Min kjole til Annual - fra 0 til 100 i bling-værdi

Nu skrev jeg godt nok, at jeg først ville poste billeder, når jeg var helt færdig, men der kommer faktisk et spørgsmål til sidst, som jeg godt kan bruge input til, så her kommer de :smiley:

En lidt uskarp selfie taget i butikken, før jeg købte den (og bare rolig - jeg har en passende bh klar :))

Vi laver lige en farvesammenligning - jo, den matcher meget fint :ok:

Det er en klassisk halterneck-kjole med lange bindebånd i nakken. Jeg har valgt kun at blinge spidserne af båndene (men taget begge sider, så det er ligegyldigt, hvilken vej de vender)

Det er jo rent håndarbejde, så der sker nogle smuttere. Da jeg skulle tjekke, om en af farverne nu var færdiglimet, viste det sig, at en sten var smuttet ned under båndet og selvom jeg fjernede den, efterlod den en plet lim. Så tog jeg en brun sten og placerede på limpletten og to mere med regelmæssige mellemrum - så nu ser det bevidst ud :smiley:

Et close-up af det helt færdige halsbånd set forfra

Sådan ser den foreløbig ud forfra, når den hænger

Og sådan bagfra

Her kommer så det store spørgsmål, der skal afgøres, inden jeg går videre med blingeriet:

Skal båndet under barmen også blinges på ryggen eller “kun” foran? Jeg har ikke styr på, hvor mange sten, jeg har - kun, at jeg ikke kommer til at købe flere, så det er nu eller aldrig, så snart jeg har sat strygejernet på :slight_smile:

Det ser fedt ud! Det klæder den meget med det bling :slight_smile:

Fortsæt du bare bing’eriet på båndet fortil, under barmen. :slight_smile: Bling fremhæver, så hvis du blinger den høje talje, vil den fremstå smallere… Lidt ligesom når man bruger et bælte i kontrastfarve.

Flot kjole, super flot bling og jeg synes “kun” foran. Den er perfekt bagpå med de sten i nakken og på bindebåndene. :thumbup: :slight_smile:

Flot kjole, super flot bling og jeg synes “kun” foran under barmen. Den er perfekt bagpå med de sten i nakken og på bindebåndene. :thumbup: :slight_smile:

Hvor langt nede hænger båndene, når du har bundet dem i nakken?
Hvis de rammer/hænger nedover taljebåndet, er det måske bling nok bagtil …
Men der skal helt afgjort bling på båndet foran :smiley: … hvis du undlader bagtil, kan du lave dem tættest på midten og så tynder de lid ud mod siderne.

Jeg stemmer også for kun foran - det ser ud som om båndet er bådformet/bredest på midten, så formen på bling-effekten vil kunne matche de bådformede bling’s på båndene bag…?:thumbup:

Ja, det er en ret klassisk model, så båndet går lidt op på midten :slight_smile: Jeg forstår godt, hvad du mener med at matche båndene, men det tror jeg bliver svært for mig at gøre ordentligt. I halsen har jeg forsøgt at fordele stenene nogenlunde lige på hver side af det, der nogenlunde er midten og mere nøjagtigt kommer det ikke til at blive i taljen. Det er jeg simpelthen ikke avanceret nok til :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1289643]Hvor langt nede hænger båndene, når du har bundet dem i nakken?
[/QUOTE]

På det sidste billede er båndet kun bundet én gang og så starter blinget først under båndet. Hvis jeg binder båndet dobbelt, hænger spidserne ikke lige og den ene vil så hænge lige ud for båndet og den anden lidt nedenunder :slight_smile:

Altså - du har jo lissom selv lavet blingene på båndene, så lidt ordentligt har du jo sådan set allerede gort det… :høhø::rock:

Det jeg mener er, hvordan det ser ud når du har kjolen på?
Man kan ikke regne med, hvordan den ta’r sig ud på bøjlen …

[QUOTE=Skattekat;1289650]Det jeg mener er, hvordan det ser ud når du har kjolen på?
Man kan ikke regne med, hvordan den ta’r sig ud på bøjlen …[/QUOTE]

Nej, det har du selvfølgelig ret i :slight_smile: Det har jeg ikke lige tænkt over, men det lyder som en god idé at prøve den, inden jeg går videre :slight_smile:

Jeg overvejer at tage de sidste brune (de er nøjagtigt samme farve som kjolen) og de mørkeste af de “rigtige” bling-sten og sætte dem på ryggen og så tage de lyse, klare farver på forsiden. Så vil der være lidt spil i rygstykket uden at det overdøver båndene og samtidig meget fokus på forsiden pga. de lysere farver :slight_smile:

Så blev jeg sgu færdig :wehu:

Set forfra (båndene er selvfølgelig kun lagt på den måde for at vise så meget bling på én gang som muligt :slight_smile: )

Båndet bagpå

Bagfra med båndene ude til siden

Og tilsidst bagfra, som det sådan ca. kommer til at se ud, når jeg har den på

Det har været sjovt at være lidt kreativ, men det er meget tidskrævende og jeg misunder sgu ikke dem, der står for længe over et strygebræt hver dag - det er ikke
en god arbejdsstilling :wink:

Nu skal jeg så bare vente en måned og et par dage, før den bliver luftet offentligt :thumbup:

Wow, det ser godt ud :thumbup: Vi må lige have et foto af dig med sko, taske, håret sat og make-up til den tid :slem:

Vi går jo “all in” og får ordnet hår og makeup professionelt om eftermiddagen, så jeg satser da på at blive fanget af mere end én fotograf, for det er godt nok sjældent, jeg prøver det :wink: Men eftersom jeg skal op og modtage to awards, er jeg ret sikker på, at der nok skal blive taget nogen af den officielle fotograf :smiley:

Så kom der alligevel et billede af mig før tid :slight_smile:

Hrönn var forbi idag og hjalp med at lægge kjolen en smule op og så lokkede jeg hende til at tage et billede af mig - selvfølgelig minus fint opsat (og farvet) hår og uden makeup, men ellers er det sådan cirka sådan her, jeg kommer til at se ud den aften :slight_smile:

WOW… Du er virkelig smuk i den

[QUOTE=Temple Bar;1289783]

Hrönn var forbi idag og hjalp med at lægge kjolen en smule op og så lokkede jeg hende til at tage et billede af mig -[/QUOTE]
Jeg tror det er det mindst bøvede billede, jeg nogensinde har fanget af dig :stuck_out_tongue:
Du kommer til at se brand godt ud den aften :rock:

[QUOTE=Skattekat;1289790]Jeg tror det er det mindst bøvede billede, jeg nogensinde har fanget af dig :stuck_out_tongue:
[/QUOTE]

Ja, jeg er sjældent særligt god på billeder, desværre :smiley:

Jeg håber du har fået bagagen op i tide, så du kan blive smækker-lækker i din fine bling kjole. Glæder mig til at se et billede i fuld galla :hjerte: