Min første gang.. Og jeg vil forberede mig!

Jeg skal, på næste fredag for første gang købe ind på zooplus… Jeg har ALDRIG prøvet det før - så er lidt nervøs og spændt.

Der er nogle ting jeg vil have:
Vi skal have et katte/kradsetræ - til max 800kr.
Kattemad - tør + våd
Kattegrus

Nu er mit spørgsmål så… HVAD skal jeg prøve? Har I ideer til et kattetræ? Gerne med en hule…

hvad med maden?? Hvad er SUNDEST, og bedst? (og økonomisk overkommeligt)

Kattegrus - åh åh. Vi bruger jo noget billigt nu, men har fået lov at “teste” om det kan betale sig at købe noget der er dyrere… MEN HVAD?

Håber der er nogle af jer der vil være med til at gør emin første gang lidt bedre :rock:

Alt i alt må jeg bruge max 1500kr…

Cat Trees & Cat Scratching Posts | zooplus.co.uk det her kattetræ… :slight_smile:

Med hensyn til gruset, tror jeg at jeg vil prøve det det “træ noget” - økoplus tror jeg det hed også også Extreme Classic Cat Litter …

Med hensyn til mad er jeg lidt i vildrede…

De er vilde med LUX - fra aldi… Så overvejer egentlig bare at beholde det… Så er der tørfodret, som jeg forsøger at få dem lidt væk fra…

Hvad skal de have? Emma er ikke neu., kommer ude og er snart et år. Pelle er cirka ½ år, kastrat og 100% inde.

Jeg bruger extreme classic og er glad for det :slight_smile:

[quote=Abaddon;327223]Cat Trees & Cat Scratching Posts | zooplus.co.uk det her kattetræ… :slight_smile:
[/FONT][/quote]

Det er ihvertfald ikke et kradsetræ. Katten gider ikke at skulle ligge hen ad gulvet for at strække ud (så meget fri stolpe skal der være). Det viste er ikke andet end huler og hylder.

Okay, så noget hvor der er lange pæle er bedre? Ja, jeg har faktisk ikke rigtig forstand på det, så alle inputs er jo dejlige… Har du sådan en “ide” eller et billede af noget der ville være godt til dem så?

Jeg overvejer også at købe to små - også købe en af de høje, med få platforme også købe en hule ved siden af.

[quote=Abaddon;327245]Okay, så noget hvor der er lange pæle er bedre? Ja, jeg har faktisk ikke rigtig forstand på det, så alle inputs er jo dejlige… Har du sådan en “ide” eller et billede af noget der ville være godt til dem så?

Jeg overvejer også at købe to små - også købe en af de høje, med få platforme også købe en hule ved siden af.[/quote]

Nu er det her ikke så stort Medium Cat Trees | Find a suitable medium cat tower at zooplus

Men det er ideelt mht stammerne.

Ud fra det udvalg, jeg kan se på Zooplus og dit budget taget i betragtning, vil jeg anbefale dig f.eks. denne: Medium Cat Trees | Find a suitable medium cat tower at zooplus

Mht. vådfoder, så prøv f.eks. Schmusy. Det er ikke specielt dyrt og er rigtig godt. Derudover kan det altid betale sig at kigge under “Special offers” og så måske sætte 100-200 kroner af til at prøve lidt af hvert.

Kradsetræ:
Jeg ved godt du kigger på ZooPlus, men jeg ville vælge noget fra PetFun og med hængkøjer (det jeg viser er så for dyrt, men måske de har andre der er billigere): Deckenhoher Kratzbaum Jacky O. mit 3 Hängematten - einfach und schlank - PetFun Kratzbäume

Tørfoder:
Ud fra dine kriterier ville jeg vælge Applaws - synes prisen er fornuftig og det indeholder meget protein og ikke mange kulhydrater.

