Min kat banker løs på skabet!

Hej alle. Er der nogen der ved hvad grunden kan være til at min kat banker løs på skabet derhjemme?
Jeg og min kæreste plejer at forstå hvad det er han vil signalere, fx at han er sulten eller hvis han har drukket sit vand op og gerne vil have mere. Han er blevet kastrereret - før han blev det havde vi en periode med ham hvor han bankede rigtig ofte, men det stoppede efter han blev kastreret. Men nu er han begyndt igen, også selvom at hans mad, vand og toilet behov er opfyldt.

Hjæælp håber i har nogle gode svar/råd.

Godt nytår!

Han keder sig og savner opmærksomhed.

Eller venter på der træder en dejlig godte ud!!!

Nej, enig med Vivi, tror det er en form for kedsomhed…

Har i overvejet at lukke ham ud af skabet :?

:tihi:

Nå, spøg til side… Enig Vivi… Eller, måske har han bare et eller andet for lukkede døre… Det har en af mine. Vi lukker altid døren ud til køkkenet når vi har lavet mad - Varme kogeplader er ikke godt sammen med kattepoter, og han står der ude troeligt, HVERGANG og skraber på døren… Selvom de godt må være der normalt, og han udemærket ved hvad der er derude. Når døren så bliver åbenet, gidder han ikke engang belemre sig selv med at gå der ud, nej, så går han ind i stuen igen.

Er det et skab med spejldør?
Jeg spørger, fordi jeg har en kat, der har den åndssvage vane altid at stå og banke på spejlet. :dokdok: Jeg har aldrig fattet, hvorfor hun gør det, men det er samme kat, som også tror, man kan skrabe sig gennem et vindue. :klapper:

Det er så også hende, der skraber i en uendelig - under stor larm - på vores foldedør til kældertrappen, men her er vi ikke i tvivl om motivet: Det er for at komme ned i kælderen.

Opmærksomhed… Sådan en har jeg også - det kan være temmelig belastende, især når det skal være om natten… Det er til at blive idiot af at høre på… :tihi:

2 af mine katte har samme mærkelige idé med at stå og kradse/banke på en af vores skabslåger.

De gør det ikke hver dag, men sådan engang imellem.
De gør det aldrig samtidig.

Kedsomhed - tjaaa, tjooo, eiiiij, måske.
De har masser af venner at lege med.
De har masser af muligheder for at lege indenfor såvel som udenfor.

Jeg tror mere på, at mine katte gør det, fordi de lige har fået en “fix” idé i det øjeblik.
Kedsomhed lige i det øjeblik? Ja, Vivi har nok ret.
Det virker som om de har lukket af for deres hørelse mens de kradser/baknker :høhø: Ihvertfald reagerer de ikke når vi siger NEJ.

Vi skal ligesom tættere på dem og afbryde dem.
Dvs. lokke dem væk til noget andet - så glemmer de alt om skabslågen.

Sådan en har jeg også.

Jeg åbner skabslågen, hun hopper ind i skabet og vi kan sove videre.
Nogle gange står hun og vræler fordi hun gerne vil op og ligge på øverste hylde - og det kan man kun hvis man bliver løftet.

[quote=Houmann90;527091]Har i overvejet at lukke ham ud af skabet :?

[/quote]

:høhø::høhø:

Jeg har to katte der både skraber på døre og vinduer, hvis nogen finder svaret, hvorfor de gør det, vil jeg gerne have det at vide :surrender1:

Jeg har to katte der både skraber på døre og vinduer, hvis nogen finder svaret, hvorfor de gør det, vil jeg gerne have det at vide :surrender1:[/quote]

Teddy skraber på alt… Vitterligt ALT.
Om det er en pose jeg har liggende fremme, bruseforhænget, en taske, en jakke, bordet, papir, kasser, senge, ruder… You name it = han har skrabet på det!
Jeg har en ide om at han lige skal mærke konsistensen… :høhø:

Jeg synes den her tråd bør få en eller anden anerkendelse for titlen. ‘Æresprisen for sjoveste action-titel’ eller noget i den stil. Nu har jeg moret mig over den i flere dage, hver gang jeg kiggede herind.

Kan lige se det for mig. :høhø:

[quote=Sheer;528206]Jeg synes den her tråd bør få en eller anden anerkendelse for titlen. ‘Æresprisen for sjoveste action-titel’ eller noget i den stil. Nu har jeg moret mig over den i flere dage, hver gang jeg kiggede herind.

Kan lige se det for mig. :høhø:[/quote]

Jeg har også et ganske fint visuelt billede i hovedet af en kat der står og hamrer løs på et skab… :rock: :lol:

Junéman - Kan man evt overtale dig til at filme hvad din kat laver? :? :høhø:

Da vi fik indstalleret reversible airconditon her i Frankrig tog vi vores gamle radiatore med til DK. Nunuu syntes at de er de mest fantastiske til at hvæse kløer på :S Nogle gange er jeg næsten bange for at han kan flå dem ud af væggen med ravpluks og skruer :høhø:

Radiatorene har små bitte huller i hele forsiden så jeg forstår da godt hans lyst til at flå lidt i dem :høhø:

Når Mini gør det, betyder det at hun gerne vil ind og putte i mit tøj.

Fordi det betaler sig:-)

Vi har også haft en kat der havde den vane at så og klapre med skabslågerne (skydedøre i til et klædeskab) :surrender1:Som Helle skriver, så lønnede det sig for ham, for vi kunne ikke holde lyden ud, og reagerede på det… :tihi: og han fik opmærksomhed :ok::cool:

Har du et kattemiljø? Det kan være med til at aktivere katten og nogle kattemiljøer har også en lille hule hvor han kan ligge. Samtidigt har miljøet et kradsetræ, hvor katten kan være aktiv, hvæse kløer og afmærke. Se denne lille guide til køb af kradsetræer og kattemiljøer, hvis det er noget du overvejer.