Mine andre dyr

Må hellere lave min egen tråd til mine andre dyr.

Lige nu har jeg udover Simba:

  • 1 fedthalemus (Mulle’s Valdemar) Født: 30 December 2021
  • 3 Carausius Morosus aka Indisk vandrende pinde + en masse æg og unger fra de 3 (Vandre, Winnie og Lily) bliver tit bare omtalt som pindene - De 3 voksne er klækket hen over sommeren 2021

Hjemme hos min kæreste har jeg (/min datter)

  • 1 kanin der er en blanding af lille-rex og hermelin (Brownie Kaninus Junior) - Han hader mig, men er ellers en ret sød kanin, jeg passer ham hvis de skal på ferie - Født: ca. 26. Januar 2020

I er velkomne til at spørge løs :smiley:

5 Synes om

Så fik jeg overskud til at tage billeder af buret med grene i (tror ikke de gider jorden, så den kommer væk)

Forsøgte også at tage billeder af nogle af alle ungerne…

6 Synes om

God ide at samle dem i en tråd, så er det lettere at følge dem. :+1:

3 Synes om

Jeg er hjemme ved min kæreste og min datter.

Brownie er sur fordi jeg holdte ham og fordi jeg klippede hans klør, så han gemmer sig under bordet…

Da jeg så ville tage billede af han, hoppede han frem mod min mobil :grin:

9 Synes om

Mine aqua dragons/sea monkeys/saltvands rejer er desværre alle døde, så jeg dur ikke til at holde liv i dem, tror heller ikke jeg gider have dem igen foreløbigt :slight_smile:

Lidt spam her til morgen af Valdemar, fedthalemus har en mekanisme der gør de spiller døde, og er derfor utrolig nem at have i hænder i forhold til andre små gnavere :heart:

Og ja jeg ligner lort, men føler mig ret frisk idag :smiley:

Hans fine hale

Simba holdte skarpt øje med os :grin:

5 Synes om

Har sat fødsesdage ind i startindlægget, kan ikke huske præsis datoerne for de 3 voksne pindes klækninger og de små klækker der nye af næsten dagligt :smiley:

1 Synes om

Den ene af mine 3 voksne pinde er muligvis død…

Nu har jeg taget den ud, for at se om den bevæger sig på et tidspunkt

3 Synes om

Okay, den har lagt helt stille på ryggen oven på buret i 3 timer, så kan vidst godt erklære den død :frowning:

Forsøgte at fodre den døde pind til Valdemar, men han gad ikke spise den, men det gad Simba godt :grin:

6 Synes om

Har idag forsøgt med en bund af hemp strøelse, toppet med papir-strøelse og krydret med toilet og køkken ruller :smiley:

6 Synes om

Jeg syntes nok jeg kunne mærke nogen kiggede på mig :heart:

8 Synes om

Blandemaskinen Valdemar har været i gang :smiley:

8 Synes om

Tror Brownie her til morgen har glemt at han hader mig…

Jeg kunne give ham morgenmad uden han angreb

Jeg måtte endda ae ham med en enkelt finger…

Lidt senere kom han helt hen og snuste til mig, da jeg sad i sofaen, og måtte ae ham på hovedet :smiley:

Bevægede dog min fod og vusj så var han væk igen…

Skøre nin :grin:

6 Synes om

Opdatering:

Lige nu har jeg udover Simba:

1 fedthalemus (Mulle’s Valdemar) Født: 30 December 2021
2 Carausius Morosus aka Indisk vandrende pinde + en masse æg og unger fra de 3 (Winnie og Lily (tror det er Vandre der døde, da den var ældst)) bliver tit bare omtalt som pindene - De 3 (nu 2) voksne er klækket hen over sommeren 2021
Hjemme hos min kæreste har jeg (/min datter)

1 kanin der er en blanding af lille-rex og hermelin (Brownie Kaninus Junior) - Han hader mig, men er ellers en ret sød kanin, jeg passer ham hvis de skal på ferie - Født: ca. 26. Januar 2020

4 Synes om

Endnu en af de voksne pinde er fundet død, så er der kun 1 tilbage

4 Synes om

Rullen fra køkkenrulle er fin, men selve papiret ville jeg være lidt forsigtig med.
Toiletpapir er jo lavet til at opløses i vand, hvorimod køkkenrulle er lavet til suge og holde på vandet uden at opløses.
HVIS fennikel fyr får noget af det for godt ind i kindposerne eller ned i maven er der risiko for problemer.
Jeg har en gang måtte hjælpe en ørkenrotter med at fiske køkkenrulle ud igen fra kindposerne. Det havde simpelthen sat sig fast op mod huden, fordi det sugede væden derfra og så klistrede sig fast :s:

Der er toiletpapir helt anderledes lavet og dejligt ufarligt :slight_smile:

Han er en fedthalemus :slight_smile:

Han bruger kun tunnellen ikke papirresterne, da bunden er lavet af papir

Jeg er med på at han er fedthale, men de bruger jo også at proppe ting ind i munden/kinderne for at flytte det til en rede eller lignende - ligesom mus, rotter, hamstere af alle arter, gerbiler og jirds gør det …
Og det er selve papiret fra køkkenrulle ikke særligt godt egnet til.
Det kan altså ende i både forstoppelse og problemer for selv at få det ud igen pga køkkenrullens egenskaber.

Det var egentligt bare den femøre, jeg lige ville droppe.

1 Synes om

Jeg har nu aldrig set en rotte med kindposer, eller at se har båret ting inde i kinderne som en hamster, og jeg har endda opdrættet dem og haft over 30 rotter som kæledyr…

De bærer ting i munden som hunde, og det er også den eneste måde jeg har set fedthalemusen gøre det på.

Desuden er hamster-kindposer tørre, da det ikke går at mad/strøelse bliver vådt når det er i kindposerne