Milo er jo begyndt at få Solensia for sin gigt, med stor succes. Han er begyndt at springe op forskellige steder, og rende op og ned af trappen til 1. salen igen
Han fik sin første injektion 2. August. Og skal have den næste 31. August.
Og da jeg jo er ukamp dygtig i øjeblikket, har vi fået dyrlægen til at komme på hjemmebesøg i stedet for.
Tak for opdatering med solensia, hvor meget godt det giver Milo dejligt og læse
Med venlig hilsen
Ej hvor er det fedt, for at det fortsætter sådan
Desværre ser det ud til at Milo ikke tåler Solensia.
Jeg opdagede igår ved 17 tiden, at han havde 2 store pelsløse omåder på halsen og ved munden, som væsker meget. Jeg så det som sår.
Jeg ringede til dyrlægen, og fik at vide, at vi skulle vaske kanten af sårranden med klorhexidin, som vi heldigvis har i huset.
Senere kom jeg til at tænke på, om det havde noget at gøre med Solensia, som Milo har fået 2 gange, for sin gigt, med stor succes.
Så gav jeg mig til at kigge på de bivirkninger det kan have, og ja der stod at ca hver 10. Kat, får hudreaktioner (kløe, hudbetændelse og hårtab).
Så nu er det slut, med et ellers godt virkende middel mod gigt, for Milos vedkommende øv
Overvejer, om Cartrophen er vejen frem, der skulle ikke være de store problemer med bivirkninger ved det: Lidt nedsat appetit, træthed og forlænget blødnings tendens 2-8 timer.
Milo har alt for meget appetit, så det er måske kun en fordel. De andre 2 ting der nævnes, kan måske være problematiske.
Har nogen af I andre erfaring med cartrophen? Så vil jeg meget gerne høre om det.
øv det var ærgeligt. Cartrophen er ikke smertestilende som sådan - det hjælper med dannelse af brusk - og på den måde kan det lindre. Men det er mest supplement til smertestillende hvis jeg har forstået ret.
Min gigt kat får cartrophen - første gang var det 4 behandlinger med en uges mellemrum - og så 1 årlig booster. Han får onsior dagligt - og det fungerer foreløbig fint. Og det hjælper helt sikkert.
Bemærkede i øvrigt ingen bivirkninger her ved cartrophen…
Cartrophen virker, som det er skrevet, med dannelse af ledbrusk og kan forhale udviklingen af yderligere artrose/“slidgigt”. Det virker dog også antiinflammatorisk og virker således mod den hævelse og ømhed, som er i leddene, og på den måde kan det også have en smertelindrende effekt.
Jeg har 2 katte, som får det med stor succes.
En huskat, på 11 år, han har slidgigt i albuerne. Vi har været igennem det meste smertelindrende, og han tåler ikke præparaterne. Men nu får han cartrophen med 3 måneders interval og det gør, at han han ikke længere har behov for smertestillende og reagerer heller ikke mere når man palperer leddene.
En 14 årig MCO pige, som også har noget slidgigt i albuerne. Hun har aldrig fået smertestillende for det. Men får cartrophen med 6 måneders interval. Også med god effekt.
Begge fik til en start den indledende behandling med 4 injektioner med 1 uges interval. Herefter vedligeholdelsesbehandling. På huskatten valgte vi dog så over tid at nedsætte interval fra 6 måneder til 3 måneder, da han ikke var helt nok dækket ind på 6 måneders interval.
Tak for info
Kan høre jeg lige skal følge op hos dyrlæge og finde ud af hyppighed skal være her…min har gigt i ryggen.
Tusind tak for den information.
Jeg vil bede min dyrlæge, sætte Milo i gang med Cartrophen.
Han er 12 år gammel og har gigt i skulderen.
Milo tåler heller Ikke smertestillende, hverken Onsior eller Loxicom da han har tendens til mavesår.
Har det hjulpet på Milo og komme fra solensia?
Med venlig hilsen
Det ved jeg ikke endnu, for Solensiaen virker en måned, og den er ikke gået endnu.
Men han får noget kløestillende, som bliver knust og blandet i hans mad, og det hjælper en del. Sammen med saltvands afvaskninger af sårene.
Det er svært at tage ordentlige billeder af det, for det vil han ikke, så jeg må snige mig til det.
Sårene er fra ved siden af munden og hele vejen hen under hagen og ned ad halsen, og nogle små ved ørerne.
Det store nede på halsen er der fin hud på nu.
Hvordan går det med sårene mv.?
Det ser ca sådan her ud, bìllederne er taget for nogle dage siden.
Det går lidt fremad, og ìnd imellem lidt tiilbage. Han kradser jo i det og kan ikke have krave på, pga sårene. Det der giver ham mest ro, ser ud til at være sæbespånevand, af det vi har prøvet.
Han har oģså fået antibiotika i sprøjte og binyrebarkhormon.
Åh Milo . Lige så det gør helt ondt på mig
Med venlig hilsen
Milos bryst og hals er nu næsten helt lægt. Der er stadig nogle få mikro sår, med skorpe på.
Det har været en lang og træls tid, at komme igennem. Men Milo har været så sød og nem og tapper.
Vidunder midlet er Vetramil salve og spray, (+ godbidder og baldrian puder/Kong Kickero) hvis nogen skulle komme ud for samme problem.
Der har været 3 dyrlæger på, den første, Susanne, gav binyrebarkhormon tabletter i en uge. Og så hun fik akut galdestens anfald og operation, og måtte overlade det til Astrid, den tidligere ejer af klinikken.
Hun gav en antibiotika sprøjte og en med binyrebarkhormon. Og så sagde hun sæbespånevand 2 gange dagligt. Det gav megen ro, men han rev det stadig op med jævne mellemrum.
3. dyrlæge Iben, ordinerede så Vetramil smurt på 2 gange daglig.
Og nu er Milo glad igen, og det er vi også.