Min kat holder mig vågen! Argh!

[I]Min hellig birma aladdin er ganske forfærdelig :uha: han holder mig vågen HVER aften fordi han pludselig er vågnet op efter alle sine sløve timer, og så synes han jeg er uretfærdig når jeg siger vi skal sove :besvimer: åh gud, hvor jeg glæder mig til hans nye putteveninde flytter ind om lidt over to uger… :inlove: pt ligger han og puffer til mit hoved med hans og slikker mig i hele hovedet, det er nu sødt, men nøj jeg træææææt zzzz!

En eller anden kom med et godt råd udover at lukke ham ude af soceværelset for så prøver han bare at æde sig igennem døren mens han piver højlydt :?[/I]

Håber, du fik lidt søvn alligevel? :wink:

Herhjemme er problemet, at min kones puttekat Milly ælter sit foretrukne menneske med kløerne fremme, mens min Snehvide godt kan ligge stille ved siden af mig. Og hvis vi smider dem ud af soveværelset, står Snehvide og kradser på døren indtil, de bliver lukket ind igen. Det er jo også synd, at hun skal undgælde for, at Milly er en uro…:slight_smile:

Måske kan du prøve at aktivere ham, så han ikke sover en hel masse i løbet af aftenen og dermed MÅSKE er mere træt, når du skal i seng?

jeg fik 3timer :-). Hvor synd for snehvide som bare ligger pænt. Tror og håber og ber til aladdin ændre sine natterutiner når den nye birma flytter ind d 8 maj. Man kan jo altid drømme hihi[QUOTE=FinnFrode;583304]Håber, du fik lidt søvn alligevel? :wink:

Herhjemme er problemet, at min kones puttekat Milly ælter sit foretrukne menneske med kløerne fremme, mens min Snehvide godt kan ligge stille ved siden af mig. Og hvis vi smider dem ud af soveværelset, står Snehvide og kradser på døren indtil, de bliver lukket ind igen. Det er jo også synd, at hun skal undgælde for, at Milly er en uro…:)[/QUOTE]

Har prøvet leg osv om aftenen, men den går ikke. Så får man bare øjnene “kan du ikke se jeg putter moar ?!” Hehe. Stride kat

vælg den samme løsning som mig - lær at sove fra det…
nok lettere sagt end gjort :tihi: det eneste der efterhånden kan vække mig om natten er en kat der brækker sig - men så er jeg også vågen på sekundet.

ind i mellem vågner jeg om morgenen op til et hus der ser ud som kattene har holdt vild nattefest med 50 gæster, uden at jeg har hørt en lyd.
men det er nok et særligt talent der skal opøves…

Her hjemme bliver vi kun vække hvis madskålen er tom :slight_smile:

Håber at du får lov til at sove når den nye misseven flytter ind.

Min kat var virkelig forfærdelig til at holde mig vågen. Inges kattehjem sagde at jeg skulle tage maden væk om natten, og om dagen skulle jeg huske at aktivere ham nok.
Jeg gjorde ham til udekat, og vupti, nu kan jeg få lov til at sove :smiley:
Jeg slukker lyset, siger “godnat mis” lægger mig til rette, hvorefter han lunter hen, lægger sig på mig, og sover kort efter xD

Hvis man lukker katten ude af lokalet, så lad vær med at give efter. Åben først døren når katten er stille.
Ellers begynder katten at tro at det er kradsen og miaven der åbner døren

En god legetur inden sengetid plejer, at virke her :slight_smile: Har dog en 6 måneders som elsker at vække mig omkring kl. 4.30…naaaah men hun er så tilgengæld nem - hun vil bare ind under dynen - og det kommer hun :slight_smile:

Knus Gitte

Pæcis, katte tror deres mijaven og kradsen på døren er det der åbner den. Så hvis de skal af med den vane, så skal man sætte ind tidligt, og stå fast på beslutningen, og så plejer det at være et overstået kapitel inden for relativ kort tid. Næsten lige som børn der skal af med sutten, eller som ikke kan sove alene…

Jeg smilede lidt da jeg læste tråden - har netop haft en veninde i røret som ikke kan sove efter de har fået ny kat (nummer 3), for to af kattene (ny og gammel) har fuldstændig lavet dag om til nat. De buldre hen af gulvene, render oppe på møblerne og fra værelse til værelse i FULD firspring, og tager hun dem ind i soveværelset bliver de nærmest endnu værre. De karter rundt i sengen, hopper ned og op igen, jagter hinanden i dynerne og ender med at mijave og tee sig og tilsidst fortsætte i stuerne…
Håber IKKE du får det sådan, for hun er ved at blive totalt desperat af søvnmangel…og desværre bor hun i lejlighed, så der er også kommet klager fra underboerne.

[QUOTE=Helene;583657]

Jeg smilede lidt da jeg læste tråden - har netop haft en veninde i røret som ikke kan sove efter de har fået ny kat (nummer 3), for to af kattene (ny og gammel) har fuldstændig lavet dag om til nat. De buldre hen af gulvene, render oppe på møblerne og fra værelse til værelse i FULD firspring, og tager hun dem ind i soveværelset bliver de nærmest endnu værre. De karter rundt i sengen, hopper ned og op igen, jagter hinanden i dynerne og ender med at mijave og tee sig og tilsidst fortsætte i stuerne…
Håber IKKE du får det sådan, for hun er ved at blive totalt desperat af søvnmangel…og desværre bor hun i lejlighed, så der er også kommet klager fra underboerne.[/QUOTE]

Hun kan prøve det med at have maden væk om natten?
udover det, så måske gå med dem i sele? det gjorde jeg i starten med min kat, og det hjalp lidt

