Jeg har lige stået og lavet noget i køkkenet, da jeg så går ud i entréen hvor Coco så sidder og savler/skummer helt vildt ud af munden.
Det lignte et julemands skæg:uha:
Gulv og puder er overgjort af savl:argh:Så tørrer jeg munden på hende og gør rent efter hende. Jeg har selvfølgelig glemt at tage et billede
Jeg har oplevet lignede før to gange og jeg forstår simpelhen ikke hvorfor hun gør det:?
Om det er en form for kedsomhed eller hva ved jeg virkelig ikke. Men det kunne jo være der var nogle herinde som har oplevet ligende med deres kat:?
Vi har ikke rigtig noget giftigt. Så skulle det være blomsterne i vindues karmene, men dem har hun aldrig rørt… Hun er inde kat så det kan ikke være noget udefra. Skummet/savlet havde den normale farve gemmensigtig/hvid.
Jeg undre mig en del over den adfærd
Min Opus gjorde det samme den dag han flyttede ind. han var lige vågnet og opdagede at han var helt alene. Han havde ikke spist noget udover lidt af det foder han fik derhjemme. Så det kan måske godt være stress tænker jeg?
Det kan nemt være transportsyge/stress - nogle katte bliver så køresyge, at de begynder at savle bare af at blive lukket ind i kassen.
Så det var lidt løgn, da jeg skrev at jeg kun havde oplevet ved ting, der smagte grimt, jeg har også oplevet det ved stress/køresyge.
Det var så også min tanke at det var køresyge da hun gjorde det der.
Men Hun er altid glad for at komme med hjem til mine forældre for der kan man komme ud på den aflukkede teresse Dog svinger det meget med hvor sjovt hun synes kørerturen er på de 45 min. er.
[QUOTE=Camischa;658437]Det kan nemt være transportsyge/stress - nogle katte bliver så køresyge, at de begynder at savle bare af at blive lukket ind i kassen.
Så det var lidt løgn, da jeg skrev at jeg kun havde oplevet ved ting, der smagte grimt, jeg har også oplevet det ved stress/køresyge.[/QUOTE]
Nu døjer vi jo med en, der savler ved kørsel, og hun skummer altså ikke, hun savler bare - altså helt klart savl, der bare siver ud af munden på hende. Den eneste gang jeg har oplevet, at en kat skummede af savl var, da min gamle huskat syntes, han skulle slikke wasabi-pasta af en tallerken, der stod på bordet, som jeg et kort øjeblik havde forladt.
Kan det være epilepsi i en eller anden form? Vores gamle Bøv havde epilepsi men det var med krampeanfald og det hele. Og så skummede han osse om munden. Men hvis den KUN skummer… lyder det underligt.
Thane som også lider frygteligt af køresyge savler også “klart” det hænger i lange tråde/trevler ned fra munden…
De eneste gange jeg har set det der skummende savl, har været når en har fået fat i noget der smagte grimt… biller, larver, snegle, blafredyr, planter, stof etc… Savler de skummende sidder der rundt om munden og ligner faktisk at der er brugt barberskum - det kan dog også hænge som lange skummende bobler ned fra munden…
Enig med de andre. Bortset fra kvalme, planter og insekter har jeg set det pga medicin og uheld med rengøringsmidler - f.eks. en dråbe der er løbet ned ad en håndsæbedispenser og er endt på kattens pels og derefter i dens mund, når den vasker sig. Det er mere end rigeligt
Jeg har en enkelt gang oplevet en kat gøre det i en art selvforsvar, da hun skulle ha’ noget medicin - som hun havde fået mange gange før, og som ikke smagte grimt. Men hun ville ikke ha’ det mere, og det var så reaktionen.
Jeg oplevede det med Oliver engang han havde tygget på en af de der flyvende myrer Den enten bed eller tissede ham i munden, for den blev i hvertfald spyttet ud og han skummede og savlede løs…
Friis lignede en frådende tyr med savl og skum dryppende fra munden… Hun havde ædt en snegl:dokdok: men det stoppede af sig selv og hu var ellers helt upåvirket af det. Forestiller mig dog den har smagt ret skidt