Vådfoder:
Bozita

Grus:
Golden Grey Master

Det er så min subjektive mening. :slight_smile:

Et gulv til loft kradsetræ med et par hylder ville være godt. De fise op og ned af det, samt ligge på hylderne og have et godt overblik:)

Noget i den stil:

generelt er kradsetræerne fra zooplus dårlige til mange katte.

Stolperne er kleine i diameter og rebet holder ikke længe før det er gennemkradset.

Robusta, der er stammen 13,5 cm i diameter, liggeflader betrukket med fedt tæppe (ikke plys) også på bagsiden - det koster kassen - og det holder
http://www.robusta-kratzbaeume.de/

Hængekøjer er et større hit end huler - og mere rengøringsvenlige

Cat Trees & Cat Scratching Posts | zooplus.co.uk (40£ - så kan det jo holde så længe som muligt :))
Cat Trees & Cat Scratching Posts | zooplus.co.uk

Synes da sagtens du kan fortsætte med Lux. :slight_smile: Schmusy er godt og også godkendt herhjemme :slight_smile:

Mht. grus - så ved jeg at det der øko-noget lugter noget så forfærdeligt. Det er smart og godt for miljøet… Men det holder ikke optimalt på lugten desværre :S
Vi bruger masterudgaven af dette; Golden Grey Cat Litter: on Sale now at zooplus

Man kan lave det selv billig vi gav 15 kr for et plastik tæpperør og 60 kr for kokos tæppet det grove og ca 10 kr for hylden…

Man skal bruge montage lim også er det bare at klippe til og i bunden laver man en kile af en træklods så den sidder rigtig det er stort hit her hjemme

[quote=skeem;327261]Man kan lave det selv billig vi gav 15 kr for et plastik tæpperør og 60 kr for kokos tæppet det grove og ca 10 kr for hylden…

Man skal bruge montage lim også er det bare at klippe til og i bunden laver man en kile af en træklods så den sidder rigtig det er stort hit her hjemme[/quote]

Har du et billede? :slight_smile:

Vi har kun netop 2 meter til loftet herhjemme. Så de helt store er for store…

(Min kæreste på 196 synes 2 meter til loftet er trælst :wink: )

[quote=Abaddon;327264]Vi har kun netop 2 meter til loftet herhjemme. Så de helt store er for store…

(Min kæreste på 196 synes 2 meter til loftet er trælst :wink: )[/quote]

Nååh… Det tænkte jeg ikke over. Sad lige og benovedes over at det ene kunne helt op til 270 cm. Vi har nemlig 255 herhjemme… :slight_smile: Hvad så med dette??

(Også 40£)

For at give støtte kan I jo bore en hyldeknægt eller to og så bore dem fast i væggen :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;327268]Nååh… Det tænkte jeg ikke over. Sad lige og benovedes over at det ene kunne helt op til 270 cm. Vi har nemlig 255 herhjemme… :slight_smile: Hvad så med dette??

(Også 40£)

For at give støtte kan I jo bore en hyldeknægt eller to og så bore dem fast i væggen :)[/quote]

Den havde jeg også lidt kig på! Tror det bliver den… Hvis de gider bruge den, kan vi altid købe en af bedre kvalitet senere jo :slight_smile:

Nåh, men så må det lugte forfærdeligt hjemme hos mig, for det er det jeg bruger :S Cat's Best Original Cat Litter Bargains at Zooplus

Det er også snart der jeg er nået til. Egentlig ville jeg gerne have et kattens no. 1, men det er pengene bare ikke til. Og med sådan et billigt træ; holder det, så holder det - og så er det da bare dejligt. Men hvis ikke, så gør det ikke så meget… :slight_smile:

De har nogle seje og billige træer her

http://www.am-handel.dk/catalog/index.php?cPath=61&osCsid=b1d79f4841e0421109613976fcc3056e

:slight_smile:

Altså det kan i ikke være bekendt, :doh::doh: jeg måtte lige ind og kigge lidt på zooplus. Og vupti så havde jeg handlet for 320£.:ups::ups: