhausen[/li][li]Osnabrück[/li][li]Pfinztal[/li][li]Pforzheim[/li][li]Pleidelsheim[/li][li]Recklinghausen[/li][li]Reutlingen[/li][li]Schwäbisch-Gmünd[/li][li]Stuttgart[/li][li]Tübingen[/li][li]Wuppertal[/li][/ul]