Min mor...en sjælden race

og i guder hvor hun dog har bidraget til mange grin…

tidligere i dag ringede hun på min mobil, om ikke jeg lige kunne fortælle hende hvad min kusines E-mail var…jo det kunne jeg da, når jeg kom hjem…sad i bilen

da jeg havde fundet e-mail adressen frem, kunne jeg lissom fornemme at det var nok en for stor mundfuld for en nybegynder udi EDB ( ja vi er på det plan)men

jeg ringede min mor op og forsøgte virkeligt…hvordan forklarer man en 70 årig " fuldstændig på bar bund udi pc" hvad et _ er…ja jeg opgav…og fik langt om længe “troede jeg” en ok edb bruger i røret ( min bror) han anede heller ikke hvad et “underscore” var…

min bror er ski kun 34 og jeg snart 50…

tæmk jeg ved ski ikke om jeg skal grine eller græde…min bror brokkede sig meget over at min mor havde skrevet den pågældende adresse med både store og små bogstaver…men hvo langt er han selv…

nå det var mine filosofiske tanker for i aften…
men jeg vil se frem til >nohrt smfrt rmfd j+f o

Ja man trækker jo lidt på smilebåndet, men det er frisk af en dame på 70år at kaste sig en computer:ok:

>nohrt smfrt rmfd j+f o ¨…og hvor kom det lige fra ?

Det får mig til at tænke på en udsendelse fra DR1. Mener det hed 99år og evig ung. Meget passende titel, for her var der tale om en gæv frisk ældre dame. Nok var hun 99år, men af sind kunne man godt trække de 70år fra:)

min mor nærmer sig de 60 :slight_smile: og hun har laptop og mobil og digicam… og hun har hver gang jeg er deroppe lavet en fin lille liste over alle de ting hun synes jeg skal lære hende -LOL

så hun synkroniserer mobilen med laptoppen
og hun behandler billeder og bruge igoogle
sender mms og smsm via laptoppen og mobilen
sender emails i mere eller mindre suspekte formater med masser af animerede gif’er

og jeg kan blive ved…

det er monster sjovt når ens forældre tager det så meget til sig :slight_smile:

Som når jeg er hos min mor og jeg får en sms så skriger hun “Din telefon ringer Helle - (og så bagefter) - skal du ikke tage den?”

Uanset hvor mange gange jeg forklarer om SMS så forstår hun det ikke

min mor kan ikke sms… jeg har forsøgt…men nej

jeg tror det handler om interesse, det interesserer hende simpelthen ikke, og derfor kan hun ikke lære det.

Min far syntes, computere var noget pjat indtil for ca. 5 år siden, hvor han blev arbejdsløs og senere kom på efterløn, men så fik han selv en pc, og er blevet totalt cyber-afhængig. Ikke en dag uden at være “på” :slight_smile: Tekstbehandling, regneark, billedmanipulation, netbank, rejsebestilling, alle medlemskaber mm. over nettet, ja han er endda begyndt at gå til engelsk for bedre at kunne surfe på nettet :slight_smile:

Det er bare så dejligt, at ældre mennesker også tager it til sig - det giver jo uanede muligheder i alle aldre :slight_smile:

Men haneben… en 34-årig, der ikke ved, hvad underscore er :uha: :uha: HAN er ikke bare sjælden, han er unik!!! :høhø:

Min mor er 65 år, og både smsér og bruger sin bærbare pc flittigt…til bla netdating -engel

seeeeeeeeeeeeejt!!! :respekt:

Ski’ godt!!! :ok:

Ja, min far han blev træt af ikke at kunne SMS med sin kærste og SÅ lærte han det -LOL , min far er 63.

Min mor er 76 og sender sms til mig flere gange daglig. Hun vil gerne lære at bruge deres pc, men det må vente lidt, da min far er meget dement og ikke kan forstå hun ikke bare kan snakke med ham hele tiden.
Knus Elin

For et par år siden havde min mor problemer med sin internetforbindelse.

Da min mand så spurte hvad der var galt svare hun, der sker ikke noget når jeg trykker på internet eksploderer-LOL

jamen min mor er da ikke gammel…hun render en masse i byen med sine veninder, går meget op i tøj og udseende…og ser helst at folk tror hun er mor til sine børnebørn, og ikke bedstemor. :tihi:

Min mor gider ikke at have en pc, men hun har da været nødt til at lære at sende sms’er - og hun er 71 år :slight_smile:

:tihi: “Min kat, den danser tango” - nåh nej, den hedder Tango, men måske så han sit snit til lidt taste-tango :stuck_out_tongue:

Åh ja, sådan en havde jeg også - festlig og dejlig race. Desværre døde hun, inden jeg fik givet hende en knaldrød, enkel mobiltelefon, allerede købt.

Min søde næstnabo på ca 95 forsøgte ihærdigt at lære det på den super-enkle Nokia, jeg havde indkøbt for hende (faktisk var det min egen ny-indkøbte dengang, som hun overtog, og så en magen til til manden), men Enter-tasten var ubegribelig for hende. Vi forsøgte mange gange, og jeg skrev og tegnede, hun tog noter, men hukommelsen rakte ikke.
Jeg giver hende 100 point for kampånd og vilje til at favne nu- og fremtiden :thumbup:

Bente, din bror er vist af samme kaliber som nogle af mine venner: Højtkvalificerede pianister og læger, men e-mail og mobilbrug, det måtte jeg lære dem, og jeg regner mig bestemt ikke for ekspert -LOL
Begavelse kan være på enkelte felter - og på andre er man så helt blank. Derfor er det godt at hjælpes af :thumbup:

MiSi…det kunne Tango aldrig finde på…er du ikke klar over hvor ubehageligt og hårdt et tastatur er… nej du bløde senge, puder og menneskelår…det er ok…

Jeg giver dig RET hurra for individuelle evner… einstein var et geni, men han kunne ikke smøre sig en rugbrød med pålæg…

igen HURRA for individuelle evner…bare man bruger de evner man har…så kan det ikke gå helt galt…

Vi har en på plejehjemmet med pc, så hun kan skrive mail til oldebørn :slight_smile: Hun bliver 101 næste år. Det er sejt.

klapper af begejstring…det er for sejt …