Min ene kat angriber min anden?hvorfor?

Har opdaget en ændring i min ene kats adfærd hvor han kan finde på,at gå til angreb på min anden,når den leger gemmeleg,eller skjuler sig i sin kattetunnel,under tæpper,bag gardinet(når den ikke kan ses)på en voldsomt aggressiv måde(bytteinstinkt)det sker aldrig,når de kan se hinanden har valgt,at holde dem under opsyn,og lader dem ikke længere gå alene sammen hvad skyldes adfærden?resten af tiden kommer de fint overens med hinanden

Det vil nok kræve en del mere baggrundsviden at komme med kvalificerede bud - som bla. køn, neut./fertil, alder, inde/udekatte, hvor længe har de boet sammen, hvordan reagerer den “angrebne” i situationen - men jeg hæfter mig lige umiddelbart ved at du skriver, at de ellers kommer fint overens.

For mig kunne det godt lyde til, bare at være leg, i hvert fald fra “angribers” side?

4 Synes om

De er begge hanner angriberen er min gamle på 4 den nye har været hos os 1,5 år næsten,og er snart 2 år de er begge kastreret,og indekatte den angrebne bliver skræmt,og gemmer sig under sofaen indtil jeg lokker ham frem,så farer han hurtigt livligt rundt igen den lille er ret hyper

Jeg har oplevet noget lignende.
Jeg satte både alm. Feliway og Felifriend i stikkontakten,det hjalp ret hurtigt.

1 Synes om