[TABEL][/TABEL][quote=irene;327463]Altså det kan i ikke være bekendt, jeg måtte lige ind og kigge lidt på zooplus. Og vupti så havde jeg handlet for 320£.[/quote]
Jeg håber at det at jeg kigger nu, inden jeg skal ind og bestille gør at jeg når at komme væk fra elle de der “nej hvor fint, den skal jeg da også have -køb”
Skattekat hvordan er det så med at fjerne det ene og andet - klumper det ligesom klumpegrus? Hvor meget bruger du sådan ca. om måneden til hvor mange katte?
Det er helt bestemt værd at kigge på diameteren på stolperne i kradsetræet.
Også om det er solidt træ eller plastikstolper…
Min eks og jeg var i gennem flere kradsetræer af den billige slags, da de kun holdt til et par måneders leg. Og det var de der typiske 9 cm i diameter og med plastik ender, som knækkede gang på gang. Vi havde 3 stks gulv-til-loft gennem 6 måneder, som alle knækkede i plastikdelen i enden af stammerne.
Da jeg så skulle købe træ til prinserne, da jeg fik dem, så var jeg ikke i tvivl om, at jeg skulle købe et ordentlig et fra starten af.
Jeg købte et af dem fra Petfun, som der også er blevet linket til tidligere i tråden.
De er 12 cm i diameter (kan vælges med 14 cm i tilkøb) og er i solidt træ hele vejen i gennem.
Her bliver det dagligt “voldtaget” af 3 vilde katte som farer op og ned og det står stort set som nyt. Selv rebet/sisal ser ud som næsten nyt. Det er kun ganske lidt flosset her og der nu et halvt år efter.
Og så har det en stor og meget solid bundplade, så det står helt stabilt. Jeg har kun været oppe og stramme skruen efter i toppen 1 gang på et halvt år.
Det jeg købte - fra gulv til loft - kostede 200 euro. Og det kan jeg se, at deres normale store miljøer som ikke går til loftet også gør.
Men hvis I kan finde pengene til det så køb kvalitet!
Det er bedre at give 1 x 1500 kr end at skulle give “flere” x 700 kr, fordi de går i stykker.
Derudover så kan alle hængekøjer og senge fra Petfun tages af og vaskes efter behov. Jeg har dog ikke fundet det nødvendigt at gøre endnu. Jeg fjerner bare hår ind i mellem.
// Martin
P.S. men det kommer selvfølgelig også an på, hvilke katte man har. Hvor vildt de leger osv.
Og det er muligt at katte leger vildere i et stort træ, som de kan mærke står fast end et, der kun står på en bundplade.
Danex - Det er så smag og behag. Jeg har et gulv-til-loft fra macca.dk til et par hundrede (eller faktisk har min veninde det nu) som jeg har haft i en 3 år til 3-4 katte, det står altså fint endnu
Det samme gælder to gulv-til-lofte træer til 500 kr hver. Jeg har så kun givet 500 kr for dem samlet, da pladen i det ene træ gik i stykker og nu de derfor tilbød mig et nyt i stedet - det så så fint uden plade.
Så for mig har det absolut været bedre at bruge i alt 770 kr på fire billige kradsetræer i løbet af de sidste 7 år
[quote=Eva K;327546]Danex - Det er så smag og behag. Jeg har et gulv-til-loft fra macca.dk til et par hundrede (eller faktisk har min veninde det nu) som jeg har haft i en 3 år til 3-4 katte, det står altså fint endnu
Det samme gælder to gulv-til-lofte træer til 500 kr hver. Jeg har så kun givet 500 kr for dem samlet, da pladen i det ene træ gik i stykker og nu de derfor tilbød mig et nyt i stedet - det så så fint uden plade.
Så for mig har det absolut været bedre at bruge i alt 770 kr på fire billige kradsetræer i løbet af de sidste 7 år :)[/quote]
Det er smag og behag. Jeg kan godst lide enkle og solide ting - ting der har stor brugsværdi og glæder mit øje - også efter flere år.
Jeg giver gerne 2500-3000 for et kradsetræ i kvalitet - jeg tror det ældste Robusta jeg har er 7 år - det er ikke nyt - mend et er heller ikke hærget. Kattens no1, til ca. den halve pris, kunne på 3 år ligne l*** og lagkage.
Det klumper ligesom alm. grus … klumperne bliver sådan lidt gelé-agtige.
Det er svært at sige hvor meget jeg bruger, da mine 6 katte er inde/ude-katte, men jeg bruger højst 1½ pose om måneden (jeg køber 10 L poser i MaxiZoo).
Og 2 af de træer vi har haft som knækkede var netop fra Macca.
Det 3. var fra Zooplus men vi fandt ud af, at det var præcis samme kvalitet/materiale, som dem der var købt hos Macca.
Kig på ebay.de Kontakt sælger i god tid hvis der ikke står leveringspris og find ud af det. Vent med at byde til sidste øjeblik. Mange af dem er der slet ingen bud på når det nærmer sig de sidst to minutter og der er ingen minimums pris
[quote=skeem;327785]Her er foto af vores kradse pind …
[/quote]
Er det den her du har lavet selv? :?
Kan du ikke lige poste en “opskrift”? Det er muligvis lidt OT, men jeg tænker at andre også kan være interesserede - ellers sender du den bare på PB.