Min burgardin-bund (Til Brita)

Brita - Det sender jeg lige til dig en af dagene så. Lige nu er det en bund der er syet, men den ser skrækkelig ud!! Så det er faktisk en bund der er syet, der skal syes om :slight_smile:

Her kan du se dem hvor bunden ligger dobbelt i et enkeltbur

og i dobbeltbur

Gardinerne er foriøvrigt syet efter tysklands mål. Om de så faktisk er blevet det… :fløjte:

Tog da bare lige og knipsede lidt billeder selv. (Undskyld pletterne, jeg har ventet de sidste uger på at få nyt vaskekort, da det gamle er knækket. Det er ved at være kritisk mht vask herhjemme :S)

De fleece der er under behøver du på ingen både bruge, det var bare lige hvad jeg havde da jeg var ved at sy.
Syet som det er nu er det 140x75 ca. Grunden til at der er så lidt at sy kanter af er at det var en rest som liiige passede i farve osv…

Jeg MÅ tilstå jeg helst vil sy en ny i nyt stof. At sidde og klippe og flække en brugt sammen til noget mere brugbart er som oftest noget juks at sidde med.
Jeg kan sagtens sy en bund i eksempelvis råhvid brokadestof der passer til gardinet. Eller råhvid velour eller noget 3.

Jeg vil helst have grøn som på billedet? Helst noget skinnende noget (gerne mere skinnende end bunden), og med den der to-farvede streg. Jeg har en rest i det som gardinerne er lavet af (det blågrønne) som kunne bruges. Så hvis jeg sender det og du selv køber noget grønt i farve stil med det på billederne? :slight_smile:

Blander mig lige - Det er en dårlig idé at bruge syntetisk stof til noget, som katten ligger på, især på en udstilling.
Det giver statisk elektricitet!

Jeg brugte i sin tid løbere/kludetæpper af bomuld fra Jysk. De fås i et utal af farver, også mixede.

Mega - Tak for tippet :slight_smile: Har ikke døjet med det endnu, men kan da være Brita lige skal holde det in mente nu hun skal lave en bund til mig :slight_smile:

Det er helt korrekt hvad Hanne skriver…dog hjælper det hvis man har vasket stoffet inden.

Nu blander jeg mig i noget jeg absolut ikke ved ret meget om.
Jeg har været på flere udstillinger og mærket hvor varmt og trykkende der kan være i sådan en hal med mange dyr og mennesker.
De få gange jeg har syet burgardiner, har jeg altid brugt sportsstof, der giver huden lov til at ånde, så der i det mindste ikke bliver alt for varmt hos missen i det lille bur.
Nogen gange synes jeg det er synd, når de sidder i deres bur og der er drønvarmt. De er omgivet af fine gardiner, der lukker tæt på 3 af siderne og kun åbne foran. Jeg bilder mig ind det derfor er bedst at bruge noget let stof, der kan lade en smule brise suse igennem.
Stoffet kan fåes i mange flotte farver, men er self. lidt dyrt i forhold til andet stof.
Knus Elin

hehe, sjovt… Jeg fryser tit på udstilling og synes sjældent at der er drønvarmt… (Jo, på Gl. Estrup i juli 2006)

Når jeg udstillede om sommeren, havde jeg altid et tykt håndklæde med, som jeg vred op i vand og lagde oven på buret.
(Især Jyllingehallen kunne være en varm oplevelse).