Er jo velkendt at mco er den største katte race stærkt forfulgt af nfo.
Men hvilken race er verden mindste race :?
Det er Singapura …
Så godt nok det mindste af det mindste på CFA udstillingen i går
Enig med Lis i at det nok er singapura der er den mindste, og vist også den eneste race hvor det faktisk står i race standarden at den skal være lille
Er helt enig med Lis & Eife, Jeg faldt også over[COLOR=darkgreen] det i standarden at den skal være lille .Tror heller ikke jeg før har set det . Ellers så har jeg bare ikke lagt mærke til det før ved andre racer ?[/COLOR]
Er det ikke briten der er næstsstørst eller ragdoll? Det er mig bekendt ikke NFO?
Ja, som skrevet andre steder er det Singapuraen. De forbliver små hele livet og mine hunkatte vejer ca 2 kg
Her er ey billede af Face of an angel og et af hendes mor Lille Fisen;
Cats og Conni
Hvor er de smukke, de små singapuradamer!
Briten er den største korthårsrace. Ved egentlig ikke, hvordan den vægtmæssigt er i forhold til NFO
Mariann
[quote=lenschow;506082]Er det ikke briten der er næstsstørst eller ragdoll? Det er mig bekendt ikke NFO?[/quote]Tror Main coon og Ragdoll er de største katte hvis vi taler om vægt og statur.
Sikke nogle skønne singapuradamer - sikke nogle øjne!!!
Taler vi størrelse, er NFO oftest større end Briten… taler vi vægt, så vil brite som regel være noget tungere end NFO og formentlig også Ragdoll…
Tror de forskellige katteracer kan svinge lidt. Min Mor har en Britisk korthår (kastrat) og han vejer 7,5 kg og ser fin og vamset ud. Så har hun en Ragdoll kastrat, han vejede 10 kg da han var 1 år, og nu da han er 4 år vejer han 14 kg og har ikke et gram for meget, men har har også meget store forældre…
Håber ikke min Ragdoll bliver SÅ stor, han er 12 uger og vejer 2,2 kg og jeg håber han bliver under de 10 kg (for ryggens skyld!):D…
Min gamle Korat vejde 2,4 kg og var en yndelig lille nips hele livet:)
Mine to MCo er ikke ret store (selvom folk tror Tara er:-)) Nanoq vejer 7 kilo og Tara 6,5
Det er vist meget normalt.
Tara vejede jo 10 kg da hun fik tørkost… uha den var grum kan jeg se i dag… Men den gang viste jeg ikke bedre, så de fik Specifik og filtrede også helt vildt.
Det tørre de får i dag som supplement, når jeg fx er i KBH er orijen. Det er vi glade for
[quote=lenschow;506488]Mine to MCo er ikke ret store (selvom folk tror Tara er:-)) Nanoq vejer 7 kilo og Tara 6,5
Det er vist meget normalt.
Tara vejede jo 10 kg da hun fik tørkost… uha den var grum kan jeg se i dag… Men den gang viste jeg ikke bedre, så de fik Specifik og filtrede også helt vildt.
Det tørre de får i dag som supplement, når jeg fx er i KBH er orijen. Det er vi glade for[/quote]Du kan også købe Orijen fragtfrit her på www.godttildyr.dk mener bare man skal købe for omkring 300 kr for at få fragtfrit. Ved min veninde bruger dem.
- ok, hele sjælland er 300 kr, og Fyn, Jylland og brofaste øer så skal man købe for 500 kr.
[quote=Helene;506205]Tror de forskellige katteracer kan svinge lidt. Min Mor har en Britisk korthår (kastrat) og han vejer 7,5 kg og ser fin og vamset ud. Så har hun en Ragdoll kastrat, han vejede 10 kg da han var 1 år, og nu da han er 4 år vejer han 14 kg og har ikke et gram for meget, men har har også meget store forældre…
Håber ikke min Ragdoll bliver SÅ stor, han er 12 uger og vejer 2,2 kg og jeg håber han bliver under de 10 kg (for ryggens skyld!):D…
Min gamle Korat vejde 2,4 kg og var en yndelig lille nips hele livet:)[/quote]
14 (f j o r t e n) kg ??? -what
Uden at være ‘buttet’?
Det er jo serval størrelse…
Der er lidt rekorder her:
http://www.russianblue.dk/Litteratur/Rekorder_med_Katte.htm