Min Ven Kattens hobbyudstilling, 18.09.2016

Først og fremmest en stor tak til Min Ven Katten og alle de frivillige for at få stablet dette imponerende arrangement
på benene. Det var bare sådan en hyggelig dag med masser af besøgende - heraf mange, som måske ellers ikke
går til katteudstilling. :thumbup:

Jeg havde drengene med - den gamle cirkushest Rags, som elsker at komme i byen og blive beundret, og Bastian,
som var med for fjerde gang og har fundet ud af, at det slet ikke er farligt, men derimod lidt hyggeligt…

Rags blev ikke nomineret, men han fik til gengæld en flot tredjeplads som publikums yndling (Kat.I). Ikke underligt,
for han havde ladet sig kæle pelsløs hele dagen af de besøgende, som måske ikke havde så megen forstand på
Somalier, men alligevel sagtens kunne se, hvilken flot og sød kat, han er - hvad angår god PR for sin race leverer
Rags nemlig altid varen .:ok:

Bastian var oppe mod et virkeligt stærkt felt af huskatte, men begge dommere var meget begejstrede for ham, så
han fik andenpladsen efter den smukke, smukke tortie Storm:hjerte:, som helt fortjent løb med pokalen og de største
præmier.
Hvad præmier angår har vi ikke noget at klage over, for selv de sekundære præmier var større end det, vi nogle
gange har fået for BIS på de “rigtige” udstillinger. Det var virkeligt imponerende, hvad Sonja & Co. havde fået
stampet op. Kommer vi igen næste år? Ja da! :smiley:

Tak, for en super hyggelig udstilling i godt selskab! :hjerte: :thumbup:

Fanni vandt mest grønne øjne. I den kategori, er hun svær at slå. :stuck_out_tongue:

Mimi vandt mest snakkende kat. :love2: Hun elsker at snakke til folk, som kigger på hende. :inlove:

Ingen af divaerne gik videre fra den alm. bedømmelse.
Fanni er IKKE en morgenfrisk kat og havde fået den forkerte pote først ud af sengen. Så hun havde en knapt så god formiddag og det måtte hun jo dele med verden med hendes berømte og berygtede klagesange fra de varme lande. :surrender1: En lang lur i en ny nullerput fra Britta hjalp dog på humøret. :ok:

Mimi var tæt på at blive nomineret, men når man er en tvær teenager, som råber grimme kattegloser efter en sød lille rødhåret Maine Coon pige, som intet havde gjort udover at være rødhåret :tihi:, så bliver man sendt på timeout i sit bur.:fængsel:
Mimi er ved at blive helt voksen og følsom, så hormonerne trumfer opdragelsen. :romeo:

I dag ligger vi allesammen brak og samler kræfter til udstillingen i næste uge.

Herfra skal også lyde et stort tak til Sonja og hendes crew - samt de to dygtige dommere, der blev sat på svære opgaver i flere af klasserne:høhø: - for en superhyggelig og velorganiseret dag :ok:
Mange af de deltagende katte er udsillingsvante racekatte. Flere er internatskatte fra MVKs eget internat - de klarer det bare så flot at komme på udstilling denne ene ganh om året:pote: Spændende med så mange forskellige racer på en hobbyudstilling - man ser efterhånden sjældent Devon Rex på shows mere (dem, vi så igår, var mege flot kvalitet!:hjerte:):S Der var også Toyger og Selkirk Rex:ok:

Sidst på dagen blev Billy kaldt på scenen - han havde vist vundet publikumsfavorit nr.:? Jeg blev så rundforvirret:confused:, at jeg først ikke hørte, han blev kaldt og derefter ikke opfattede, hvad det var, han blev præmieret for. Marie gik på scenen med ham:tak: Kan nogen mon opklare mysteriet:please::?

MVKs stand bugnede som vanligt med mange fristelser:pote: Der røg flere kattefigurer i diverse størrelser i kurven samt to Rosina Wachtmeister tasker:pote: Figurerne skal bruges som præmier til et uofficielt Korat Special show i Poznan i november:høhø:

Først og fremmest en kæmpe ros til Sonja og Co. Ikke alene var der utroligt mange gaver til alle, uanset om de placerede sig eller ej (der var VILDT mange gaver til de katte, der kom på scenen) og allerede det har været et stort arbejde at skrabe ind fra diverse sponsorer, men hallen var også meget fint pyntet op efter temaet. :wehu::wehu::wehu:

Jools var med for anden gang og det er ikke svært at se/høre på hende, at hun ikke er vant til, at de andre katte invaderer hendes privatsfære på den måde - og det fik vi at vide med hendes sædvanlige knirken i løbet af formiddagen :smiley:

Hun fandt også tid til at ligge på sin pude på skødet af mig uden for buret, hvor hun holdt hof som den prinsesse hun jo er :hjerte::hjerte:

