Min kat holder mig vågen! Argh!

[QUOTE=DK Nemador;583678]Apropo…i forhold til det med at kradse på døren…

Ja, der gav jeg altså op. Og det betød, at jeg måtte åbne døren til soveværelset . Måske var jeg svag, men det var så min løsning efter, i en uges tid, at måtte have undvære søvn. Jeg forsøgte i alt fald :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]Aaaah så er de sgu også en stædig misling:tihi:

Med mine har det højest taget små 3 dage, måske 4…og så har det til gengæld også været et overstået kapitel:). De har så heller ikke været vedvarende i deres forsøg på at komme ind, det ebbede ud efter…et par timer:D:blegne:

[QUOTE=Helene;583681]Aaaah så er de sgu også en stædig misling:tihi:

Med mine har det højest taget små 3 dage, måske 4…og så har det til gengæld også været et overstået kapitel:). De har så heller ikke været vedvarende i deres forsøg på at komme ind, det ebbede ud efter…et par timer:D:blegne:[/QUOTE]

Så du bare mere stædig end kattene :slight_smile: Det kan jeg slet ikke, her vinder pelsbolden :slight_smile:

[QUOTE=Northved;583674]:uha: Det må du ikke sige! :uha: Puha en forfærdelig tanke, heldigvis har jeg dog ingen underbo, men vil da ikke have nattefest hver nat, jeg håber og ber til :kryds: at de bare putter sammen om natten! om dagen kommer de kun ud på min altan som er ved at skulle lukkes af og laves om til kattens ude terrotorium :høhø: ellers kommer de ikke ud, det kan jeg ikke bære, ved min genbo os kun har sine maine coons ude i sele, og hun glæder sig til vi lukkers vores altan med net, for så skal hendes os :smiley:[/QUOTE]Gudskelov er katte lige så forskellige som ós andre, så mon ikke de finder rytmen. Din nuværende lyder til at den er rolig, men bare gerne vil nusses og pusles om på det forkerte tidspunkt - hendes har altid været en urolig sjæl, så det var NÆSTEN som man kunne forvente:D

Men. Det kan jo være at din så bedre kan hygge med den anden udenfor soveværelset i perioder, måske. Men, det kan også være de begge lægger sig roligt ned og sover, og at din nuværende kat får krudtet mere af om dagen med den ny, så den bliver naturligt træt om aftenen:ok:

  • tror det med at fjerne maden er noget jeg vil fortælle min veninde, det kan jo ikke blive værre:tihi:

:kryds:[QUOTE=Helene;583685]Gudskelov er katte lige så forskellige som ós andre, så mon ikke de finder rytmen. Din nuværende lyder til at den er rolig, men bare gerne vil nusses og pusles om på det forkerte tidspunkt - hendes har altid været en urolig sjæl, så det var NÆSTEN som man kunne forvente:D

Men. Det kan jo være at din så bedre kan hygge med den anden udenfor soveværelset i perioder, måske. Men, det kan også være de begge lægger sig roligt ned og sover, og at din nuværende kat får krudtet mere af om dagen med den ny, så den bliver naturligt træt om aftenen:ok:

  • tror det med at fjerne maden er noget jeg vil fortælle min veninde, det kan jo ikke blive værre:tihi:[/QUOTE]

Birmaen er kendt for sit rolige sind, så jeg håber da når tøsen flytter ind at de begge blir naturligt trætte, de er velkommen i soveværelset, hvis bare de er stille :tihi: Gad vide om de forstår det bedre når de er to :? Det skal nok blive morsomt og se her efter d. 8 maj når Tinkerbell flytter ind til Aladdin, han er fra september 2010, hun er fra Februar 2011 :høhø: Så blir der liv og glade dage, men forhåbentlig kun om dagen. Han er en rolig kat, som bare vil nusses på de forkerte tider, men her til aften får han lov at krudte af, og så håber jeg vi kommer til at sove sødt :wehuu:

Det lyder til din venindes er en lidt anden snak, så ja prøv det med maden, der er jo os en aldersforskel, så mon ikke os de skal løbe krudt af, nu når den ene er en lille en af slagsen hihi :smiley:

Sjovt, min er også fra September 2010, og jeg er på udkig efter en killing og har en i kikkerten fra Marts 2011. Så her bliver også liv og glade dage. Jeg har så Ragdoll, men de minder jo også om Birmaen på flere punkter…

Du må ENDELIG opdatere på hvordan det går med deres første møde osv - der er sikkert et par guldkorn jeg kan bruge. Har du købt ekstra kattebakke osv??

