![]()
![]()
Jeg mødte kun Dorte en enkelt gang som frivillig på Gimle i Roskilde
Ja, jeg fik en besked på Messenger fra Camilla Baird i går eftermiddags
Det er virkelig trist, for hun var jo ikke særligt gammel og mig bekendt heller ikke syg.
Hun har været aktiv i katteverdenen i en menneskealder, først som udstiller og opdrætter og de senere år primært som frivillig hjælper på Viking Cats’ sjællandske udstillinger.
Jeg synes bestemt, at Kattegale, hvor hun jo også var aktiv, skal lave en indsamling til en buket eller til støtte for et formål, hvis hendes familie melder ud, at det var hendes ønske.
Det er lidt trist, at hendes katte er kommet på internat, for de var ikke unge, så det må være en voldsom omvæltning for dem ![]()
Jeg tænkte præcis det samme, men det har vel været det familie lige kunne overskue. Og med deres alder taget i betragtning, kan de risikere at sidde der længe. ![]()
Netop ![]()
Har du kontakt til Gimle
Jeg har skrevet til deres kontaktmail på hjemmesiden - frygter den ender i spam:woozy_face:
Nej desværre ikke.
Det ville måske have været nådigere for dem at følge Dorte. Så vidt jeg kan regne ud er de mellem 10 og 14 år.
De har ikke været udstillet i mange år og er nok mest vant til deres eneste menneske, så der må være så hårdt og stressende for dem at sidde på et internat. Dorte ville have hadet at se dem der.
Det er godt nok en trist besked at se. ![]()
Dorte var en af de første der inviterede mig på besøg til en snak om opdræt og somali/aby dengang jeg begyndte at overveje at opdrætte.
Vil meget gerne bidrage til en indsamling
![]()
Jeg har først lige læst/ set det i dag ![]()
For pokker det er uventet og trist.
Jeg står gerne for en buket fra KG da jeg bestemt regner med at deltage i bisættelsen når tid og sted oplyses.
Jeg ved ikke hvad Dorte ville have ønsket, men resten er jeg helt enig i. Og det er ikke en gang sikkert at de vil komme ud i samme hjem, det er jo ikke altid muligt.
Nogen der ved hvor mange katte hun efterlod? Så vidt jeg kan huske havde hun jo ikke så mange tilbage, men min. to. Jeg mener at Enki stadigvæk lever, og en der vist hed noget der starter med A?
Jeg mener at hun havde 3 måske 4.
Jeg vil også gerne være med til enten en buket eller hvis der skal doneres til et formål efter Dortes ønske ![]()
Ja, spørgsmålet om Dortes katte er den primære årsag til min tråd om kattetestamente. Dorte var ikke specielt gammel og mig bekendt heller ikke specielt syg, så hun har garanteret tænkt, at det ikke var nødvendigt at spekulere på, men hendes historie viser resten af os, at det kan ske for enhver, så især de, der er alene bør virkelig sætte sig ned og tage en beslutning om samtlige de katte, man ejer. Og opdatere den med jævne mellemrum.
Med mindre familien frabeder sig blomster, synes jeg, der skal være en lille bårebuket fra KG. Hvis vi laver en indsamling, kan resten af pengene gå til noget kattevenligt. Måske Kattens Værn, siden det er der, hendes katte er havnet. Men det kan sagtens være noget andet, hvis andre har gode forslag.
Lone, det vil være så fint, hvis du vil stå for buketten og tage den med ![]()
Kattens Værn er en god idé. Jeg ved ikke, om de f.eks. ville acceptere, at beløbet kunne gå direkte til Dortes katte, f.eks. som en reduktion i adoptionsprisen, men det er da værd at høre dem om.
Sikke en dejligt tanke ![]()
Så fik jeg lige sundet mig lidt mere, blev nok mere påvirket end jeg lige troede.
Jeg har skrevet til begge Dortes brødre om vores forum, og vores plan om at samle ind til en buket og give resten til kattens værn.
Det blev de meget glade for / rørt over.
De skal nok lade mig vide, og opdater på Facebook når der er nyt.
Jeg skal nok kontakte kattens værn for at høre om donationen kan gå direkte til Dortes katte, eller hvad der kan gøres.
Eftersom de ikke kender os alle herinden, vil jeg blot på kortet skrive fra alle os på kattegale, hvis der er ok med jer ?
Hvis du vil give et bidrag kan det gøres på mobil pay
28 20 19 74
Hvis du heller vil overføre til bank så send en besked så får du mit konto nummer.
Ja plejer vi ikke at skrive alle os fra kattegale? Jeg synes i hvert fald det er en god løsning. ![]()
Så har jeg lige sendt lidt, men glemte at skrive mit navn på