[QUOTE=Bodil;583394]vælg den samme løsning som mig - lær at sove fra det…
nok lettere sagt end gjort :tihi: det eneste der efterhånden kan vække mig om natten er en kat der brækker sig - men så er jeg også vågen på sekundet.

ind i mellem vågner jeg om morgenen op til et hus der ser ud som kattene har holdt vild nattefest med 50 gæster, uden at jeg har hørt en lyd.
men det er nok et særligt talent der skal opøves…[/QUOTE]

Det har jeg forsøgt at lærer siden han flyttede ind, men den går ikke, nu han har boet her siden December :slight_smile: Han er jo så dejlig blød, så vil jo gerne kæle med ham, men når jeg siger godnat vil jeg os gerne sove, men den går bare ikke i hans øjne. :slight_smile:

[QUOTE=Ulla;583594]Her hjemme bliver vi kun vække hvis madskålen er tom :slight_smile:

Håber at du får lov til at sove når den nye misseven flytter ind.[/QUOTE]

:bebe: Det ber jeg os til jeg får, her er madskålen aldrig tom, Aladdin har altid tørfoder stående, vådfoderen spiser han hurtigere end den kommer skålen :ups::tihi:

[QUOTE=LouiseLindell;583649]Min kat var virkelig forfærdelig til at holde mig vågen. Inges kattehjem sagde at jeg skulle tage maden væk om natten, og om dagen skulle jeg huske at aktivere ham nok.
Jeg gjorde ham til udekat, og vupti, nu kan jeg få lov til at sove :smiley:
Jeg slukker lyset, siger “godnat mis” lægger mig til rette, hvorefter han lunter hen, lægger sig på mig, og sover kort efter xD[/QUOTE]

Jeg synes ellers bestemt jeg leger meget med ham, men han er jo en killing, såe han har jo meget energi :tihi: Her til aften er der taget masser legetøj frem og pt løber han frem og tilbage med en pelsbold til mig :hjerte: Så kan jeg håbe jeg får søvn inat :bebe:

[QUOTE=LouiseLindell;583650]Hvis man lukker katten ude af lokalet, så lad vær med at give efter. Åben først døren når katten er stille.
Ellers begynder katten at tro at det er kradsen og miaven der åbner døren[/QUOTE]

Jeg lukker aldrig Aladdin ude af lokalerne, jeg ved han ikke kan lide når han ikke kan være med til alt, og det lærte jeg med det samme da han flyttede ind, for han blir næsten ulykkelig hvis jeg går på toilettet eller i bad, fordi der lukker jeg jo døren. Det finder han meget uretfærdigt :yikes:

[QUOTE=DK Nemador;583653]En god legetur inden sengetid plejer, at virke her :slight_smile: Har dog en 6 måneders som elsker at vække mig omkring kl. 4.30…naaaah men hun er så tilgengæld nem - hun vil bare ind under dynen - og det kommer hun :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Jeg prøver at se om det ikke fungere inden jeg falder om af søvnmangel, fik først lov at sove til morgen igen igen :slight_smile:

[QUOTE=Helene;583657]Pæcis, katte tror deres mijaven og kradsen på døren er det der åbner den. Så hvis de skal af med den vane, så skal man sætte ind tidligt, og stå fast på beslutningen, og så plejer det at være et overstået kapitel inden for relativ kort tid. Næsten lige som børn der skal af med sutten, eller som ikke kan sove alene…

Jeg smilede lidt da jeg læste tråden - har netop haft en veninde i røret som ikke kan sove efter de har fået ny kat (nummer 3), for to af kattene (ny og gammel) har fuldstændig lavet dag om til nat. De buldre hen af gulvene, render oppe på møblerne og fra værelse til værelse i FULD firspring, og tager hun dem ind i soveværelset bliver de nærmest endnu værre. De karter rundt i sengen, hopper ned og op igen, jagter hinanden i dynerne og ender med at mijave og tee sig og tilsidst fortsætte i stuerne…
Håber IKKE du får det sådan, for hun er ved at blive totalt desperat af søvnmangel…og desværre bor hun i lejlighed, så der er også kommet klager fra underboerne.[/QUOTE]

:uha: Det må du ikke sige! :uha: Puha en forfærdelig tanke, heldigvis har jeg dog ingen underbo, men vil da ikke have nattefest hver nat, jeg håber og ber til :kryds: at de bare putter sammen om natten! om dagen kommer de kun ud på min altan som er ved at skulle lukkes af og laves om til kattens ude terrotorium :høhø: ellers kommer de ikke ud, det kan jeg ikke bære, ved min genbo os kun har sine maine coons ude i sele, og hun glæder sig til vi lukkers vores altan med net, for så skal hendes os :smiley:

Apropo…i forhold til det med at kradse på døren…

Ja, der gav jeg altså op. Og det betød, at jeg måtte åbne døren til soveværelset . Måske var jeg svag, men det var så min løsning efter, i en uges tid, at måtte have undvære søvn. Jeg forsøgte i alt fald :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;583678]Apropo…i forhold til det med at kradse på døren…

Ja, der gav jeg altså op. Og det betød, at jeg måtte åbne døren til soveværelset . Måske var jeg svag, men det var så min løsning efter, i en uges tid, at måtte have undvære søvn. Jeg forsøgte i alt fald :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Jeg kan ikke lide at lukke ham ude, så jeg ber bare til han blir træt af aftenleg og så finder ro når vi skal sove, og så når den nye lille pige flytter ind, håber jeg de kan sove pænt sammen og lade mig sove uden fest og farver og katte der vil kæle hele natten :slight_smile: Man har altid lov til at drømme hihi