Hun skal under alle omstændigheder have noget kløestillende - fx kortisonsalve eller kortisondepotindsprøjtinger - men årsagen til kløen skal findes… Hvordan og hvornår startede det?
Det er korrekt, at nyudvokset pels kløer ligesom nyudvoksede skægstubbe - så der skal kløestillende midler til, indtil pelsen er vokset ud - men hvis der er en underliggende grund til kløen, som ikke bliver fjernet, kommer problemet igen…
Loppespytsallergi viser sig ofte netop ved kløe ved haleroden og op ad ryggen.
[quote=dkkorat;355180]Hun skal under alle omstændigheder have noget kløestillende - fx kortisonsalve eller kortisondepotindsprøjtinger - men årsagen til kløen skal findes… Hvordan og hvornår startede det?
Det er korrekt, at nyudvokset pels kløer ligesom nyudvoksede skægstubbe - så der skal kløestillende midler til, indtil pelsen er vokset ud - men hvis der er en underliggende grund til kløen, som ikke bliver fjernet, kommer problemet igen…
Loppespytsallergi viser sig ofte netop ved kløe ved haleroden og op ad ryggen.
Inden hun blev udekat havde også en periode hvor hun var hårløs omkring og på haleroden, da hun så kom ud forsvandt det, derfor gik jeg ud fra det var fordi hun var stresset. Loppekur har før hjulpet, men sidste gang gjorde det ingenting.
Jeg har været ved dyrlægen i dag for at købe det der allergi foder fra Royal Canin og nu må jeg være mere standhaftig og ikke give andet. Jeg vidste selvfølgelig godt at det måtte jeg ikke alligevel, men det er altså ikke til at bære at se de går og tigger hele tiden fordi de ikke vil have det. Ikke fordi det ikke er ubærligt at hun klør sig hele tiden.
Hun får noget loppekur igen og så må vi se om det hjælper.
Skulle lige til at spørge hvor du boede, så kunne jeg nemlig have sendt en smagsprøve af det RC Hypoallergenic jeg har. Men kan se du har købt… Håber de kan lide det. Freja er helt vild med det
[quote=Bølle-missen;355319]Skulle lige til at spørge hvor du boede, så kunne jeg nemlig have sendt en smagsprøve af det RC Hypoallergenic jeg har. Men kan se du har købt… Håber de kan lide det. Freja er helt vild med det
Husk RC har smagsgaranti. :)[/quote]
Smagsgaranti lyder da ret godt
Det første måltid med det har de alle 3 guflet hurtigt i sig, så håber det ikke bare er nyhedens interesse… De kan altså godt nok være kræsne sådan nogle basser
Hun er ikke testet som i blodprøver, jeg mener nu at han sagde det ikke var det, for det ville se anderledes ud, men jeg vil da lige høre ham om det kan være en mulighed.
Men forøvrigt sidst hun havde dette problem var hun indekat.