Min calcium i killingefoder?

Vi har jo fået små mislinger :see_no_evil: og vi er gået igang med at kigge foder til dem men syntes ikke jeg kan finde frem til hvor meget calcium et ok foder skal indeholde?

Kun protein og fedt …
40% og 20%

De voksne får BARF men vi er noget i tvivl om hvordan vi skal fodre killingerne om de skal have det de “plejer” (RC babykat men kan ikke finde calcium indholdet) , 50/50 det de plejer og BARF eller kun BARF .

:woman_shrugging:t3:

Jeg tror ikke det er noget at bekymre sig om i forhold til tørkost. Selv min trofaste “Your Cat” af Dr. Elizabeth Hodgkins nævner intet om minimum værdier for calcium.

Ift kun BARF, så overvej hvad de skal spise i deres nye hjem. Lærer I dem kun BARF kan det måske blive et problem senere.

2 Synes om

Eva det er netop derfor vi kiggede tørkost med tanke at hvis de er rene BARF killinger så kan de netop give nogle udfordringer i henhold til kost i nyt hjem :see_no_evil: her tog det en måned før vores sådan rigtig ville spise sådan noget :sweat_smile:

Men vi blev helt i tvivl da vi ville kigge tørkost og lige se om vi overhoved skulle købe det vi plejer eller finde noget andet

Jeg bruger en blanding af forskellige (også fordi det er min erfaring at det giver mindre kræsne katte, og katte med mindre sarte maver for skifte) mærker. Hill’s kitten (fordi en del ejere starter på det, og de har 25,5% fedt), Eukanuba Kitten (rigtig god mængde metaboliserbar energi), Applaws Kitten og Wildcat Etosha (53% protein og 24% fedt) er det lige nu, men jeg har tit også Purizon, Orijen og nogle gange Iams. Og så tit lige med et skvæt hvad vi nu har fået på udstillinger eller lign, f.eks. Arion, Kingsmoor, RC etc. Ikke fordi jeg synes nogle af de mærker er gode, men fordi det IMO er godt med meget forskelligt.

3 Synes om

Vi gav RC baby og Applaws ved forrige kuld men vi vil netop h’erne have fundet noget andet og her har vi også fodret med forskellige mærker netop for at de ikke kører på ét foder.

Jeg takker for dit skriv og arket du sendte så kan vi få valgt noget til vores kommende kuld :smiling_face_with_three_hearts::heart:

1 Synes om