Min kat har brystkræft :(

To ting…

1. Med ondartet menes kræft. Måske har din dyrlæge ment at katten har knuder som enten kan være godartede (ufarlige og altså ikke kræft) ELLER ondartede (altså kræft). Der er mange der ikke helt er klar over at der er en stor forskel mellem de to ting. Det er ikke ualmindeligt at katte kan danne godartede knuder i brystvævet især efter brug af p-piller - nogle gange kan de så udvikle sig til kræft hvis de får lov at sidde… Der er jo en stor forskel på rent faktisk at have kræft og så have et godartet forstadium. Hvis det er godartede knuder, så er det da oplagt at få dem fjernet og den operation alene kan jeg ikke forestille mig løber op i 15.000 kr.

2. Vi havde en kat for mange år siden som fik konstateret en masse store knuder i mælkekirtlerne. Hun fik dem fjernet og fik en masse år efterfølgende uden nogen problemer og døde af noget helt andet.

P.S: Jeg ville ikke anbefale dig at begynde at eksperimentere med kosttilskud - i bedste fald er det virkningsløst og i værste fald kan de være giftige for katten eller rent faktisk virke kræftfremkaldende.