Mindre liv drægtig

Hej alle. I har været så søde til at give mig gode svar på mine spørgsmål.
Min hun kat er drægtig og jeg går egentlig bare og venter på hun skal føde.
I dag syntes jeg at der er mindre liv i maven(dog stadig liv) hendes temperatur var til morges 37,8 (den ligger normalt på 38) men kan mindre liv betyde en snarlig fødsel. Hun ligger tilmed indehos mig, oven på mig, hos mine børn og sover en del. Hun spiser ikke vildt meget, men vådfoder det glider meget hurtigt ned :joy:
Det er over 2 uger siden jeg mærkede liv i maven for første gang. :heart: Håber i har nogle gode råd og svar til mig. :blossom:

Har du set en slimprop falde ud? Det kan indikere snarlig fødsel, men den kan dog i nogle tilfælde falde ud op til en uge før fødsel.

Enig i det med slimproppen.

Har kun oplevet 3 fødsler, så er på ingen måde ekspert, og kan ærlig talt ikke huske meget fra den første. Mine 3 hunkatte har alle været mere kontaktsøgende et døgns tid op til fødslen og de Cille helst ikke have jeg gik… 2 af dem søgte også bakken meget og ofte døgnet op til fødslen.

Nej jeg har ikke set den, har kigget efter den ofte. :slightly_smiling_face: Hun kommer stadig ud så derfor kan det også være svært at holde øje med, men i dag har hun holdt sig inde, trods de gode vejr :heart:

Det ville være en rigtig god idé at holde hende inde, så hun ikke føder udenfor, hvor du ikke kan hjælpe hende :slight_smile:
Det samme gælder at holde hende inde, mens hun har killinger, så hun ikke går ud og bliver drægtig igen og forsømmer de små.

5 Synes om

Ja det er også meningen at holde hende inde nu her. Også derfor jeg går og er meget OBS på hendes adfærd. Hun vil ikke komme ud efter fødsel før killingerne kan klare sig selv med tørfoder :blossom::yellow_heart: så kan hun nemlig også blive steriliseret

3 Synes om

Hendes slimprop er lige gået, ligner bussemand ved skedeåbningem

Jep, det lyder helt rigtigt. Så kan der gå alt fra nogle timer til få dage, før fødslen går igang :slight_smile:

1 Synes om

Så er det vigtigt at du holder hende inde fra nu af.
Som Vipstøsen siger, så går de meget på bakken lige før fødslen fordi de tror at de skal s****, der er jo noget som trykker. Vis hende kassen du har lavet og sørg for at der er så meget ro i hjemme som muligt.

Hvis ikke du har gjort det, så gør de ting klar som du kan få brug for:

Håndklæder til at gnubbe killingerne hvis de skal hjælpes igang
En steril saks hvis hun ikke kan finde ud af at gnave navlestrengen over selv. Gnid først strengen mellem to fingre så den klapper sammen og klip den så ca 3 cm fra killingen (nogle kan også bruge deres negle) sørg for at have vasket hænder! Hvis du har klorhexidin kan du duppe deres navlestrenge med det.

1 Synes om

Jeg vil ikke bidrage så meget til fødslen, for det vigtigste er skrevet :slightly_smiling_face: Men jeg vil
appellere til du også får de små neutraliseret sammen med mormis :slightly_smiling_face: Det er den bedste sikring mod de kommer i samme situation som mutter mis :heart:

3 Synes om

Lige nu er hun lukket ind der hvor hun skal føde, kasse, vand, mad og bakke er der. Hun har allerede været på bakken. Vi skal lige have skruet hendes trappe ned så vi stadig kan have døren åben, :heart:

1 Synes om

En lille update, hun ligger i babyens gamle lift som jeg havde stående under trappen, har ladet hende ligge der indtil videre. Hun ligger bare og hviler sig og jeg kigger til hende indimellem for ikke at forstyrre for meget. :heart:

1 Synes om

Første killing kommer ud med numsen fæeta, hovedet er stadig i fødsel vejen? Skal jeg gøre noget.
Update : killingen er ude

6 Synes om

Godt gået :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Nr 2 er kommet :yellow_heart:

5 Synes om