[QUOTE=Helene;583691]Sjovt, min er også fra September 2010, og jeg er på udkig efter en killing og har en i kikkerten fra Marts 2011. Så her bliver også liv og glade dage. Jeg har så Ragdoll, men de minder jo også om Birmaen på flere punkter…

Du må ENDELIG opdatere på hvordan det går med deres første møde osv - der er sikkert et par guldkorn jeg kan bruge. Har du købt ekstra kattebakke osv??[/QUOTE]

:wehuu: Ragdolls er os bare lækre! De minder så meget om birmaen, men jeg skal nok lade en tråd når Tinkerbell flytter ind hos Aladdin (Ja, jeg er glad for disney hihi :hjerte:) har selv fået lov at vælge begge navne.

Ja, jeg har en kattebakke på badeværelset, og en i soveværelset, Aladdin er så priviligeret at han laver det ene i den ene og det andet i den anden :rock: Jeg regner med det vil gå godt, han er jo så selvskabsglad, så når den lille flytter ind håber jeg det går stille for sig :slight_smile: Jeg synes du skal give din Ragdoll selskab :cool: Det har de godt af :tihi:

Ja, jeg glæder mig også til han skal have en lille ven. Men jeg tror nok at det med vennen mere er for min egen skyld, for han ser ud til at trives fint uden:tihi:

Men der kommer nogle tidspunkter hvor jeg ikke kan være så meget hjemme som nu, og så tror jeg det er helt fint at han har en anden kat at lave numre med. Min kat mijaver altså en del når vi går, så noget kunne tyde på han vil få gavn af selskab fra en anden…:kryds:

[QUOTE=Helene;583693]Ja, jeg glæder mig også til han skal have en lille ven. Men jeg tror nok at det med vennen mere er for min egen skyld, for han ser ud til at trives fint uden:tihi:

Men der kommer nogle tidspunkter hvor jeg ikke kan være så meget hjemme som nu, og så tror jeg det er helt fint at han har en anden kat at lave numre med. Min kat mijaver altså en del når vi går, så noget kunne tyde på han vil få gavn af selskab fra en anden…:kryds:[/QUOTE]

Han føler sig ensom når i går, så tror bestemt os han vil gavne af en artfælle, og så sådan en smuk ragdoll :slight_smile: De er altså lækre. :slight_smile: Min sover heldigvis mest når vi ikke er hjemme, men er pt hjemmegående efter en bilulykke, og vil helst gerne have den lille ny er faldet til inden jeg begynder igen, så de har 4måneder med mig herhjemme, og så skal de være her alene mens jeg er i skole og senere praktik.

Sådan ser det også ud her, de vil - om jeg får den lille, have omkring 4-5 mdr med mig her hjemme. God tid til at lære hinanden at kende på.

Jeg er da ked af at høre det med trafikulykken, håber du kommer dig helt og uden men. Der kan sgu hurtigt ske noget.

Jeg har næsten lige bestilt ekstra kattebakke, nyt kradsetræ mm, så jeg er HELT klart til der kommer en killing.

Og jo, Ragdolls og Birmaer er utrolig smukke og dejlige katte, synes de to racer har så mange kvaliteter.

[QUOTE=Helene;583697]Sådan ser det også ud her, de vil - om jeg får den lille, have omkring 4-5 mdr med mig her hjemme. God tid til at lære hinanden at kende på.

Jeg er da ked af at høre det med trafikulykken, håber du kommer dig helt og uden men. Der kan sgu hurtigt ske noget.

Jeg har næsten lige bestilt ekstra kattebakke, nyt kradsetræ mm, så jeg er HELT klart til der kommer en killing.

