Mindetråd til Dorte Birkedal

Jeg fik tidligere i dag den triste besked at Dorte Birkedal ikke er mere :cry:

Jeg kender kun Dorte fra udstillinger og online fora som Kattegale og det har udelukkende været for det gode.

Jeg har taget et screenshot fra Facebook så I kan læse det selv.

Hvil i fred Dorte, det var alt for tidligt du skulle herfra.

18 Synes om

Åh nej, det var godt nok triste nyheder :disappointed::disappointed:

2 Synes om

Åh nej da … :worried:
Hvil i fred Dorte :lys:

2 Synes om

1 Synes om

Nej dog. Det var godt nok trist nyt.
Hvil i fred Dorte.
:lys:

2 Synes om

Nej, hvor trist.

Hvil i fred, Dorte. :hibiscus:

2 Synes om

Det var godt nok trist…talte lige med hende på sidste TICA show….hvil i fred og må du genfinde alle dem du har sagt farvel til mens du var her.

2 Synes om

2 Synes om

Åh nej :lys:

2 Synes om

1 Synes om

Det var triste nyheder :disappointed_relieved:

Hvil i fred Dorte. :candle:

2 Synes om

Hvil i fred :lys:

2 Synes om

Det er trist læsning.

2 Synes om

Jeg har kun mødt Dorte en gang IRL - da hun var med til at bygge min katteindhegning. Det siger unægteligt også noget om folk, at de møder op og hjælper en helt fremmed. Et tab og alt for tidligt. Hvil i fred, Dorte.

@Gizzemissen - hvis du hører mere om tid og sted for bisættelse, så sig det gerne videre. Så vil jeg sende en sidste hilsen fra KG.

14 Synes om

2 Synes om

Kan vi lave en indsamling til det?

8 Synes om

Det var en forfærdelig nyhed.
Dorte var en af de kattegale, jeg har kendt længst. Hun var fra Roskilde, aktiv i mange sammenhænge og havde også Somalier fra Dushara.
Hvil i fred, min ven - du vil blive savnet.

9 Synes om

Dorte’s bror skriver på facebook “Til Dorte’s kattevenner kan jeg orientere om, at Dorte’s katte er hos kattens værn”

8 Synes om

Jeg har ikke set Dorte mange gange, men jeg har været så heldig at hun i en periode strikkede skønne sokker til mig. Foruden at jeg har mødt hende på udstillinger, på Gimle (koncertsted hvor hun var frivillig), til killingenus, og så har hun besøg mig nogle gange hvor vi genså Brødrene Dal. Hun er den eneste jeg har kendt som også har set den gakkede norske børneserie, det var rigtig hyggeligt og sjovt at gense den sammen. :hjerte:

9 Synes om

Dej gjorde ondt at høre om Dorte i går aftes :broken_heart:
Jeg har kendt Dorte lige siden jeg startede med at udstille og senere opdrætte. Hun var i de første år en fast del af Aby/Somali flokken på udstillingerne.
Senere bevarede hun kontakten med kattevenner og bekendte ved altid at være at finde på Viking Cats udstillinger på Sjælland, hvor hun passede indgang og raffle. Her blev det også til mange snakke.
Især talte jeg i en periode meget med hende om min svigermor som blev ramt af demens, da Dorte selv havde denne sygdom tæt inde på livet hos hendes mor.
Jeg vil huske Dorte som et positivt og hjælpsomt menneske, der altid fandt et smil og en god historie frem når man så hende.
Hvil i fred Dorte - Det var alt alt for tidligt :lys:

12 Synes om