Min hund skal have sko på

:tihi:
Ja, er blevet nød til at gå ud og købe sko til min hund. Voks til poterne gør intet for ham desværre. Han hyler og skriger så snart der kommer lidt salt på vejen. Og, det er der efter hånden meget af. Tilgengæld får han dejlige bløde poter af voksen.
Godt nok syndt for ham i disse tider:( Han kan slet ikke klare kulden :frowning:

Så lov mig at du i det mindste køber skoene fra Ruff Wear og ikke nogle af de der lettere vanvittige og krænkende “sko” som mange netbutikker forhandler… Jeg har desværre ikke nogen sko på lager, ellers ville jeg gerne have solgt dig et par… Prisen på Ruff Wears sko er lige omkring 200 kr…
Skoene er udviklede til ble slædehunde, så de sidder ordentligt fast, slider ikke på benet og har en god sål ned mod underlaget.

Jeg havde faktisk tænkt mig at se hvad min dyrhandel havde på lager. Men kigger lige på ruff wear. Fordi det haster lidt. Ellers må jeg købe dem fra dyrhandlen også købe disse her også. Det er nemlig så syndt for ham at han skal skrige sådan :frowning:

Ja der er mange hunde der lider i disse dage:-( Godt du gør noget ved det!

Pyt med at han skal have sko på:-) Det gør ham ikke til mindre hund kan du bare hilse ham og sige:-)

Det gør ham til en hund med en klog ejer

Hmm, min butik havde ikke nogen, kun showsko. Og ingen baby sokker. Så må vente på jeg får dem hjem med posten :slight_smile: håber ikke der går for mange dage…

Du skal for øvrit nok lige regne med at han vil være meget "handikappet i starten med de nye sko… det vigtigste (og næsten helt umulige) er at lade være med at grine af ham og huske at rose… Men okay - fordi man er ved at hulke af grin, så foregår indlæringen da i det mindste i en positiv ånd :smiley:

Dise kan bruge sko - jeg lærte hende det, da jeg havde butik inde midt i København… alle de forbistrede glasskår!!! :thumbdown: Og skoene er naturligvis fra Ruff Wear - den gamle kollektion så de er knaldrøde :smiley:

Ja eller man kan lige gribe chancen og indlære høje benløft når nu vuffer alligevel går sådan:-)

Bamse gik underlig de første fem minutter. Eller, det gør han stadig de første 5 min han hare dem på :slight_smile:
Men når døren går op og han ser sneen. glemmer han alt og går normalt…
Nej det er ikke sandt. Han er hyper :smiley: Ny irriter det jo ikke fusserne :smiley:

Skønt det har hjulpet vappen :thumbup:

Blunky - dejligt at høre :slight_smile: Mange heste går også mærkeligt lige de første par minutter efter de har fået gamacher eller lign. på :slight_smile: men det går også altid over.
Godt at han nu kan spæne rundt! Har været lidt en aha-oplevelse for mig at læse denne tråd, har aldrig tænkt på at saltet kunne genere små hundepoter :slight_smile:

Kunne vi ikke få et billede med futterne på?
Min hund har også sarte poter så de sidste par uger har jeg kørt ham 300 meter i bilen ned til en kolonihaveforening hvor der ikke bliver saltet og så går vi kun tur der. Det har hjulpet fantastisk meget på hans poter og jeg har fået en glad hund igen. Men lidt en luksushund at blive kørt i bil 300 m for at gå tur! :høhø: Men det er nødvendigt for der bliver saltet sindsygt meget på fortovene og på vejen derned :uha: (bortset fra på vores fortov som kun bliver gruset.:pote:)

Hæ… herude kan man næsten SE, hvor der bor hunde… det er der, hvor fortovet kun er nødtørftigt ryddet og gruset :slight_smile:

Kan prøve og skaffe et billed :smiley:

det har været så positivt.
Det har bare givet mig en helt anden hund at gå tur med :slight_smile: Og er bare så glade for dem :smiley: Vi har godt nok en kamp hvergang de skal på. (Han trækker poterne til sig). Men når de er på er han faktisk også mere glad:)

Her i området saltes der også helt afsindigt meget, og jeg fatter ikke, at man lige som i Sverige kun gruser (har jeg ladet mig fortælle).

Alt det salt går i grundvandet og når det løber med smeltevandet ned i haverne, dræber det beplantningen på sin vej.

Holly sørger for så vidt muligt at gå helt inde i kanterne, hvor der kun ligger sne - ellers bærer jeg hende forbi de værste steder, men jeg kan se, at vildmisserne af og til halter og slikker poter.

Når vi kommer hjem, skyller jeg altid hendes poter med lunkent vand, men nu går vi for det meste i mosen; Der er ikke saltet, så problemet er trods alt ikke så stort for hende.

PS: Hørte i radioen, at potevoks er uden virkning.

[quote=Mega;506776]

PS: Hørte i radioen, at potevoks er uden virkning.[/quote]

Det lyder da ikke så godt når så mange bruger det :frowning:

Sagde de mere? (uddybende begrundelse)

[quote=Sylvester;506778]Det lyder da ikke så godt når så mange bruger det :frowning:

Sagde de mere? (uddybende begrundelse)[/quote]
Nej desværre - Det var en dyrlæge, der udtalte det, og han opfordrede i stedet for til altid at skylle poterne.