Min nye lampe

Da jeg kom hjem fra arbejde i går, kommer kattene som sædvanligt ud og tager i mod mig, og Candy lagde sig på ryggen (plejer hun, for hun skal nusses på mavsen :D), så lagde jeg mærke til at hun var hævet der hvor hun er blevet syet (en uges siden hun blev steriliseret), så jeg ringede til dyrlægen, hvor jeg så har været i dag.
Det viste sig så at være fordi hun har slikket i det, så hun fik noget antibiotika, og en “super flot” krave på

Det er svært at drikke med krave på

Hvad er det hun har på?

Jeg har sagt til hende at det klær hende vildt godt med karve på :høhø:

Man kan få en blød krave som vender bagud, den er meget bedre til en kat end den hun har på nu !

Åhh nej altså… Lille fine misser… Håber snart hun kan slippe for den der stive krave, så hun igen kan lave misse-ballade :slight_smile:

Ajjj det er da kun præster og lamper der har “skærme” på… ikke missere :slight_smile: :slight_smile: :smiley:

Hvor er dine missere bare smukke i farven… :slight_smile:

Hun ser sørme ellers ud til at ta’ det pænt. Vores har altid bare lagt sig ned og set ynkelige ud når de har fået lampeskærm på. Med det resultat at jeg altid er brudt sammen og har befriet dem for tingesten… Og så fabrikeret en bodystocking af en art i stedet for :slight_smile:

Det var da en dejlig lampe :slight_smile:

Og hun ser godt ud med krage på :slight_smile:

Stakkels Candy - det må altså være lidt ubehageligt. Godt det kun er en midlertidig foranstaltning. :slight_smile:

[QUOTE=kaslejne;764118]så lagde jeg mærke til at hun var hævet der hvor hun er blevet syet (en uges siden hun blev steriliseret), så jeg ringede til dyrlægen, hvor jeg så har været i dag.
Det viste sig så at være fordi hun har slikket i det, så hun fik noget antibiotika, og en “super flot” krave på
[/QUOTE]
Det er nu ikke sikkert! Det er faktisk helt almindeligt at der efter ca. 5 dage kommer en reaktion i form af en bule pga. de indvendige sting. Det er helt ufarligt, og hvis ikke hun decideret har været ved at pille sting ud, så ville jeg lade hende slippe for kraven…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;764613]Det er nu ikke sikkert! Det er faktisk helt almindeligt at der efter ca. 5 dage kommer en reaktion i form af en bule pga. de indvendige sting. Det er helt ufarligt, og hvis ikke hun decideret har været ved at pille sting ud, så ville jeg lade hende slippe for kraven…
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg har oplevet tilsvarende et par gange, når den udvendige syning har været med selvopløselige sting.
Såret hæver op, bliver snasket (ligner ofte til forveksling betændelse, men er det ikke) og katten slikker - selvfølgelig fordi det både klør og svier.
Her er det gået i sig selv efter et døgns tid, når katten har fået noget antihistamin eller Metacam (ikke begge dele).

Mine katte har aldrig haft skærm på. Skærm = stress og stress = langsom heling. Så hellere en luftig bodystocking.

Nogle gange kan man også se en hævelse (bule) i såret. Det er som regel ophobning af sårvæske og den absorberes gradvist.

[QUOTE=Mega;764640]Jeg har oplevet tilsvarende et par gange, når den udvendige syning har været med selvopløselige sting.
Såret hæver op, bliver snasket (ligner ofte til forveksling betændelse, men er det ikke) og katten slikker - selvfølgelig fordi det både klør og svier.
Her er det gået i sig selv efter et døgns tid, når katten har fået noget antihistamin eller Metacam (ikke begge dele).

Mine katte har aldrig haft skærm på. Skærm = stress og stress = langsom heling. Så hellere en luftig bodystocking.

Nogle gange kan man også se en hævelse (bule) i såret. Det er som regel ophobning af sårvæske og den absorberes gradvist.[/QUOTE]

Der var også betændelse, derfor fik hun antibiotika :wink:

[QUOTE=Susanne W;764613]Det er nu ikke sikkert! Det er faktisk helt almindeligt at der efter ca. 5 dage kommer en reaktion i form af en bule pga. de indvendige sting. Det er helt ufarligt, og hvis ikke hun decideret har været ved at pille sting ud, så ville jeg lade hende slippe for kraven…
VH
Susanne[/QUOTE]

Der er også betændelse, derfor fik hun antibiotika, og dyrlægen kunne se at hun havde pillet

[QUOTE=Mega;764640]Jeg har oplevet tilsvarende et par gange, når den udvendige syning har været med selvopløselige sting.

Nogle gange kan man også se en hævelse (bule) i såret. Det er som regel ophobning af sårvæske og den absorberes gradvist.[/QUOTE]

Det er ikke slevopløselige sting, jeg skal have taget dem på mandag.
Synes ikke at hun ser videre stresset ud, hun sover meget (men det tror jeg er pga. hun har betændelse i kroppen), og ellers løber hun rundt og leger med Sugar, og Sugar vasker hende der hvor hun ikke kan nå (dog heldigvis ikke på mavsen)
Hvorfor skulle det give en langsom healing ved skærm, fremfor bodysocking?

[QUOTE=kaslejne;764810]
Hvorfor skulle det give en langsom healing ved skærm, fremfor bodysocking?[/QUOTE]

Det er de færreste katte der ta’r “lampeskærmen” så roligt som Candy åbenbart gør. De fleste enten stresser over tingesten eller er meget meget depri over at ha’ den på. Og hvis de stresser over den så heler det langsommere :slight_smile:

Men hvis ikke den generer Candy, så skader den altså heller ikke. Det er bare den første kat jeg har set der ikke har HADET at ha’ lampeskærm på :slight_smile: Men katte er jo forskellige :slight_smile: