Min kat æder de mest mærkelige ting, med stort velbehag. Hvad gør din?

Chip og Chap mine to 11 årige huskatte rører stort set ikke menneskemad. Det eneste der kan få dem til at tigge er hvis jeg åbner en dåse tun. Ikke hvilken som helst, kun Glyngøre tun, det er så det eneste jeg også selv vil røre, så fair nok. Chip er også meget glad for stegt kylling, ikke kogt kylling kun stegt. Men det er så stort set også det. Begge ting er dog meget normal kattemad.

Tøsen, min første kat som voksen, en huskat med en god sjat Maine Coon i, hun var vild med majs på dåse. Kunne blive helt elektrisk når en sådan blev åbnet. Men ellers var hun også rimeligt ligeglad med menneskemad.

Med de 3 katte kunne jeg snildt have mad til at stå fremme, eller dække bord tidligt, aldrig huggede de noget.

Nu har jeg jo så fået den lille bitte forsultne killing aka Theodor von Teenager :thumbup:

Han æder alt der kommer inden for lugte-rækkevidde, og den er lang!

Alt ryger ned og han tigger værre end 10 ulve. Så det er bare blevet en vane at præsentere ham for alt jeg får, så får han sig et par hapsere. Dog aldrig ved bordet, altid i egen skål (en lille smule prøver jeg dog at opdrage på ham…). Det eneste han har takket nej til er rå løg og citron, og ja jeg ved godt rå løg er mere eller mindre giftigt for ham, men han tiggede og så fik han et stykke i sin skål og selvfølgelig spiste han det ikke og jeg fjernede det med det samme igen.

Jeg ved godt en stor del af det er killinge-nysgerrighed, men alligevel.

I aftes tog han så hovedprisen. Jeg var kommet lidt sent hjem og de fik alle 3 vådfoder. Sortlingerne gad ikke rigtig have noget, så Theodor endte med at spise en hel pose vådfoder selv. Med andre ord han var ikke sulten, da jeg satte mig og spiste en flødebolle, frisk hentet hos Spangsberg. Han kæmpede sig op af min arm og slikkede temmelig meget af guffen i sig. :uha:
Det var mere end nysgerrighed, han kunne lide det. Men guf? Hvorfor spiser han dog det?
Han sluttede så aftenen af med at nedkæmpe og æde et stankelben. Man må sige han har sig en varieret diæt…

Hvad spiser jeres katte af underlige ting? Og har I en fornemmelse for om det er nysgerrighed eller om de reelt kan lide det?

Altså - her i huset kommer Buster når jeg skærer ost, at han så sjældent gider spise det er en anden sag.
Og noget med kanel, så er han der også…
Og når jeg sidder i min lænestol med noget, så er hans opmærksomhed vakt - og det er lige meget om det er brød med ost, is, gnavegrønt eller andet…
I går spiste jeg en stor lækker vaniljekrans fra Den Gamle by, der knækkede et lille stykke af, som jeg kastede hen til ham. Det røg ned med velbehag.

Jeg kom til at tænke på denne Simon’s cat logic om feeding, hvor det fremgår, at nogle katte kan høre, når det er en dåse tun i modsætning til andre dåser :slight_smile: (Ca. 1:04).

//youtu.be/g4dDZgBfHBk

Når jeg spiser is, deler jeg altid med Asani - ellers ville han tage selv. Han er også glad for brød, og engang jeg skulle følge nogle gæster ned efter et besøg, kom jeg tilbage og fandt, at de fire tilbageværende æbleskiver i fadet alle var blevet bidt af. Han har præsteret at spise en hel æbleskive engang, og generelt er han bare rigtig glad for søde ting. Også fx småkager.

Chili vil gerne have lidt ost, og hun kan også godt slikke lidt is af en finger, men hun mister hurtigt interessen og går tilbage til sit tørfoder.

Florian snuser til alting, men det eneste menneskemad, han nogensinde har spist, er majs fra dåse i en salat. Han vil ikke engang have æg eller kylling. :gruble:

Til gengæld er han vild med at lege med chilier! Han spiser dem dog ikke, tygger kun og spytter ud. :tihi:

//youtu.be/3XND0jU69cw

rød jello, digestive kiks, chips, banan, æble og og og - min gamle huskat og så Muffin min petrerbald dreng tog de særeste ting. Pelka elsker frisk basilikum som jo ellers er temmelig spicy/parfumeret

Her er det oliven, smør, ketchup, mayonnaise og knoldselleri, som er favoritterne. Fisk, kød (råt eller kogt), rejer o lign. Er ikke spiseligt iflg Sigga…

Mit hår er fantastisk at gnaske i, hvis de fik lov:dokdok: Ostehapser og torskerogn, er kattene også enige om:) Mille vil så også gerne lidt råt kød engang i mellem og det særeste af alt, så er hun vild med hvedemel, spilder vi eller er der en rest på fejebakken skal det slikkes op:tihi:

Mikki elsker flødeboller og kyskager, det gør min mand også, så han spiser dem i smug, for at Mikki ikke skal få for meget sukker.

