Min kat vil ikke spise :'(

Hej
Jeg er ny herinde.
Vi kom igår hjem fra at have været væk i en uges tid. Vi sørgede selvfølgelig for at nogen kom og gav min kat mad. Hun har bare ikke ville spise eller på nogen måde været sig selv, siden vi kom hjem. Hun har tabt sig rigtigt meget og jeg kan ikke rigtigt få hende til at spise.
Hun virker mere sådan syg og dårlig end, frisk og frejdig.
Er der andre som har prøvet det? Er det “bare” fordi hun er depri og skal forstå at vi ikke forlader hende igen?
Hvad kan jeg gøre?

Jeg personligt ville tage katten til dyrlæge med det samme ! Den kan have udviklet fedtlever hvis den ikke har spist i en perioden, samt være dehydreret.

Hvad siger den der har passet den?
Hvor længe har det varet? Kan den være kommet til skade? Har I prøvet at mærke katten grundigt igennem, for at se om den evt. har ondt nogen steder?

[QUOTE=Lowenti;1189125]Hej
Jeg er ny herinde.
Vi kom igår hjem fra at have været væk i en uges tid. Vi sørgede selvfølgelig for at nogen kom og gav min kat mad. Hun har bare ikke ville spise eller på nogen måde været sig selv, siden vi kom hjem. Hun har tabt sig rigtigt meget og jeg kan ikke rigtigt få hende til at spise.
Hun virker mere sådan syg og dårlig end, frisk og frejdig.
Er der andre som har prøvet det? Er det “bare” fordi hun er depri og skal forstå at vi ikke forlader hende igen?
Hvad kan jeg gøre?[/QUOTE]:

Jeg har nogle gange været væk i over en uge, ( hospital) hvor mine katte bliver passet herhjemme, men de har altid bare været glade for, at se mig, - - - - så jeg ville nok kontakte dyrlægen !

Cats og Conni

Hun spinder og sådan noget. Hun er i behandling for loppeallergi… Og gav hende loppekur inden vi tog afsted, men der kan jo stadig være forstoppelse?
Hun har været sådan før, men ikke så længe :’(

Har hun været forstoppet før, siden du mistænker det?
Spiser hun slet ikke eller spiser hun lidt?
Drikker hun?
At hun spinder, kan du ikke bruge til så meget, katte er eksperter i at skjule smerte og ubehag.

Jeg vil også anbefale en tur til Vet :slight_smile:

Hvis katten har tabt sig og ikke vil spise, så må I af sted til dyrlægen med det samme.

Det kan hurtigt blive livstruende, hvis en kat ikke får mad. Om det så skyldes, at der er noget i vejen med den, eller om det er savn, der er årsag til, at den ikke har spist, mens I har været væk, er i første omgang ikke så vigtigt. Det vigtigste er at komme af sted med katten, så den kan blive tjekket af dyrlægen.

Problemet med katte er, som også nævnt ovenfor, at de hurtigt begynder at udvikle fedtlever. Samtidig kan en kat, der har mistet appetitten, være meget svær at få i gang med at spise igen. Så alene af den grund kan det være nødvendigt at få kvalificeret hjælp.

Jeg håber, dyrlægen kan hjælpe jer :kryds:

[QUOTE=Lowenti;1189135]Hun spinder og sådan noget. Hun er i behandling for loppeallergi… Og gav hende loppekur inden vi tog afsted, men der kan jo stadig være forstoppelse?
Hun har været sådan før, men ikke så længe :’([/QUOTE]

Hvilken behandling får hun for loppespytsallergien:? Hvis hun får kortisonindsprøjtninger, kan hendes sløvhed skyldes det - nogle katte reagerer på kortison ved at blive sløve og miste lysten til omgivelserne. Under alle omstændigheder bør en dyrlæge se på hende og sørge for, at hun ikke er dehydreret - vægttabet kan tyde på kvalme eller lignende, så det skal også undersøges.

Det skal vi ikke sidde og gætte på her - din kat skal til en dyrlæge med det samme. I denne varme kan du miste din kat hurtigt ellers. Skynd dig af sted - og nej det kan ikke vente til mandag

Bare det at hun har tabt sig rigtigt meget på så kort tid ville få alle mine alarmklokker til at ringe. Katte kan ikke tåle at faste i flere dage. De udvikler fedtlever, som giver kvalme og kommer hurtigt ind i en ond spiral. Jeg ville tage til dyrlægen i dag. Så kan hun også blive væskedækket, hvis der er behov (og det er der nok med denne varme).

Det er bare en loppekur, en som også dræber æggene.
Hun har spist lidt nu :wink: Hendes næse er blevet våd :wink:

Så får hun kattemalt og hun fik en masse sprøjter da vi var hos dyrlægen og de mistænkte det for at være loppeallergi… Vi havde været der nogle gange, fordi du hun kastede op hver dag…

En masse sprøjter:? Hvornår og mod hvad:?
Opkast er ikke et typisk tegn på loppeallergi - opkast tyder snarere på orm, eller at foderet ikke passer til katten.

Det er da dejligt, at katten har spist lidt og nu har våd snude - den bør nu stadig undersøges for vægttabet og dehydrering.

hvis du med våd næse mener pelsen på næsen kan dette være"stress" næse og skyldes ja stres,kvalme og ubehag.

Hvornår tog I på ferie efter dyrlægebesøget, og hvad fortæller kattepasseren om katten?
Kan regne ud, den ikke har spist, siden den har tabt sig så meget, men har den været regelmæssigt på bakken og haft afføring?
Hvor tit kom kattepasseren, og kan du stole på, hun har været der som aftalt?

Det er flere måneder siden at hun kom i behandling og det har altså hjulpet. Var til læge med hende flere gange, hvor vi prøvede alt muligt. Men når en kat har loppeallergi, så slikker den sig mere i pelsen og det er ikke godt for maven.
Hun var alt for frisk til at kunne være så alvorlig syg, så det undrede selv dyrlægerne. Jeg ved også godt hvad den har slået hvis katten er dårlig og kaster op.
Og ja vores kattepasser har været her, jeg stoler fuldt ud på ham. Det er ikke for sjov skyld at han også er gudfar til mit barn!
Katten kan sagtens bare være deprimeret… Har givet hende væske med en sprøjte og hun synes at live op igen. Jeg ved godt at deres nyre er sarte.

Nej på snuden, der hvor der ikke er pels.
Og hun fik sprøjter for kvalme og andre ting… Plus hun fik ormekur. Vi forsøgte med andet mad, men det hjalp ikke. Kun loppekuren har hjulpet. Før brugte vi en anden loppekur… Og kom på antibiotikakur…

jeg ville klart tage katten til dyrlæge.