Jeg har et lille (stort) problem med min lille nye kattekilling. Hver gang han ser hans kattebakke hopper han glad ind i den, men ikke kun for at tisse og lave stort… nej også bare for at ligge på ryggen og hygge sig og måske også lege lidt med kattegruset, hvilket jeg synes er ret ulækkert og egentligt også ret usædvanligt for en kat… eller hva? Er der nogen her der har erfaring med sådanne “unoder” eller ideer til hvordan jeg vænner ham af med dette??
Sådan er mine hittekillinger også - grus er sjovt at lege i - især når den lige er tømt.
Nuka den voksne jeg har synes også stadig det er sjovt, men det er heldigvis ikke så tit mere at vi har grus ud over det hele fordi hun skal lege. Men en lukket bakke hjælper på det meste svineri.
Prøv i en periode at lade en tissetår/tisseklump blive liggende i bakken, når du fjerner efterladenskaber… Så tror jeg din killing vil glemme alt om sit upraktiske legested
Min den gør min den lille graver også gruset ud, men ikke så voldsomt, som da hun var killing. Hun lå også inde i bakken en gang imellem, da hun var lille.
Jeg tror, han nok skal vokse fra at ligge derinde, men jeg tør ikke garantere, at han stopper med at grave gruset ud på gulvet. :høhø:
Vores gjorde det også som killing - det gik over.
Jeg ville ikke gøre noget ved det. Der er for stor risiko for, at katten får et problem med bakken så.
Hej igen…
og tak for alle jeres svar, kan godt se at det ikke kun er min kat der har denne dårlige vane… hihi.
Jeg må nok bare håbe at det går over med tiden… faktisk er det allerede lidt bedre nu, han ligger i det mindste ikke på ryggen i kattebakken mere…
Nu er der stødt et andet problem til og det er at han (killingen) prutter overdrevent meget og prutterne lugter så grimt at man er nødt til at forlade rummet… det kan ske flere gange på en time… Min anden kat (2,5 år) prutter aldrig. Har nogen af jer erfaringer med det??
[quote=HCL;245147]Hej igen…
og tak for alle jeres svar, kan godt se at det ikke kun er min kat der har denne dårlige vane… hihi.
Jeg må nok bare håbe at det går over med tiden… faktisk er det allerede lidt bedre nu, han ligger i det mindste ikke på ryggen i kattebakken mere…
Nu er der stødt et andet problem til og det er at han (killingen) prutter overdrevent meget og prutterne lugter så grimt at man er nødt til at forlade rummet… det kan ske flere gange på en time… Min anden kat (2,5 år) prutter aldrig. Har nogen af jer erfaringer med det??
Vh. HCL[/quote]
Hvor længe har du haft ham? og får han det samme foder ved dig som det sted han kom fra??
Afføringen kan lugte ganske skrækkeligt ved et nybegyndt foderskifte, og kan også få ham til at udlede en hel del luft da haven skal vende sig til det nye foder!!