Min "killing" er syg

Min søde, “lille” hittekilling (på 4 år) er syg.

Blinkhinder er fremme, mest på det ene øje. Hans mund er let åben. Han har kvalme/smasker en del, men spiser dog stadig. Han er tydeligt utilpas og meget stille. Mit termometer er gået i stykker, så jeg har ingen temperatur.

Vi har haft videokonsultation med dyrlægerne her til aften og alle tør godt vente til i morgen, hvor et team på 4 dyrlæger er klar til ham :heart:
Der er lagt en plan for, hvad der skal gøres i prioriteret rækkefølge.

Alligevel er jeg ved at gå til af nervøsitet. Der er så mange muligheder for, hvad der er galt.

Infektiøs sygdom,
Horners (usandsynligt dog),
Tandbyld,
Splint i munden (kan ikke se nogen, men han havde fået fat i en den anden dag. Den lignede et halmstrå, men var for kraftigt. Det fiskede jeg ud af munden på ham. Måske der var mere end et?)
Måske han er faldet ned fra “loftet” på terrassen og har slået kæben? Der er spærret af nu, men vi skulle lige opdage at han kunne kravle derop først.

Der er sikker mange andre ting, men er du gal det snurrer i mit hoved med 110km/t med bekymringer lige nu.

15 Synes om

Jeg kan godt åbne og lukke hans mund. Han er ikke fan, men jeg kan. Han har hostet let og lavet enkelte opkastbevægelser. Mad er blevet nede.

Jeg tror mere og mere på det der “strå”, men aftalen er at de starter med fuld neurologisk undersøgelse. Så sedering, kigge mund/hals. Blodprøver. Evt røntgen. Han skal bare ovenpå igen.

På onsdag er det 4 år siden jeg fiskede ham forkommen ud af et brombærkrat som eneste overlevende killing efter deres mor var trafikdræbt.

13 Synes om

Vi krydser fingre for, at de hurtigt finder ud af, hvad der er i vejen, og det er noget, der nemt kan kureres :kryds:

6 Synes om

:kryds:

2 Synes om

2 Synes om

2 Synes om

2 Synes om

Han blev værre over natten, så efter aftale med dyrlægen kom vi før åbningstid. Hans neurologiske tilstand blev vurderet fin. Der var mistanke om fremmedlegeme, så han blev bedøvet, så der både kunne kigges med skop og tages røntgen. Røntgen viste en svært generet luftvej (bløddelshævelse) Ingen tydelig fremmedlegeme. Feber. Blodprøver viste, at hans krop kæmper med noget.

Planen blev væske og intravenøs antibiotika over nogle timer.

Dernæst hjem med antibiotika og smertestillende. Vi håber, det slår, hvad det end er ned. Hvis det kommer retur efter endt behandling, så skal han henvises til en ct scanner for at udelukke fremmedlegeme vi ikke kan se.

Men! Efter vi kom hjem krøllede vi os sammen til en fælles lur. Derefter spiste han, drak han og temperaturen var endelig faldet.

Han har fået aftenmedicin og spist igen. Blinkhinderne er mindre fremme og selvom han er træt, så kan han godt stange mine ben :heart:

17 Synes om

Fortsat god bedring med ham

5 Synes om

:kryds: Håber han bliver helt frisk hurtigst muligt :kryds:

3 Synes om

3 Synes om

Forsat rigtig god bedring til killing og det går hurtigt frem af :kryds:

2 Synes om

Det lyder jo (lidt) positivt, så jeg :kryds: for, at det fortsætter i den retning :kram:

3 Synes om

Godt at høre, at der er fremgang. Hold os opdateret - vi har vist alle brug for gode nyheder i disse dage :s:

5 Synes om

Han vækkede mig i nat ved at først kradse på døren til min datters værelse, dernæst lege fangeleg med sig selv på min dyne og sidst men ikke mindst ved at spinde så meget, at jeg næsten kunne være nervøs for spindemotoren blev overbelastet :heart: Han gør modstand ift medicinen, hvilket jeg ser som et godt tegn. Han får den selvfølgelig stadig. Vi tager en uge med den stærke antibiotika inden vi snakker seponering. Hans blodprøver var så skæve, at det godt kan være han får 10 dage før vi stopper medicinen. Så skal vi bare krydse fingre for, at der ikke bliver tilbagefald :crossed_fingers:

15 Synes om

Dejlig opdatering, og selvom hans blodprøver var skæve viser de jo så også at der var noget galt - at der skulle ske noget. Det sker jo at man som ejer tydeligvis kan se der er noget galt men det kan bare ikke altid lige påvises.

Så fedt at antibiotikaen virker, og I kan jo altid tage et sæt kontrol blodprøver efter endt behandling og se om de har rettet sig.

Fortsat god bedring med ham :hjerte:

6 Synes om

2 Synes om

En forsigtig, positiv udvikling, :kryds: for at det fortsætter sådan.

3 Synes om

Tak :heart: vi er også meget lettede herhjemme.

Han er meget svær at tage blod på (også bedøvet) Dyrlægen kommenterede, at han var lavet af panser og har meget tynde og små vener (måske forværret af at han var dårlig og med feber), så vi fik kun lige blod til et hæmogram. Jeg er ikke sikker på, at jeg vil udsætte ham for det med mindre, der er mistanke om noget.

8 Synes om

Hans mave er til gengæld ikke lavet af panser så den er lidt presset af antibiotikaen. Men vi kører probiotika i håb om at støtte det lidt.

10 Synes om