Ok, men så skal hun jo heller ikke klage når killingen vil have sine behov dækket hos hende i stedet for hos en legekammerat
Den lyder i mine ører ikke som en killing, der kan være alenekilling…
Nej det synes jeg heller ikke…
“Når jeg får gæster opføre hun sig som et barn der har fået for meget sukker! Hun gør ALT hvad hun VED hun ikke må, og som hun ALDRIG gør når vi er alene. Hun kravler ind på en hylde på mit tv-bord, hvor Quran lægger, og så skuber hun den ud! og når jeg rejser mig for at skælde ud, løber hun hen oggår amok på mine ankler. Det gør hun ALDRIG når vi er alene!”
Hvem faen er Quran? Og hvad er det Quran lægger?"
Hun lyder som en ganske normal rask killing … Ingen tvivl om det ville være godt med en legekammerat til hende , så de sammen kunne få brændt noget krudt af
[quote=lenschow;133669]“Når jeg får gæster opføre hun sig som et barn der har fået for meget sukker! Hun gør ALT hvad hun VED hun ikke må, og som hun ALDRIG gør når vi er alene. Hun kravler ind på en hylde på mit tv-bord, hvor Quran lægger, og så skuber hun den ud! og når jeg rejser mig for at skælde ud, løber hun hen oggår amok på mine ankler. Det gør hun ALDRIG når vi er alene!”
Hvem faen er Quran? Og hvad er det Quran lægger?"
:-)[/quote]
Koranen gætter jeg på. Og hun mener nok ligger istedet for lægger.
Jeg kan gætte mig til at hun nok ikke har haft den så længe, men skrev til hende at katte fylder meget og det bliver de ved med. Og de lever længe.
Anbefalede hende også stærkt at hun fik en legekammerat til den… Jeg ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive Hvad hun gør er desværre ikke op til mig
Jeg har -høhø Faktisk uden problemer!
Der ryger kun en snor engang imellem, når Amira løber for hurtigt igennem (vinduet er daaarjligt, og vi er dåååmme, når vi ikke trækker fra).
Som I andre skriver, lyder killingen til at være en helt normal killing med en helt normal killings adfærd og legebehov, som den i mangel af en kammerat forsøger at få dækket hos din veninde.
Din veninde, som er ret uerfaren mht. katte, har bedt om råd, og dem har hun så fået i massemis og ret enslydende fra folk med erfaring med katte.
Hvis hun så ikke har lyst til at følge disse råd, vil mit råd være, at hun
- finder et egnet hjem til sin killing
- læser nogle bøger om katte / melder sig herind og følger godt med
- og derefter anskaffer sig en voksen, rolig kat, der er vant til at være alene.
Som I andre skriver, lyder killingen til at være en helt normal killing med en helt normal killings adfærd og legebehov, som den i mangel af en kammerat forsøger at få dækket hos din veninde.
Din veninde, som er ret uerfaren mht. katte, har bedt om råd, og dem har hun så fået i massemis og ret enslydende fra folk med erfaring med katte.
Hvis hun så ikke har lyst til at følge disse råd, vil mit råd være, at hun
- finder et egnet hjem til sin killing
- læser nogle bøger om katte / melder sig herind og følger godt med
- og derefter anskaffer sig en voksen, rolig kat, der er vant til at være alene.
Okay koranen - frække kat:-)
Ellers helt enig med Mega - rådgivning lader til at være temmelig spildt. Det er i mine øjne ikke katten den er gal med… Men uvidenheden.
Det lyder som en rigtig dejlig lille kaos-mis:-)
Angående sætningen - og jeg citerer frit “Katten gør dit og dat selv om den godt VED, at den ikke må”…
Nix dyr gør det vi lærer dem eller det, som falder dem naturligt at gøre, når vi ikke har vist dem et alternativ. De snyder sjældent med vilje deres ejere - ikke på denne måde i hvert tilfælde:-)