Min kat æder de mest mærkelige ting, med stort velbehag. Hvad gør din?

Du må fjerne hans adgang til Just-eat :rock:

Herhjemme spiser kattene også det meste…Desværre… Men der er nogle ting, som tiltrækker mere end andet…

Hvis jeg laver salat til madpakken, så er Yoyo der med det samme…Virkelig irriterende vane, hun har fået…
Hvis jeg spiser havregryn, så er Yoyo der også med det samme…

Hmm? Hvad er der mere…? Ja så er hun vild med bønner…

Ja herhjemme er Yoyo værst, og hun vræler rigtig meget…

Åh, den liste vil aldrig tage en ende hvis jeg skal skrive hvad kattene spiser af sære ting her. Generelt kan alt der kommer fra en baby-tallerken kaldes mad. Nogle af de særeste ting er:

Kogt brocoli og asparges, grillet aubergine, tomatsalat vendt i olivenolie og balsamico, æggekage med champignon, melon og nektarin, chili sauce, pizza (dvs gennemgnasket brød hvor fyldet er forsvundet i en sulten babymave), pastaskruer, kogt kartoffel, spinatpandekager, havregrød osv. osv. Og så selvfølgeligt alt muligt kød, men det betragter jeg som relativ normal katteadfærd.

Må erkende at ingen af mine spiser menneskemad. Det er et valg jeg har taget og opdraget derefter.
De har ikke brug for det, og jeg synes på ingen måde det er hyggeligt med tiggende katte.

Sådan er jeg så kedelig. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1292469]Må erkende at ingen af mine spiser menneskemad. Det er et valg jeg har taget og opdraget derefter.
De har ikke brug for det, og jeg synes på ingen måde det er hyggeligt med tiggende katte.

Sådan er jeg så kedelig. :)[/QUOTE]

Sådan er det også herhjemme :slight_smile: eneste undtagelse er netop når Yasha selv stjæler - og det GØR han bare, når det handler om pomfritter og de helt rette chips.
Han tigger ikke - han sniger sig til at tyvstjæle…
For ellers er mine katte nemlig også lidt strengt “opdraget” på den front - ingen menneskemad, for jeg har bøvlet rigeligt med alverdens allergier og maveproblemer.

Mine tager også selv- det er ikke noget jeg har lært dem. En del af tingene har jeg godtroende ladet ligge mens jeg vendte ryggen til- for det kunne de da umuligt spise…

Bettefisen er ret kedelig på den konto. Han ved ikke engang hvad cosma snackies skal bruges til :uha::dokdok::besvimer:
Han er dog ved at finde ud af hvad dreamies skal bruges til og hvordan man spiser dem direkte fra hånden.

Cinna derimod er vild med chips og brød. hun kan finde på at tigge lidt når jeg spiser alt muligt andet, men det er ikke så slemt igen.

Her i hytten er det kun DeRoy, som gider andet end kattemad/vådfoder/katte godbidder. (vores får ikke menneskemad, kun når de selv har tyvstjålet) Han er ikke som sådan alt spisende da hans Cosma kylling godbidder er og bliver no.1 han bliver helt kuldret når han hører låget blive taget af røret til disse - Men der er dog én anden ting der kan gøre ham lige så vild. Det er nemlig Ostepops. :høhø: Og så ligner han faktisk meget godt denne kat fra kæledyrenes hemmelige liv. :tihi:

Albert er jo lidt en Diva (med stort D!), så alt der ikke er Sheba selection in sauce bliver ignoreret! Undtagelsen er dog tun, som han kan nedværdige sig til at indtage (men selvfølgelig kun hvis det faktisk var til mig:høhø:).

Til gengæld skal jeg passe gevaldigt på mine hårelastikker, for hvis han får fat i sådan et går han helt i ekstase og jeg er ikke vild med han spiser dem…

Mine forældre havde til gengæld engang en kat der spiste alt (og jeg mener ALT!). Det var både agurker med plastik på, brød og hvad han ellers nu kunne få poter i. Da han blev ældre lærte han at åbne for skraldespanden indtil der kom lås på, og det værste han gjorde var engang vi havde været til familiefest og han havde fundet en tom kattemadsdåse i skraldespanden. Han havde selvfølgelig mast hovedet ned i for at nå rester der lå i bunden, og da vi kom hjem lå der en skrækslagen kat under sengen med en dåse på hovedet og havde selvfølgelig både tisset og skidt:dokdok: vi fik ham befriet og ugen efter gjorde han det samme igen - dog var vi denne gang hjemme og kunne få ham ud med det samme:dokdok:

Hvis jeg får listet mig til en lakrids, er Belle ved at kravle ind i munden på mig :høhø:Nino kan godt lide roquefort ost og smør :slight_smile:

Også altædende killinger her, hvor vores gamle Filur kun har stjålet is et par gange af menneskemad.
Majskolber, agurk, peberfrugt og hvad der ellers lige kan ligge på bordet efter madpakkesmøring eller fodring af fugle, har de smagt på- Belanna er helt skør med majs og agurk.