Min killing er blevet syg

Hej Alle, jeg fik jo Abbe i september måned og han er nu fyldt et halvt år, kastreret, vaccineret og chippet.
Jeg fik så i mandags en kat mere fra Fyns internat som osse er ordnet, men nu er Abbe blevet syg 39,9 i feber og slatten. Havde ham til dyrlæge igår hvor dyrlægen mente at det er ligesom institutionsbørn der osse kan blive syge når de skal vænne sig til hinandens virus osv.
har nogle af jer prøvet det samme? Abbe skal nu være på pencilin i 5 dage, den nye hankilling (Momo) virker helt frisk, men er bange for hvis det er noget alvorligt som han har slæbt med. Jeg har fået forsikret Abbe ved dyrekassen og det er også planen med Momo.

Når dyrlægen ikke kunne stille en præcis diagnose, så kan vi andre heller ikke. Men vi har da oplevet, at killinger har haft en eller anden virus med hjem fra en udstilling. Og de bliver slatne, og efter et par dage vender det, og så er de friske igen.

Det er ikke helt fint, at internatet har sådan noget kørende og sender det videre med deres killinger. Det bør de have observeret. Men så kan de jo sige, hvordan forløbet kan forventes at blive.

Får han noget at spise? Ellers prøv at tvinge lidt vådfoder i ham.

Tak fordi du skriver. Han spiser vådfoder ja, hælder en 1/2 dl vand på.
Dyrlægen viste mig hans mund hvor mælketænderne er ved at blive skubbet ud af de blivende. Jeg spurgte om det kan give feber, men det mente han ikke. Jeg har os fået smertestillende med hjem (onsior) men vil vente med at give det. Abbe sover ligeså meget som en kat på 13 år de sidste par dage.

1 Synes om

Her til morgen virkede Abbe igen frisk og legesyg​:sweat_smile::smiling_face_with_three_hearts: håber han er helt okay igen…

11 Synes om