Min kat rækker tunge hele tiden!

Hej med jer

Jeg ved ikke om dette er det rette sted, men nu prøver jeg. Jeg har en hankat på snart 11 år. Af og til når han vasker sig eller slikker sig om munden, glemmer han at tage tungen ind igen. Det har aldrig bekymret mig, det ser nærmest lidt sødt ud. Men den sidste uges tid har han haft tungen ude hele tiden. Meget af tiden ligger han også med halv-åben mund. Han slikker sig meget om læberne (ikke som hvis han har spist, bare sådan hurtigt stikker han tungen ud og ind et par gange), og tungen ender altid ude. Først tænkte jeg, at han måske ikke kunne få luft igennem næsen, men han ånder fint. Han spiser, drikker og går på toilettet. Jeg er bare bange for, om der er noget galt i hans mund, når tungen hele tiden er udenfor. Det er aldrig sket før. Nogen, der har idéer til, hvad han har gang i? Tusind tak for hjælpen!

Charlotte

har du kigget på hans tænder og tandkød?

Jeg ville tage en tur til dyrlægen…:slight_smile:

Er enig med Mona, en tur til dr. dyr nok vil være på sin plads :slight_smile:

Her er et billed af min lille kat som også rækker tunge. Hun gør det mere i nogen perioder, men dog ikke en hel dag. Så jeg ville også lige høre dyrelægen ad.

[quote=PeachesStalin;456690]Hej med jer

Jeg ved ikke om dette er det rette sted, men nu prøver jeg. Jeg har en hankat på snart 11 år. Af og til når han vasker sig eller slikker sig om munden, glemmer han at tage tungen ind igen. Det har aldrig bekymret mig, det ser nærmest lidt sødt ud. Men den sidste uges tid har han haft tungen ude hele tiden. Meget af tiden ligger han også med halv-åben mund. Han slikker sig meget om læberne (ikke som hvis han har spist, bare sådan hurtigt stikker han tungen ud og ind et par gange), og tungen ender altid ude. Først tænkte jeg, at han måske ikke kunne få luft igennem næsen, men han ånder fint. Han spiser, drikker og går på toilettet. Jeg er bare bange for, om der er noget galt i hans mund, når tungen hele tiden er udenfor. Det er aldrig sket før. Nogen, der har idéer til, hvad han har gang i? Tusind tak for hjælpen!

Charlotte[/quote]

Det er absolut ikke sjældent, at katte har problemer med tænderne. De får ikke huller som os andre, så det kan være svært at se - selv for en dyrlæge.
Måske det alligevel er ved at være tid til det årlige sundhedstjek? :slight_smile:

Hvad nyt om den lille tunge-viser?

Misty rækker også tunge nogle gange… Især når hun har vasket sig, men da ikke en hel dag… Så har vi Ivan, som har en for stor tunge, så han rækkede tunge konstant, men efter han er vokset er det blevet bedre.
Tror ikke det fordi tungen er for stor… Ville da være lidt sært lige pludseligt… :uha:

Hejsa

Tusind tak for jeres råd. Vi tog ham til lægen samme dag, men fik at vide, at han ikke fejler noget. Vi skal selvfølgelig holde øje med om han får spise- eller vejrtrækningsproblemer, men indtil videre er der intet at mærke på ham.

Vi er blevet enige om, at det nok er fordi han er blevet gammel. Han må have besluttet sig for, at nu er det på tide at opføre sig sært :smiley:

[quote=PeachesStalin;459055]Hejsa

Tusind tak for jeres råd. Vi tog ham til lægen samme dag, men fik at vide, at han ikke fejler noget. Vi skal selvfølgelig holde øje med om han får spise- eller vejrtrækningsproblemer, men indtil videre er der intet at mærke på ham.

Vi er blevet enige om, at det nok er fordi han er blevet gammel. Han må have besluttet sig for, at nu er det på tide at opføre sig sært :D[/quote]

Det var dejligt…:wehuu:Måske vil han bare sær, som du siger… -LOLKatte er ikke altid helt logiske…

Altså min mors kat begyndte en dag at lyde anderledes… Sådan ligepludselig… Fra den ene dag til den anden…

Hun var til dyrlæge flere gange… Dyrlægen var et stort spørgsmålstegn.

Dyrlægen konkluderede så til sidst at Fine (som katten hedder) led af den meget sjældne sygdom:

“Den-dag-Fine-fik-en-ny-lyd” :høhø:

Det er godt at høre at missen er helt rask, underligt med tungen… Men nogengange ER ting bare mærkelige… :fnis: