Min kat bider negle..?

her på det seneste har jeg lagt mærke til at min ældste kat på snart 3 er begyndt at bide i hendes for-pote, og det lyder lidt ligesom når vi mennesker bider negle og det er utrolig nerveirrende at høre på og ulækkert. jeg klipper jævnligt klør på mine katte og tjekkede hendes pote om der sidder noget og generer hende eller at hendes klør gror underligt, men kan ikke spotte noget usædvaneligt, og hun har ikke gjort det før… er der nogen som har været udsat for det før…?. :?

Nej det lyder mærkeligt. Katte bider tit deres BAGpoter, men forpoter plejer de at hvæsse

MVH

Mine bider også negle, også nogle gange på forpoterne. :slight_smile:

DET har jeg aldrig set - jeg har set katte rense deres klør med tænderne på forpoterne, men ikke bide dem af.

Det sidste har jeg til gengæld set på bagpoterne.

Er I sikre på de BIDER stykker af kloen?

MVH

Tror du ik bare at hun renser dem? Det kan godt lyde som om at de bider negle, men de bider dem altså ikke af…:slight_smile:

Det har jeg aldrig oplevet med en kat, men min hund Biva bider også negle, så de skal slet ikke klippes mere.

Tror lidt det er en ( dårlig ) vane- mon ikke… :?

Min den ene bider også negle på bagpoterne…
Han biden eller hiver med tænderne, det yderste lag af siden af neglen af…
De yderste lag falder tit af af sig selv, og ejg piller dem tit af for mine katte, men nogle gange må de klare sig selv…
Totr det er meget normalt…

Vores katte bider også negle, og det er både på for- og bagpoter… Det er især vores gamle burmeserpige på 10 år det gør det ofte :slight_smile:

Kan i ikke afhjælpe problemet ved at klippe neglene?

Jeg klipper jævnligt negle på kattene. Men alligevel kan især min gamle burmeserpige ligge og bide i dem. Det er ikke dagligt, mere i perioder af og til, og slet ikke noget jeg overhoved anser for at være et problem som der skal gøres noget ved :slight_smile: Hun bider ikke negle ned som fx. mennesker kan gøre, der er rigeligt tilbage :stuck_out_tongue:

Der er ikke nogen af mine katte der bider negle. De renser dem med tænderne men bider dem ikke i stykker. Jeg klipper aldrig kløer på mine katte.

Min ene pige bider også i sine kløer, det har hun gjort siden jeg fik hende.

Hun har aldrig bidt hul eller noget, jeg har været meget obs, så jeg er ikke nervøs for det.

Ronja&Freja: Min gamle hunkat bed også negle, og dengang ( det er altså snart 11 år siden hun døde) sagde dyrelægen at det var meget normalt at de selv “ordnede” deres negle på den måde…men kan jo godt være den opfattelse har ændret sig siden…sss

Hvem af jer hedder hvad i dit Nick?

Ronja: Hvorfor tror du opfattelsen har ændret sig?

Jeg synes da ikke der er et ensidigt svar i den retning i denne tråd???

MVH

Min blå pige gør det også en gang i mellem, jeg tror ikke hun bider noget af men det kan lyde ret voldsomt.:blegne:

[quote=lenschow;140144]Ronja: Hvorfor tror du opfattelsen har ændret sig?

Jeg synes da ikke der er et ensidigt svar i den retning i denne tråd???

MVH[/quote]

tænker bare at når nu de der kloge mennesker de kan skifte mening om børn og hvordan de skal behandles, så kan det jo også være der er nogle mennesker der er ligesådan med katte…derfor valgte jeg at sige hvad jeg har lært, hvor længe siden det var, og at hvis andre har et decideret svar der er bedre, så fino…sss

[quote=Ronja;139903]Ronja&Freja: Min gamle hunkat bed også negle, og dengang ( det er altså snart 11 år siden hun døde) sagde dyrelægen at det var meget normalt at de selv “ordnede” deres negle på den måde…men kan jo godt være den opfattelse har ændret sig siden…sss

Hvem af jer hedder hvad i dit Nick?[/quote]

det lyder til at det ikke er noget jeg skal bekymre mig om…
Ronja er min ældste og Freja er jo den yngste… mit navn er ikke med i mit Nick…

[quote=Ronja&Freja;140634]det lyder til at det ikke er noget jeg skal bekymre mig om…
Ronja er min ældste og Freja er jo den yngste… mit navn er ikke med i mit Nick…[/quote]

ok, hvor gamle er de kære små?ss

Ronja bliver 3 og Freja bliver 2 her om et par måneder -fin

Leopold bider/renser også tit negle på sine bagpoter og så på den ene forpote, for et stykke tid siden.
Jeg kiggede på hans forpote og så neglen ligsom voksede lidt skævt og regnede med det var derfor han bed lidt i den.
Da han var til kilometereftersyn fik jeg dyrlægen til at tjekke hans poter, men der var ikke noget galt og den klo der var lidt skæv, var allerede ved at være ligesom de andre.
Jeg ved ikke om han har hængt fast i noget, eller hvad der var sket, for idag renser han kun negle på bagpoterne igen.
Knus Elin