Min smukke Collie

Hvor er han smuk :inlove:

Hvis vi engang skal ha en stor hund så skal det være en collie: Jeg har altid synes de er så flotte, og alle dem jeg har mødt har været dejlige og søde.

:inlove: Uh han er dejlig :smiley:

Uh, han er dejlig og smuk. Fantastisk udtryk :hjerte:

Hvor er han altså smuk.
Og især første billede er bare så godt taget, han ser bestemt ikke ud til at være snart 11 år :wehuu:

Tusind tak til jer allesammen!! :hjerte::hjerte:

Ja, han er en rigtig øjesten.

Den mest godmodige hund jeg til dato har mødt.
Så smuk og intelligent!!

Jeg håber, der går mange år inden han skal herfra.

Han er smuk! Ganske enkelt! Og sikke et klogt, mildt blik :hjerte:

Nej, hvor er han bare smuk - jeg er helt forelsket i hans øjne, der lyser af godhed og mildhed.

[quote=Sannela;522004]Ja, det skal jeg gøre…
Bare lige for at fortælle en lidt spooky ting, så hedder Boscoes far King…[/quote]

:uha::uha: Hmm… Tænke tænke tænke… King dødede da jeg var omkring de 11 år… så det er 14 år siden… Så tror desværre ikke han var faderen… :slight_smile:

King var en dvæg Collie… Så der skulle være gået et eller andet helt genetisk galt også… :tihi:

[quote=Sannela;522267]Plejer man ikke, at sige at små hunde bliver ældre end store hunde??

Tror det er forskelligt fra race til race, men en gang imellem er der jo nogle der bliver meget gamle. Min dyrlæge mener så også det er arveligt!

Jeg har da før hørt om Collier på 18 år, men jeg tror måske desværre bare, at de hunde der bliver ekstrem gamle burde måske have været herfra længe før :frowning:

Jeg tror da bestemt han bliver ældre end de 11 år, men man kan godt begynde at mærke på ham, at bentøjet ikke er hvad det har været.

I skal da lige have et billede af ham i fuld figur…

[/quote]

Han er så smuk… :wehuu: Og hvor han dog ligner… Må nok komme til Jylland en dag og hilse på ham :wehuu:

Har et billede af mig og King i sort/hvid stående i ramme på en hylde… Vi var bedste venner og han er utrolig savnet hver eneste dag… :hjerte:

Så Tak for at dele dine skønne billeder, så jeg kan tænke på min gode gamle ven :hjerte:

[quote=Maria-Amalie;523348]:uha::uha: Hmm… Tænke tænke tænke… King dødede da jeg var omkring de 11 år… så det er 14 år siden… Så tror desværre ikke han var faderen… :slight_smile:

King var en dvæg Collie… Så der skulle være gået et eller andet helt genetisk galt også… :tihi:

[/quote]

Nej, det kan jo så ikke være ham der er far til Boscoe.
Boscoe er også rigtig stor af en Collie at være ( amerikanske linier ), så det ville nok være lidt for spøjst om han havde en lille far :tihi:

Men det var da et sjovt tilfælde, ikk??

[quote=Sannela;523352]Nej, det kan jo så ikke være ham der er far til Boscoe.
Boscoe er også rigtig stor af en Collie at være ( amerikanske linier ), så det ville nok være lidt for spøjst om han havde en lille far :tihi:

Men det var da et sjovt tilfælde, ikk??[/quote]

Meget… :smiley:

Hvis King havde været faderen, havde jeg pakket bedsteforældrene også var vi kørt over og hilse på smukke Boscoe… :wehuu:

Mumler noget om at hun nu gerne kommer alligevel… Også hvis der er stor vask af hunde… :tihi:

Maria-Amalia… jeg kan ikke lade være…
Der findes ikke “Dværg-Collier”!!! Heller ikke “Mini-Collier”!!!
Det kan selvfølgelig ske at en Collie er en ægte dværg… men det er det enkelte individ, der er tale om - og det sker utroligt sjældent!

Der findes til gengæld en race, som for lægmandsfolk ligner en Collie meget… Shetland Sheepdog, Sheltie…

[quote=Ann K;523374]Maria-Amalia… jeg kan ikke lade være…
Der findes ikke “Dværg-Collier”!!! Heller ikke “Mini-Collier”!!!
Det kan selvfølgelig ske at en Collie er en ægte dværg… men det er det enkelte individ, der er tale om - og det sker utroligt sjældent!

Der findes til gengæld en race, som for lægmandsfolk ligner en Collie meget… Shetland Sheepdog, Sheltie…[/quote]

Ja, den ligner meget, men er end ikke i familie med.