Mollie er vild med smør. Så snart vi sætter os til bordet kommer hun og tigger smør, uanset om det er koldt eller varmt mad vi spiser.

Vores har ikke fået lov til at prøve så meget, fordi nogen i huset ikke vil lade andre i huset give dem sære ting :wink:

Men Muffe, han er en særling!
Råt kød?? AD!
Brød etc?? Ja tak!

Forrige år åbnede han selv en ret stram småkagedåse og en pose deri, for så al maltraktere mine klejner :venter:

Lovretten er dog snor… Her er han ikke kræsen. Alt fra elastiksnor til sytråd er på menuen…

Matilde kakaoskummetmæk, kokosmælk, fra nød, ikke dåse …skum fra flødeboller, rejer udløser feeding frenzy …meget normale …tror jeg

Vores får lov til at smage på næste alt menneske mad :slight_smile:

Agatha og Miss marple er vilde med pølser, men det der hitter allermest er flæskesværd, vi kan være sikker på vi har hele banden i sofaen, når vi åbner en pose flæskesværd :savle: og kan de se sit snit til at rende med et helt stykke fra skålen ja så gør de det :slight_smile:

Åh ja rejer, dem er Mille også helt med på:) Jeppe vil hellere smage, en omgang uspiselig stærk, hvad end jeg indimellem for bakset sammen når jeg er alene hjemme:)

herhjemme er det kun selvstjåldne pomfrittes og Kims sour cream and onion chips (De helt almindelige i den grønne pose), som Yasha gider spise af menneskemad :slight_smile:
… nååå ja og lune pølsehorn :tihi:

Både Kira og Nina herhjemme kan vist tale lidt med op hvad der får May op af stolen og får hende til at tigge, og hvis det glipper, så stjæler direkte fra gaflen :tihi: :rulleøjne:

Men Diego var glad for både majs og agurk. Og mange har været glade for forskellige ting, herunder også chokolade, chips, især ostepops, småkager. Og Ginny stjæler gerne bøffer og andet til optøning, hvis man ikke passer på, men det giver så bedre mening… Mindre mening er det så når det er rugbrød der stjæles… eller også gerne alm. boller…
Ben stjæler gerne tomater, men det er vist mere for at lege dem :høhø:

[QUOTE=Jeanette;1292402]Vores får lov til at smage på næste alt menneske mad :slight_smile:

Agatha og Miss marple er vilde med pølser, men det der hitter allermest er flæskesværd, vi kan være sikker på vi har hele banden i sofaen, når vi åbner en pose flæskesværd :savle: og kan de se sit snit til at rende med et helt stykke fra skålen ja så gør de det :)[/QUOTE]

Nå, så det gør de?

Her forsøger jeg at spise chips :venter:

Forstil jer de øjne inkl den konstante klagende lyd af et pivdyr, der bliver sparket…

Jeg siger ligesom Lykke: Vores har ikke fået lov til at prøve så meget, fordi nogen i huset ikke vil lade andre i huset give dem sære ting :høhø:
Vi har mulighed for at lukke af til køkkenet, så de går sjældent på tyvetogt, men Felina er nogle gange lynhurtig og går direkte efter agurker, hvis de ligger frit fremme.

Lotus - vores huskat - er mere forkælet. Han får serveret mange “lækkerier” lige fra ost til kogt kød til skinkestrimler. Alt er nydeligt anrettet på en tallerken … af manden min :tihi:

herhjemme=herinde i øvrigt :slight_smile:

Eneste bemærkning i denne tråd fra mig…
Jeg har siatalere… go figure :smiley:

[QUOTE=Lykke;1292414]Nå, så det gør de?

Her forsøger jeg at spise chips :venter:

Forstil jer de øjne inkl den konstante klagende lyd af et pivdyr, der bliver sparket…[/QUOTE]

Nå ja, vores er også vilde med chips, men jeg kan da ikke sidde og udlever alle unoder vi har :tihi:

[QUOTE=DK Lindvig;1292415]Jeg siger ligesom Lykke: Vores har ikke fået lov til at prøve så meget, fordi nogen i huset ikke vil lade andre i huset give dem sære ting :høhø:
Vi har mulighed for at lukke af til køkkenet, så de går sjældent på tyvetogt, men Felina er nogle gange lynhurtig og går direkte efter agurker, hvis de ligger frit fremme.

Lotus - vores huskat - er mere forkælet. Han får serveret mange “lækkerier” lige fra ost til kogt kød til skinkestrimler. Alt er nydeligt anrettet på en tallerken … af manden min :tihi:[/QUOTE]

Louis er vokset op hos os, så han ved hvad chips er :savle:

Vi tror på at det giver kattene stærke maver, når de får lov til at smage lidt af hvert og vi har faktisk ikke særlig tit splatmaver og de gange vi har haft det, er det gerne i forbindelse med at de har leget og smagt på frøer, tudser og div snegle. især sneglen giver splatmaver :S

Bølle-Bjørn har fået smag for kebab … gad vide, hvordan det gik til :gruble: