Mille 😁

Denne fine dame har boet ved os i 1 Ärs tid. Nu begynder hun at blive lidt en uartig pige
 bider, bider i min halskÊde, bider i de perler jeg pÄ min trÞje. Kradser pÄ dÞren
 ligger sig pÄ hovedpuden i vores seng og flytter sig bestemt ikke, kommer fÞrst nÄr vi sover. Hvis vi flytter hende kradser og bider hun :woozy_face:

Er det ikke underligt at hun gĂžr det nu? Eller viser det bare at hun er faldt til.?

6 Synes om

Fiona ogsÄ huskat kan ogsÄ have lidt (meget) primadonna nykker efter hendes makkers pludselig dÞd.
Jeg husker en dag hvor jeg kom hjem efter at have overnattet ude. Da bed hun mig da jeg ville kÊle, noget hun ellers ikke gÞr. Det var som om jeg lige fik besked pÄ, at jeg altsÄ ikke skulle tage hjemmefra sÄ lÊnge.
Jeg tĂŠnker at det nok er noget med territorium at gĂžre. Men det kunne vĂŠre sjovt at hĂžre andres mening.
Jeg har en vandforstÞver stÄende hvis Fiona fx kradser pÄ hjÞrnet af vores sofa, hun har stort kradsebrÊt i stuen. Jeg synes det er ok at sÊtte nogle grÊnser trods alt. :grin:

2 Synes om

I er nok for blĂžde og eftergivende overfor hende :smil:

Nogle katte hader lukkede dþre


Herhjemme lĂŠrte min kat at Ă„bne dĂžre


FÞrst udaf og senere ogsÄ dem der Äbner indad.

SÄ dÞre der ikke skal Äbnes af en lille missekat skal holdes lÄste


Herhjemme gider jeg ikke at han bider i perler, sÄ fÄr han et nej og/eller bliver pustet i hovedet


Kun hvis jeg selv er uden om det og han kun markerer fÄr han lov. (Fx hvis vi leger lidt voldsomt eller jeg holder ham og trommer pÄ maven)

Hvése gþr han kun af fremmede hunde. Og der er det helt iorden


Han fÄr ikke lov til at bestemme hvor jeg skal sove.

Han har SÅ mange pladser (og endda en halvandenmands seng nĂ„r min datter ikke er her)

Jeg har lĂŠrt at leve med Ă„bne dĂžre :smiley:

1 Synes om

Hvor gammel er hun?

Bider og kradser hun kun, nÄr I flytter hende fra sengen? Eller gÞr hun det nÄr I generelt hÄndterer/lÞfter hende?
Jeg vil mÄske lige besÞge dyrlÊgen og sikre jer, at hun ikke har ondt. Store adfÊrdsÊndringer kan skyldes smerter/sygdom.

1 Synes om

Det sker ikke sÄ tit.

Vi kan sagtens lĂžfte hende. Der gĂžr hun det ikke. Der er hun meget kĂŠlen og gnider sit hoved mod vores.

Hun gÞr det mest ved vores dreng pÄ 3 Är. Har mistanke om at han mÄske har vÊret lidt for voldsom mod hende, sÄ hun mÄske bliver lidt bange nÄr han kommer for tÊt pÄ. Og det sker ikke hver dag eller hver uge. SÄ tror ikke det er smerter.

3 Synes om

Ja, det kan jo godt vÊre, han har gjort hende lidt nervÞs, og mÄske i bestemte situationer. MÄske skal I trÊne lidt med ham og Mille, sÄ hun kan blive tryg ved ham igen. For ham har hun da ellers vÊret meget glad for?

2 Synes om

Hun er luge blevet 2 Ă„r

1 Synes om

NÄr du nu fortÊller lidt mere, sÄ tror jeg ogsÄ det kunne handle om at jeres lille sÞn mÄske er kommet til at tage lidt fat i hende pÄ en mÄde hun ikke lige brÞd sig om. Som @galath skriver sÄ skal der mÄske lige investeres lidt i deres forhold. Lad ham evt give hende lidt godbidder, sÄ de fÄr en positiv oplevelse sammen. :smiley_cat:

2 Synes om

Katte har gerne flere teenage perioder, sÄ det undrer mig ikke, at hun har en nu. Det tager dem gerne nogle Är at blive helt psykisk modne.

Jeg tror ogsÄ, at jeres lille sÞn mÄske har vÊret for hÄrd ved hende. Godbidder og leg med drillepind er en god mÄde, at fÄ et positivt forhold.

Jeg vil bruge godbidder eller en drillepind til at lokke hende vÊk fra puden, nÄr hun er i et skidt humÞr, sÄ hun ikke fÄr vane for at bide.

Hendes ide om at bide i dine perler/halskÊde er nok ogsÄ en mÄde at fÄ opmÊrksomhed pÄ.

5 Synes om