Hun gik ikke videre fra den “almindelige” konkurrence, men til gengæld havde Lars Seifert haft et godt øje til hende i forhold til alle hans funklasser :smiley:

Hun løb med en 3. plads i konkurrencen om bedste kobberfarvede øjne (begge konkurrenter var persere og de er noget nær umulige for en burmeser at slå) og med en 2. plads i konkurrencen om bedste pelskvalitet (her var konkurrenten en norsk skovkat) :slight_smile: Den ene af præmierne var vist mest til mig, men det klager jeg bestemt ikke over :stuck_out_tongue:

syns nu altså at bastian ser bare en liiiille smule misfornøjet ud :tihi:

Herfra skal der også lyde en kæmpe tak til MVK og Sonja for at stable denne udstilling på benene igen i år, og formå at overgå det hele år efter år :slight_smile:
Som andre allerede har nævnt, blev man virkelig “begavet” uanset placering (eller ej), og det er nogle virkelig lækre ting!
Tillykke til alle med deres resultater.

Vi havde vores store Hector bamse med, og han vælger at være i vinterpels henover sommeren, så han blev VIRKELIG beundret af mange.
Når vi havde ham ude og hygge, eller oppe for at konkurrerer om fun-klasser var der mange, der ikke kunne lade være med at udbryde “Neeeej - se lige!” og “Waaauw”.
Der var endda flere af de besøgende, samt en af pigerne fra dyrlægens stand, der var henne og spørge os om hvad hans farve præcist hedder, så de kunne skrive det ned og gemme det til næste kat :tihi:
Men han er også så flot med sit klare sort sølv i det stålgrå/blå burgardin :inlove:

Nå resultaterne er som følger:

Hector var ikke lige så morgenfrisk, så han gad egentlig ikke rigtig holdes til bedømmelse (han gjorde sig slatten som en ragdoll), og hvæsede også af de andre (vi stod altså også for tæt… “vi” var 11 hankastrater der skulle stå side om side og evalueres) :uha:
Så han blev ikke nomineret, hvilket Anette (dommeren) var SÅ ærgerlig over, som hun sagde til mig efterfølgende, var han hendes favorit, :hjerte: men hun ikke kunne forsvare det med hans humør - helt fair nok :slight_smile:

Efter at have kommet ned i buret og sovet et par timer, vågnede Hector så op til dåd og var vågen og glad og ville charmere publikummer ved at vise sin hvide mave og snakke med os. Og det må man sige, han gjorde, for han blev Publikums Favorit nr. 2 i kategori 2.
Desuden havde Lars nomineret ham til funklassen “Længste Snesko” i kamp mod en STOR Maine Coon, men Hector løb med sejren :smiley:

Vi havde så hyggelig en dag, og vi glæder os altid til denne udstilling året rundt :ok:

Hej Jim. Hilste vi på hinanden, for i så fald vidste jeg det ikke… :tihi:

Det var som altid en dejlig dag :slight_smile: Og altid skønt at se når racekattefolket rykker sammen i bussen og giver en hjælpende hånd til katte, der ikke er så heldigt stillet.
Jeg havde 2 katte med - Southern Belle vandt mest blå øjne. Idag ser hun sådan ud:

Vega var 2 gange på en lille springtur i hallen, uden panik, bare lige ud og nifle lidt uden snor :slight_smile:

Det var på alle måder en god dag! Jeg mødtes med nogle killingekøbere der har ventet længe på at killingerne blev klar, de skulle overtage Eragon og Erika og Plette-missen. På vej ud af hallen snakker vi om hvor heldige de var at Plette-mis ikke gider birmakillinger, så de kunne få hende. Jeg mumlede ærgerligt at det beklageligvis var samme situation med killingernes mor, Prinsessen, så hende skulle vi finde nyt hjem til som næste punkt på dagsordenen. Inden vi var helt ude på p-pladsen var det pludselig besluttet, at hun skulle med de 3 andre til Sydsjælland :slight_smile: Så Claus sprang i bilen og susede til Horsens og hentede Prinsessen, så de forkælede unger fik sin mor med, da de flyttede hjemmefra :slight_smile: På alle måder en dog dag i Odense :slight_smile: (Og der er allerede billeder, de har det SÅ godt alle 4 i det nye hjem)

Ehhh…no…du stod og talte med Brita, så jeg snuppede lige et enkelt skud :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;1294506]Herfra skal også lyde et stort tak til Sonja og hendes crew - samt de to dygtige dommere, der blev sat på svære opgaver i flere af klasserne:høhø: - for en superhyggelig og velorganiseret dag :ok:
Mange af de deltagende katte er udsillingsvante racekatte. Flere er internatskatte fra MVKs eget internat - de klarer det bare så flot at komme på udstilling denne ene ganh om året:pote: Spændende med så mange forskellige racer på en hobbyudstilling - man ser efterhånden sjældent Devon Rex på shows mere (dem, vi så igår, var mege flot kvalitet!:hjerte:):S Der var også Toyger og Selkirk Rex:ok:

Sidst på dagen blev Billy kaldt på scenen - han havde vist vundet publikumsfavorit nr.:? Jeg blev så rundforvirret:confused:, at jeg først ikke hørte, han blev kaldt og derefter ikke opfattede, hvad det var, han blev præmieret for. Marie gik på scenen med ham:tak: Kan nogen mon opklare mysteriet:please::?