Jeg har altid kaldt den en wanna-be Collie :høhø::høhø:

Sannela… Dejlig gråmulevappe :inlove: hvor man godt kan se alderen, men også den ro og værdighed, som er colliens største kendetegn…

Som barn/teenager havde jeg den store fornøjelse at være collien Bobs bedste barneven… siden da har racen været en af mine erklærede yndlingsracer… og da jeg skulle have min Sheltie var jeg ikke spor i tvivl - den skulle være triclour, præcis ligesom Bob :slight_smile:

[quote=Sannela;523375]Ja, den ligner meget, men er end ikke i familie med.

Jeg har altid kaldt den en wanna-be Collie :høhø::høhø:[/quote]

Jo… de er såmænd i familie med hinanden, sådan da… Prøv at søge lidt tilbage heri hundeforumdelen, der har jeg postet en laaaang smøre ang de gamle collies og shelties :slight_smile: med billeder…

Sheltien er dog helt sin egen… og der er i mine øjne enorm stor forskel på dens og colliens udseende…
Alene det faktum at sheltien er smukkere og væsentligt klogere, siger jo en del :stuck_out_tongue:

Se selv… Disevuf - Sheltie af blodet :slight_smile:

[quote=Ann K;523384]Alene det faktum at sheltien er smukkere og væsentligt klogere, siger jo en del :stuck_out_tongue:

[/quote]

:ihhaltsåå:

Godt med dig… :pplllllll:

[quote=Ann K;523374]Maria-Amalia… jeg kan ikke lade være…
Der findes ikke “Dværg-Collier”!!! Heller ikke “Mini-Collier”!!!
Det kan selvfølgelig ske at en Collie er en ægte dværg… men det er det enkelte individ, der er tale om - og det sker utroligt sjældent!

Der findes til gengæld en race, som for lægmandsfolk ligner en Collie meget… Shetland Sheepdog, Sheltie…[/quote]

Hmm… Tja… Der var stambog på King, hvorpå der står at han er en dværg collie… :?

King var en lille collie… Mine bedste forældre kunne bære ham under armen… Selv husker jeg ham som stor, men jeg var jo heller ikke alt for stor selv… :tihi:

Han var skam en raceren Collie… Han deltog i mange udstillinger og fik mange flotte titler (Best in show osv)

Han konkurrede mellem store og små collier (alle racerene)

Han var ikke en Sheltie… Det er jeg 100% sikker på… Især når der også var stamtavle på ham…

Det her er et billede af King og mig… Så kan i selv se ham :slight_smile: ( og mit skæve pandehår:tihi:)

[quote=Maria-Amalie;523978]Hmm… Tja… Der var stambog på King, hvorpå der står at han er en dværg collie… :?

King var en lille collie… Mine bedste forældre kunne bære ham under armen… Selv husker jeg ham som stor, men jeg var jo heller ikke alt for stor selv… :tihi:

Han var skam en raceren Collie… Han deltog i mange udstillinger og fik mange flotte titler (Best in show osv)

Han konkurrede mellem store og små collier (alle racerene)

Han var ikke en Sheltie… Det er jeg 100% sikker på… Især når der også var stamtavle på ham…

Det her er et billede af King og mig… Så kan i selv se ham :slight_smile: ( og mit skæve pandehår:tihi:)

[/quote]

Så har han været en ægte dværg… hvilket er utroligt sjældent!!!
I alle mine efterhånden rigtig mange år med hunde, har jeg kun kendt til og mødt en af slagsen - en schæfer - også komplet med stambog og hele moletjavsen… Men hun kunne nu ikke udstilles!

Og prøv lige at få dine bedsteforældre til at tjekke den der stambog igen…
Billedet viser en nyyyyydelig, omend lidt gammeldags Sheltie :wink:

[quote=Ann K;523984]Så har han været en ægte dværg… hvilket er utroligt sjældent!!!
I alle mine efterhånden rigtig mange år med hunde, har jeg kun kendt til og mødt en af slagsen - en schæfer - også komplet med stambog og hele moletjavsen… Men hun kunne nu ikke udstilles!

Og prøv lige at få dine bedsteforældre til at tjekke den der stambog igen…
Billedet viser en nyyyyydelig, omend lidt gammeldags Sheltie ;)[/quote]

Ja det må jeg vist hellere… Hvis de stadig har den… Det er jo del år siden King dødede…
Så han var nok meget modernet på det tidspunkt… :tihi: Mine bedste forældre har altid sagt at han var en collie… Og har da set flere små collier rundt omkring her i næstved… (eller jeg ser med fingerene… Især når det er collier) Ejerne har aldrig rettet mig, når jeg har sagt at deres collie var smuk… Sååå…