Min kat savler pludselig meget :/

Håber din basse snart “blir normal” igen :kryds: :kryds:

Har ikke andre gode råd end dem de andre allerede har nævnt, men håber at han snart holder op med at savle og at det ikke er noget alvorligt :slight_smile:

Nu slår det mig jo lige, at maj er “sund mund måned”, og mange dyreklinikker tilbyder gratis tandcheck … vist nok primært for hunde, fordi det er sponsoreret(?) af Pedigree.

Men mange klinikker tilbyder også gratis tandcheck til katte. Ganske vist skal der røngten til at stille diagnosen, hvis vi snakker FORL, men som HeroldDesign nævner, så er katten øm omkring tandroden, hvis det er FORL.

Så prøv at ring omkring og forhør dig … det skader jo aldrig at få tjekket hans tænder gratis. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;856203]Nu slår det mig jo lige, at maj er “sund mund måned”, og mange dyreklinikker tilbyder gratis tandcheck … vist nok primært for hunde, fordi det er sponsoreret(?) af Pedigree.

Men mange klinikker tilbyder også gratis tandcheck til katte. Ganske vist skal der røngten til at stille diagnosen, hvis vi snakker FORL, men som HeroldDesign nævner, så er katten øm omkring tandroden, hvis det er FORL.

Så prøv at ring omkring og forhør dig … det skader jo aldrig at få tjekket hans tænder gratis. :)[/QUOTE]

Tusind tak for tippet! Det vil jeg prøve at gøre på mandag så :slight_smile:

Her til aften synes jeg det er blevet bedre. Han savler ikke lige så meget som han gjorde tidligere i dag, så det lader da til at det går den rigtige vej :hjertehop:
Så nu må vi se om han er tilbage til normal i morgen :slight_smile:

[QUOTE=Sofiee;856350]Her til aften synes jeg det er blevet bedre. Han savler ikke lige så meget som han gjorde tidligere i dag, så det lader da til at det går den rigtige vej :hjertehop:
Så nu må vi se om han er tilbage til normal i morgen :)[/QUOTE]
:thumbup:

Var du hos dyrlægen og få et check??

Jeg har haft en mco som pludseligt blev syg og savlede voldsomt. Det viste sig at han havde fået calici virus, og derfor mundhulebetændelse.
Han blev rigtigt rigtigt syg, han var også 1 år gammel.
Håber din er blevet frisk igen.

Det var heldigvis ikke nødvendigt med dyrlægen, for mandag savlede han ikke mere, og han er helt frisk igen :slight_smile:
Jeg ringede til dyrlægen for at høre om de syntes han skulle tjekkes i munden alligevel (bare for en sikkerheds skyld), men det mente han ikke var nødvendigt når han var stoppet med at savle, og når han hele tiden havde virket frisk og både spist og drukket som normalt :slight_smile:

Dejligt at høre, at det ikke var noget alvorligt:)