Min smukke Collie

Min Collie Boscoe fangede jeg lige idag.
Da han var yngre, var han den perfekte model, da bare altid stod klar til fotos.

Det går ikke helt sådan mere…
Jeg ved ikke hvad der er sket.!!!
I sidste uge var han en lille hvalp, glad og fræk og til februar bliver han 11 år.

Kan godt begynde at se alderen i hans ansigt…men han er nu stadig den smukkeste Collie jeg nogensinde har set :hjerte::hjerte:
Plus han har sindet der matcher!!
Han er og har været alt, vi kunne ønske i en hund.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor ser han bare dejlig ud :wehuu:

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Hvor er han bare blød og blid, man kan se det i hans øjne…

:wehuu:

[quote=Tante Tut;521805]:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Hvor er han bare blød og blid, man kan se det i hans øjne…

:wehuu:[/quote]

Det er nemlig lige præsis hvad han er!!!
Og intelligent… det syntes jeg også lyser ud af hans øjne:hjerte:

Han er godt nok dejlig … og med sne på næsen :wehuu:
Vores firbenede venner burde være tidsløse :hjerte:

[quote=Mega;521826]Han er godt nok dejlig … og med sne på næsen :wehuu:
Vores firbenede venner burde være tidsløse :hjerte:[/quote]

Ja, du har ret…!!!

I starten af 2011 har jeg ikke mindre end 3 hunde over 10 år.
Det skal ende med hjertesorg uden tvivl.!!

Han ser skøn ud - og jeg synes bestemt ikke det ses, at han snart bliver 11 år gammel … :hjerte:

Tak, skal du have…:hjerte:

Jeg tror faktisk også, han holder hans alder godt, når man ser ham i fuld figur.
Men tæt på kan jeg godt se hans lyse “øjenbryn” og lidt grå skæg.
Kennelen han kommer fra har aldrig haft en Collie, som blev over 10 år, så jeg er jo glad for hans alder.

Jeg snakkede med min dyrlæge om det og sagde, at Boscoe måske også har haft et anderledes liv end deres avlshunde.
Hun svarede, at hun var ked af at sige det, men at det oftere var arveligt betinget :frowning:
Nå, men hvor om alting er, så bliver han 11 i februar og er rekorden fra den kennel!!

Hvor er han skøn :wehuu:
Hilsen Lisbeth

Hvor er han dejlig :wehuu: - sikke en hundeven at have :hjerte:

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

Han ligner mine bedsteforældres collie på en prik… :besvimer:

King dødede desværre for mange år siden, men for dælen hvor jeg elskede den hund… Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på ham… Så mange tak for billedet af din smukke hund, så jeg fik alle de gode minder frem igen
:wehuu:

Giv ham et kram og en godbid fra mig i aften :hjerte:

Han ligner mine bedsteforældres collie på en prik… :besvimer:

King dødede desværre for mange år siden, men for dælen hvor jeg elskede den hund… Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på ham… Så mange tak for billedet af din smukke hund, så jeg fik alle de gode minder frem igen
:wehuu:

Giv ham et kram og en godbid fra mig i aften :hjerte:[/quote]

Ja, det skal jeg gøre…
Bare lige for at fortælle en lidt spooky ting, så hedder Boscoes far King…

åh, en smuk hund! Den er bare kær også!:wehuu:

smuk smuk vovse…flot alder

Wow, hvor er han SMUK! :besvimer: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Smukt og dejligt billede.

Bliver nød til at spørge, bliver collier ikke så gamle eller er 10-11 år normalt for en hund? (er ikke helt inde i sådan noget.)

[quote=MissFiecca;522262]Smukt og dejligt billede.

Bliver nød til at spørge, bliver collier ikke så gamle eller er 10-11 år normalt for en hund? (er ikke helt inde i sådan noget.)[/quote]

Plejer man ikke, at sige at små hunde bliver ældre end store hunde??

Tror det er forskelligt fra race til race, men en gang imellem er der jo nogle der bliver meget gamle. Min dyrlæge mener så også det er arveligt!

Jeg har da før hørt om Collier på 18 år, men jeg tror måske desværre bare, at de hunde der bliver ekstrem gamle burde måske have været herfra længe før :frowning:

Jeg tror da bestemt han bliver ældre end de 11 år, men man kan godt begynde at mærke på ham, at bentøjet ikke er hvad det har været.

I skal da lige have et billede af ham i fuld figur…

Jeg er VILD med ham!! Elsker hunde, men er halv bange for dem, til trods for jeg er vokset op med hunde.

Min forældres labrador er dog ved at være så rolig at jeg er mere tryg ved den.

[quote=MissFiecca;522272]Jeg er VILD med ham!! Elsker hunde, men er halv bange for dem, til trods for jeg er vokset op med hunde.

Min forældres labrador er dog ved at være så rolig at jeg er mere tryg ved den.[/quote]

Så skulle du næsten møde ham her.
Tror altså han ville være ret så stolt, hvis der var nogen der var bange for ham… for det har der aldrig været. :høhø::høhø:

Jeg er selv meget glad for hunde, men store hunde jeg ikke kender, er jeg også ret utryg ved.

Jeg ville elske ham fra start af tror jeg :slight_smile:

Jamen, det er også fordi jeg synes specielt store hunde kan virke lidt voldsomme, nogle hopper op og sådan og det skræmmer mig lidt.

Og da mine forældre i flere år havde haft en lille hund og så fik en hundehvalp så skulle den jo lære en masse opdragelse og han var lidt vild i en periode, men idag bliver han bedre og bedre…