Og jo, Ragdolls og Birmaer er utrolig smukke og dejlige katte, synes de to racer har så mange kvaliteter.[/QUOTE]

:doh: Jeg er os kommet til, at bestille en kattens No. 1 selvom jeg i forvejen har et armarkat stående, men Maxizoo havde tilbud :muhaha: og så skal jeg til at lukke altanen af, så den er katte sikker, og så skal jeg lige have en lyserød sturdibag, så er alt klar her, senge osv har jeg masser af fra Britta, og mine nye burgardiner er os kommer til når jeg skal udstille den nye tøs :hjerte:

Jeg kom ikke så slemt til skade, er her hvertfald endnu, jeg har fået skæv hofte, varigt whiplash, og så har jeg nedsat kraft i venstre side, men ikke mere end jeg nok skal komme videre med min næste uddannelse :høhø: Jeg er nemli stædig og vil opnå mine mål :rock:

[QUOTE=Northved;583698]:doh: Jeg er os kommet til, at bestille en kattens No. 1 selvom jeg i forvejen har et armarkat stående, men Maxizoo havde tilbud :muhaha: og så skal jeg til at lukke altanen af, så den er katte sikker, og så skal jeg lige have en lyserød sturdibag, så er alt klar her, senge osv har jeg masser af fra Britta, og mine nye burgardiner er os kommer til når jeg skal udstille den nye tøs :hjerte:

Jeg kom ikke så slemt til skade, er her hvertfald endnu, jeg har fået skæv hofte, varigt whiplash, og så har jeg nedsat kraft i venstre side, men ikke mere end jeg nok skal komme videre med min næste uddannelse :høhø: Jeg er nemli stædig og vil opnå mine mål :rock:[/QUOTE]Way to go girl!:ok::trøste:

Jeps, kender det, zooplus en hyggelig aften og pludselig kommer der pakker:tihi:

Jeg har lige bestilt trådnet til mine franske altaner, så man kan åbne døren i sommervarmen. Nu er Ragdolls ikke lige typerne der stikker af, men de er klodsede!, så jeg tør ikke de titter ud mellem tremmerne, HVIS de nu skulle fade ned.

Jeg har også piskesmæld, i perioder kan det drive mig til vanvid:gal:

Ja. Det kan jeg godt forstå, jeg har en lille altan de får sommeren over :-):slight_smile: mit piskesmæld er rigtig øv, er stadig på for meget medicin efter min mening, men med børn, mand, katte og hjem er jeg nød til det for at fungere. Hvis det ser underligt ud er det fordi jeg har taget kattegale med i seng via min iPhone :-). Aladdin sover på min mave, så jeg vil udnytte stilheden og sove nu :godnat:[QUOTE=Helene;583700]Way to go girl!:ok::trøste:

Jeps, kender det, zooplus en hyggelig aften og pludselig kommer der pakker:tihi:

Jeg har lige bestilt trådnet til mine franske altaner, så man kan åbne døren i sommervarmen. Nu er Ragdolls ikke lige typerne der stikker af, men de er klodsede!, så jeg tør ikke de titter ud mellem tremmerne, HVIS de nu skulle fade ned.

Jeg har også piskesmæld, i perioder kan det drive mig til vanvid:gal:[/QUOTE]

Af samme årsag har jeg vænnet mig til at gå på badeværelset med åben dør :stuck_out_tongue:
jeg bor heldigvis alene xD
min løsning der, er at han har nogen punkter i de forskellige rum, hvor han kan sidde og følge med. F.eks. ved siden af køkkenbordet er der en hylde, hvor han kan sidde og kigge med.
Jeg er nu begyndt at kunne rejse mig, og gå hen til mit te-køkken uden han rejser sig :stuck_out_tongue: han er efterhånden 1 år xD

Vi har en bengal som var ved at drive os til vanvid om natten med leg og oven i det så er der begyndt at komme en kat om natten uden for og den kat må bestemt ikke stå uden for så hele huset har været på den anden ende og enden på det her natte “sjov” var da han tog springet fra vindues karmen ned på vores seng og ramte min mand lige i maven.

Så nu har vi lavet et kammer til dem begge. Der er kradsetræ, lammeskind, puttesenge, mad, kattebakke og deres legetøj. Vi er så begyndt at give mad når vi går i seng sikke en ro der er i huset.

