Mindre spinnen med alderen

Her under fodboldkampen, som i øvrigt jo er topspændende(!), ligger vi og hygger som sædvanligt - min lille tiger og jeg - og pludselig slår det mig: Han spinner egentlig ikke så tit mere.

Han er lidt over 5,5år gammel og med tiden er han naturligvis blevet mindre legesyg, som man kunne forvente, men jen har egentlig ikke tænkt over, før lige nu, at jeg ikke oplever han spinne så ofte mere.
Han ligger stadig helt op ad mig/ ovenpå mig eller hvor han nu finder interessant i et givent øjeblik, men hvor han tidligere spinnede næsten bare jeg lagde hånden på ham, er han blevet mere nærig med at vise at han hygger sig.
Jeg var for nylig til det årlige sundhedstjek, hvor jeg fik at vide at han er så rask at han i dyrlægeøjne er en dejlig kedelig patient, så alt tyder på at det er som det skal være.
Er det bare en voksenkatteting, at som er helt naturlig? Har aldrig rigtig tænkt over det før for han er præcis den mis han altid har været på alle andre måder.:hjerte:

Næh - jeg oplever det snarere omvendt. Jo ældre kattene bliver, jo mere spinder de - jo bedre kender de os og jo mere har de tid til kæl (killinger og ungkatte har ikke tiiiid, de har for travlt med at løbe på væggene og lege ;))
Men katte er jo forskellige, så…

Han har altid været i fuld fart, men alligevel haft masser af tid til hygge, så tillid har han vist aldrig været i underskud af når det kommer til mig -han har altid været en rigtig mors kat! Det var bare en ting, som pludselig slog mig under kampen, at der da egentlig ingen lyd var i ham :slight_smile:

Da min Waldo var lille spandt han konstant, men det aftog sig igen, og jeg hørte ham ikke spinde én eneste gang i over 1år! Han kunne selvfølgelig stadig ligge og putte med mig og sige “nus mig mooaaaar”-lyde, men han spandt ikke. Her lige før sommer begyndte han at spinde igen, og gør det maaaange gange dagligt nu :slight_smile: Og han bliver 2år til November

Inka spandt så godt som aldrig som killing og ung, men nu i en alder af 14 år, spinder hun højt.
Men mon ikke det er forskelligt fra kat til kat? Nogle spinder næsten lydløst, mens andre kan spinde så højt, at stemmen til sidst nærmest knækker over.

Jeg synes også det er en ting der har taget af ved vores med årene. Specielt med Basil tænkte jeg somme tider på det, for han spandt ENORMT højt og inderligt da han var killing, men som han blev voksen tog både lydstyrken og hyppigheden af. Ikke at han slet ikke spandt mere, men bare ikke i samme grad.

Phumba, derimod, spinder så tit som altid. Hvilket vil sige ikke ret tit, men når Madame kommer i en af sine sjældne stunder (som forresten bli’r hyppigere og hyppigere, dejligt nok) hvor hun nedlader sig til at lade sig nusse, SÅ spinder hun. længe og inderligt. Men ikke så højt som f. eks. Stevie.

Adelie spinder meget lavt, men faktisk ret tit, det tog lang tid før jeg fandt ud af at hun overhovedet spandt når man aede hende, for hun gør det med meget lidt volumen, man skal næsten lægge øret ind til hende for at høre det :slight_smile: