Jeg ved ikke helt om det er akut eller ikke akut.
Jeg har mærket og mærket og trykket sådan rimeligt hårdt på alle hendes tæer.
Har prøvet at se efter bylder, hun vil bare ikke rigtig støtte på foden Når hun står stille står hun på det yderste af tæerne, bare lige for at støtte.
Sagen er at jeg står og er på vej ud af døren. (Skal til bag om kulissen på den blå planet)
Ville i aflyse og tage til dyrlæge eller tage den senere?
Ville i se tiden an?
[QUOTE=danpia;1261682]Jeg kom til at tænke på om der er taget røntgen foto?
Eller om ‘stedet’ er fundet?
Er det udekat, der kan være blevet bidt?
Hvis det er en byld vil man oftest have ‘åbnet’ så pus kan komme ud og det kan renses og hele indefra.
Fortsat god bedring.[/QUOTE]
Det blev ihærdigt ledt efter “bidstedet”
Hun er udekat, der blev ikke taget røntgen, da dyrlægen var 100% benet ikke var brækket.
Men det er næsten garanteret at hun ikke har været kørt ned.
Antibiotikaen skulle gerne hjælpe, ellers må jeg afsted imorgen hvis det ikke er blevet bedre.
Jeg bliver nødt til lige at nævne, og det er ikke for at gøre dig urolig, men det kan være, at hun er blevet anskudt. Jeg har desværre selv oplevet det med en af vores udekatte
Zippo haltede pludselig på det ene bagben, og ville faktisk helst ikke støtte på det. Der var intet at se, dyrlægen kunne kun finde ømhed, men et røntgenbillede afslørede et hagl.
Nej der var intet blod, intet hul i huden eller andet der kunne indikere, at han var blevet skudt på. Røntgenbilledet talte desværre/heldigvis sit tydelige sprog. Zippo fik fjernet haglet og har idag ingen men efter den episode.
[QUOTE=DK Lindvig;1261701]Der kommer også et rigtig god bedring herfra.
Jeg bliver nødt til lige at nævne, og det er ikke for at gøre dig urolig, men det kan være, at hun er blevet anskudt. Jeg har desværre selv oplevet det med en af vores udekatte
Zippo haltede pludselig på det ene bagben, og ville faktisk helst ikke støtte på det. Der var intet at se, dyrlægen kunne kun finde ømhed, men et røntgenbillede afslørede et hagl.
Nej der var intet blod, intet hul i huden eller andet der kunne indikere, at han var blevet skudt på. Røntgenbilledet talte desværre/heldigvis sit tydelige sprog. Zippo fik fjernet haglet og har idag ingen men efter den episode.[/QUOTE]
:’( Øv, nu bliver jeg helt ked af at der ikke blev taget røntgen…
Hos dyrlægen blev hun sat på gulvet, der støttede hun dog med begge ben, men det var jo også “farlig” grund.
Herhjemme er hun 3 benet
Jeg er ked af, hvis jeg har gjort dig urolig. Som skrevet så var det ikke meningen … men jeg forstår godt, at sådan en info. gør indtryk :S
Det kan trods alt også være et bid, et forfejlet spring eller andre ting :cool2: Se an til i morgen, og tal med dyrlægen igen, hvis der ikke er bedring.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1261709]tror på det er starten på en byld -på grund af feberen
God bedring[/QUOTE]
Det var også den konklusion min dyrlæge kom frem til.
Han sagde noget i stil med “Det kan godt være hun snyder os med at hun går nogenlunde normalt nu, men feberen kan altså ikke snydes med”
Også fik hun en omgang antibiotika og smertestillende.
Sparta bruger stadig ikke rigtig benet
Dog fandt jeg igår lidt sårskorpe inde på indersiden af låret.
Har vedlagt en lille video, med hund og kat osv. og masser af rod(eller, tonsvis af vasketøj lol). Men der kommer en kort klip af hvordan Sparta går på benet.
[QUOTE=Blunky;1261963]Nå men har fået lidt mere smertestillende hjem
Synes altså bare ikke det minder om de andre gange hun har haft bylder i ben :([/QUOTE]
Og I tog stadigvæk ikke røntgen? Det kan jo være meget andet end et tydeligt brud.
[QUOTE=Blunky;1261963]Nå men har fået lidt mere smertestillende hjem
Synes altså bare ikke det minder om de andre gange hun har haft bylder i ben :([/QUOTE]
Jeg synes du skal tage til dyrlægen og få undersøgt det en gang til, gerne med røntgen.
Nu er week-end’en lige om hjørnet og det er tredie dagen, der burde være tydelig bedring.
[QUOTE=danpia;1262038]Jeg synes du skal tage til dyrlægen og få undersøgt det en gang til, gerne med røntgen.
Nu er week-end’en lige om hjørnet og det er tredie dagen, der burde være tydelig bedring.[/QUOTE]
Jeg synes, at videoen viser, at den er helt gal med kattens ben - jeg ville besøge en dyrlæge, jo hurtigere jo bedre.