Putte i sengen for de lov til men det er om morgen så tager vi 1/2 til 1 time med dem …

Jeg har også haft mine problemer med Oliver… Han sov rigtig fint hele natten, men så var han også klar til at vi skulle op kl. 6 :yikes: Og det var hver dag… Også i weekenderne… :yikes:

Han sover stadig hele natten (altså han går ud og spiser osv, men ellers er han stille, når lyset slukkes… Det har han været fra dag af), men har i vinteren har jeg kunne strække hans morgen vækning til kl 8:wehu:Nu hvor det bliver lyst kl 6 er han der igen… :tihi: Han kommer og vækker mig, mens han spinder og nusser sit lille hoved ind mod mit… Så putter vi en lille times tid, også er jeg nød til at stå op og servere morgenmad, for så gider herren ikke vente længere… :S Jeg tænder så for tv´et og putter videre i min seng, mens Oliver spiser morgenmad… Typisk kommer han bagefter og lægger sig oppe hos mig, også ser vi morgen tv sammen… :tihi:
Det er frygteligt tidtligt at skulle op hver dag, men ellers så begynder han at lave ballade og hoppe oven på min maven… :surrender1:

Altså hvor er jeres katte dog søde - oooog belastende :smiley: sætter pludselig pris på, at det her er mig, som skal vække katten om morgenen (ellers snuser han bare videre i sengen indtil middag)…og om aftenen er han typisk træt, især nu hvor han er i haven det meste af dagen (nåja, man bliver også træt af at ligge ude i solen og slappe :wink: )

Nu snakker I lige birmaer og ragdolls - hvad er forskellen på de to racer? :slight_smile: altså udover størrelse og udseende… :slight_smile:

:thumbup: Så er søvnen tilbage min vej! Aladdin er helt eller delvist stoppet med at være en plage når jeg går i seng, nu puffer han kun til mig for at få plads til at ligge hos mig, og det må han jo gerne, bare han er STILLE og ikke leger :wehuu: Så nu har vi natteroen igen, dog er han oppe og frisk sammen med min mand lidt over fem om morgenen, men det er så hvad det er, det lærer han nok at sove fra med tiden.

Mit middel mod dette plageri blev leg leg og atter leg, så han var helt færdig når vi sku i seng, og det hjalp :høhø:

Den kloge narre den mindre kloge :tihi:

Min kattekilling på ½ år vågner også altid tidligt om morgen SÅ irriterende :yikes:. Jeg har prøvet at lægge tørrefoder oppe i gangen ved soveværelset da hun sover i den anden soveværelse. Det hjælp lidt, men lige så snart jeg gå til toilettet så står hun op og piver :surrender1:. Før har vi lukket hende i toilettet med kattebakke og seng men så har hun startet med at kradse døren og piver da hun ikke kan miave, så vi har prøvet lade alle dørene åbne så hun har selv fundet ud af at sove i det anden soveværelse. Der er ellers mad nede i køkkenet men hun vil så gerne have een af os med ned, så hun pivet eller larmer eller løber rundt og driller os. Om natten når vi gå i seng går det ellers godt da hun kommer når jeg kalder hende og siger godnat så kom hun og sover i min mave og flytter lidt senere til “sin” seng.
Men vi skal prøve at ikke lade hende sove meget, indtil vi skal i seng, da hun sover meget inden da :zzz:.

[QUOTE=Muustu;778634]Min kattekilling på ½ år vågner også altid tidligt om morgen SÅ irriterende :yikes:. Jeg har prøvet at lægge tørrefoder oppe i gangen ved soveværelset da hun sover i den anden soveværelse. Det hjælp lidt, men lige så snart jeg gå til toilettet så står hun op og piver :surrender1:. Før har vi lukket hende i toilettet med kattebakke og seng men så har hun startet med at kradse døren og piver da hun ikke kan miave, så vi har prøvet lade alle dørene åbne så hun har selv fundet ud af at sove i det anden soveværelse. Der er ellers mad nede i køkkenet men hun vil så gerne have een af os med ned, så hun pivet eller larmer eller løber rundt og driller os. Om natten når vi gå i seng går det ellers godt da hun kommer når jeg kalder hende og siger godnat så kom hun og sover i min mave og flytter lidt senere til “sin” seng.
Men vi skal prøve at ikke lade hende sove meget, indtil vi skal i seng, da hun sover meget inden da :zzz:.[/QUOTE]

Leg, leg og atter en masse leg inden sengetid, så du kan kører hende træt :slight_smile: Jeg har dog 3 nu, så de holder os hinanden med selskab, de skubber stadig for at putte med mig, men de holder mig ikke vågen mere :slight_smile: