Han virker fortsat bedre. Hans pels ser normal ud og ikke strittende. Han skal pakkes som en burrito i et tæppe for at få medicinen.
Han lægger selv op til leg med sin bror, men hvæser og dasker, når lillebror tager invitarionen op. Tænker lysten er der, men ikke helt overskuddet endnu.
Der er stadig dårlig mave. Han skal ikke oftere på bakken end normalt, det er bare tyndt.
Han virker for det meste ok. Men der er nogle små tegn på, vi ikke er der endnu. Han slikker sig en del om næsen. Synes den løber meget lidt med helt klar væske. Så drikker han en del, men jeg tænker, det skyldes medicinen. Jeg vender det lige med dyrlægen i morgen. Medicinen skal gives i min10 dage uanset hvad.
Blodprøve forsøger vi på onsdag. Så får vi forhåbentligt nok til at køre et fuldt panel, så vi også kan holde øje med bla nyrerne med alt det drikkeri.
Nyrer og lever og lign var helt fine. Hæmogrammet ikke helt i mål. En udvidet prøve viste, at hans knoglemarv har været stresset i dannelsen af nye røde blodlegemer ca siden den røde bandit flyttede ind. Vi valgte at sende en blodprøve afsted for at teste for mycoplasma. Just in case. Der kom først svar i onsdags og den var heldigvis negativ.
Aftalen er, at hvis han får sådan et crash igen, så tager vi en anden udvidet prøve og sender afsted. Men ellers ser vi på ham.
Han er på…97% synes jeg. Der er sådan lidt småting, som er udefinerbare. Men han leger, spiser, har taget på (også lidt rigeligt ) Han og den røde er bedste venner, så vi er ikke så bekymrede over stress ifb med sammenføring, men min hittekilling er en lille følsom sjæl
…altså sådan lidt anæmi agtigt? Hvis ja, så har jeg her for nylig haft stor succes med injektioner af B-vitamin (stimulerer dannelsen af røde blodlegemer) hos min seniorkat.
Hvis det hæmogram din dyrlæge laver er godt nok, kan der være indikationer i det på om den har begyndende anæmi - er det det du mener med stresset i dannelsen af nye blodlegemer?
Man kan også få et fodertilskud man kan give som indeholder både B12 og folsyre - begge er nødvendige for dannelsen af nye blodlegemer - jeg kan ikke på stående fod huske hvad det hedder. Det kan jeg finde ud af hvis det er interessant.
Han danner nye blodlegemer, og hvis man kigger på mpv, så ser alt godt ud. Men ser man nærmere (i invue), så han man se, at hans mean platelets snyder, for han har mange store og mange små nye, men ikke de mellemstore. Her var det så en klog (ekstern), der sagde, at hun kunne se, at det er startet for ca 3 mdr siden (dvs lige efter ankomst af den anden kat)
Det kan også være billedet på, at hans krop virkelig blev hårdt angrebet (og det gjorde den), og tilsyneladende kæmpede den med noget. Så skulle det gerne blive pænere, hvis vi tager flere prøver
Hans slimhinder er fine, han spiser, drikker og leger. Han er ikke blevet snottet eller har fået feber igen. Han havde lidt dage efter tendens til en klat snask ved det ene øje, men det er stoppet igen. Hans næse løber måske en lille bitte smule med klar væske…og måske jeg bare er hyper opmærksom for det er kune engang imellem jeg ser det.
Han fik dårlig mave af antibiotikaen, men har rettet sig helt igen.
Fordi han egentlig virker næsten som sig selv, så tager jeg ham ikke ind til blodprøver igen nu her. Især taget i betragtning af, hvor bange han er for at være væk fra hjemmet. Men han skal ikke lave mange udsving, så tager vi derind med det samme.
Jeg noterer B12 og folsyre (ved også der for nyligt har været en anden katte på klinikken med noget B12 mangel, så de er nok obs herpå) og tusind tak fordi du tager dig tid til at svare