MVKs stand bugnede som vanligt med mange fristelser:pote: Der røg flere kattefigurer i diverse størrelser i kurven samt to Rosina Wachtmeister tasker:pote: Figurerne skal bruges som præmier til et uofficielt Korat Special show i Poznan i november:høhø:[/QUOTE]

Hehe. Han var den kat i hans kategori som havde fået flest puplikum stemmer.
De der stemmesedler folk får hvor de kan stemme på mis odense. Når de bliver talt op så er det ikke kun den med flest stemmer i alt der vinder.
Det er også den med flest stemmer i hver kategori. Faktisk er det de 4 katte med flest stemmer i hver kategori der får præmier.
Ud over den store til Mis Odense.
Så Billy har fået charmet nogle pulikummer :wink:

Jeg havde Bob med og det gik rigtig godt. På trods af han både var for tyk og manglede lidt muskelmasse så blev han nomineret
På scenen blev han nr. 4 ud af 4, men det var bestemt helt okay. Det var et stærkt felt.

Derudover blev han nr. 2 i konkurrencen om udstillingens flotteste mønster. :hjerte:
Han er nu også en lækker stribemis

Udover Bob så “jeg” jo 4 andre katte med. Nemlig katte nede fra internatet. De klarede det alle imponerende godt! De var ikke med i konkurrencer og bedømmelser, men brugte dagen på at blive nusset og vist frem. Og alle 4 nød det i stor stil. Faktisk klarede de dagen bedre end nogle af de mere udstillingsvante katte gjorde.
En enkelt blev reserveret og vi håber at interesserede mennesker kommer og henter hende i løbet af ugen. Derudover snakkede vi med flere der gerne ville komme ud og kigge på vores internat. Lad os håbe at det holder stik og nogle af kattene får nyt hjem med egen sofa snart.

[QUOTE=PivC;1294525]

Udover Bob så “jeg” jo 4 andre katte med. Nemlig katte nede fra internatet. De klarede det alle imponerende godt! De var ikke med i konkurrencer og bedømmelser, men brugte dagen på at blive nusset og vist frem. Og alle 4 nød det i stor stil. Faktisk klarede de dagen bedre end nogle af de mere udstillingsvante katte gjorde.
En enkelt blev reserveret og vi håber at interesserede mennesker kommer og henter hende i løbet af ugen. Derudover snakkede vi med flere der gerne ville komme ud og kigge på vores internat. Lad os håbe at det holder stik og nogle af kattene får nyt hjem med egen sofa snart.[/QUOTE]

Jeg var med vilje ikke henne og kigge for meget på de sort/hvide missebasser, for jeg har altså ikke plags til flere katte. :surrender1:

Det var første gang jeg var med og jeg er meget imponeret over det flotte arrangement og den super flotte udsmykning. De små bjerge af slik var rigtig gode :thumbup:

jeg havde Blua Loko med og han startede ud med at vinde for bedste killing og da vi var først på scenen, kunne vi vælge frit mellem alle nullerputterne. Vi tog selvfølgelig den med Garfield på :rock:
så blev han nr. 2 i Lars’ funkategorier for mest grønne øjne, godt gået af en orientaler :tihi:
sidst men ikke mindst var han publikums favorit i kat 4, noget jeg blev sindssygt rørt over :wehuu:

Blua brugte det meste af dagen på at sove og lade sig beundre af de mange besøgene, specielt en børnefamilie havde virkelig forelsket sig i ham og børnene var henne og hilse på ham mange gange. “Næste gang vi skal have en kat, så skal det også være sådan en med store ører” :klapper:

én ting er sikkert, vi vender tilbage til næste år :thumbup:og Blua fandt jo lige ud at man kunne drikke vand men stadig blive liggende i sin seng. Var der nogen der sagde teenager???

Vi var også med :slight_smile:

Det gik rigtig fint.

Party fik 2. krøller ( Gru var nr 1)

Tsarina fik kortestre knurhår
Party blev bedste ungdyr ud af 7. gru blev nr 3

mest imponerende er de 2 huskatte de blev nr 2 og 3 pensionist ud af 3 :stuck_out_tongue:

Lige et af Amfie også

Og så vil jeg godt lige klage over Velfa/Marie gik og røg i salen

Som altid en rigtig hyggelig og stressende dag, Sonja holder simpelhen den bedste Hobbyudstilling med en masse sjov og spas gennem dagen :slight_smile:

Nej. Jeg pillede bare næse! :nananana: