1 fedthalemus (Mulle’s Valdemar) Født: 30 December 2021
3 Carausius Morosus aka Indisk vandrende pinde + en masse æg og unger fra de 3 (Vandre, Winnie og Lily) bliver tit bare omtalt som pindene - De 3 voksne er klækket hen over sommeren 2021
Hjemme hos min kæreste har jeg (/min datter)
1 kanin der er en blanding af lille-rex og hermelin (Brownie Kaninus Junior) - Han hader mig, men er ellers en ret sød kanin, jeg passer ham hvis de skal på ferie - Født: ca. 26. Januar 2020
Mine aqua dragons/sea monkeys/saltvands rejer er desværre alle døde, så jeg dur ikke til at holde liv i dem, tror heller ikke jeg gider have dem igen foreløbigt
Lidt spam her til morgen af Valdemar, fedthalemus har en mekanisme der gør de spiller døde, og er derfor utrolig nem at have i hænder i forhold til andre små gnavere
Og ja jeg ligner lort, men føler mig ret frisk idag
1 fedthalemus (Mulle’s Valdemar) Født: 30 December 2021
2 Carausius Morosus aka Indisk vandrende pinde + en masse æg og unger fra de 3 (Winnie og Lily (tror det er Vandre der døde, da den var ældst)) bliver tit bare omtalt som pindene - De 3 (nu 2) voksne er klækket hen over sommeren 2021
Hjemme hos min kæreste har jeg (/min datter)
1 kanin der er en blanding af lille-rex og hermelin (Brownie Kaninus Junior) - Han hader mig, men er ellers en ret sød kanin, jeg passer ham hvis de skal på ferie - Født: ca. 26. Januar 2020
Rullen fra køkkenrulle er fin, men selve papiret ville jeg være lidt forsigtig med.
Toiletpapir er jo lavet til at opløses i vand, hvorimod køkkenrulle er lavet til suge og holde på vandet uden at opløses.
HVIS fennikel fyr får noget af det for godt ind i kindposerne eller ned i maven er der risiko for problemer.
Jeg har en gang måtte hjælpe en ørkenrotter med at fiske køkkenrulle ud igen fra kindposerne. Det havde simpelthen sat sig fast op mod huden, fordi det sugede væden derfra og så klistrede sig fast
Der er toiletpapir helt anderledes lavet og dejligt ufarligt
Jeg er med på at han er fedthale, men de bruger jo også at proppe ting ind i munden/kinderne for at flytte det til en rede eller lignende - ligesom mus, rotter, hamstere af alle arter, gerbiler og jirds gør det …
Og det er selve papiret fra køkkenrulle ikke særligt godt egnet til.
Det kan altså ende i både forstoppelse og problemer for selv at få det ud igen pga køkkenrullens egenskaber.
Det var egentligt bare den femøre, jeg lige ville droppe.
Jeg har nu aldrig set en rotte med kindposer, eller at se har båret ting inde i kinderne som en hamster, og jeg har endda opdrættet dem og haft over 30 rotter som kæledyr…
De bærer ting i munden som hunde, og det er også den eneste måde jeg har set fedthalemusen gøre det på.
Desuden er hamster-kindposer tørre, da det ikke går at mad/strøelse bliver vådt når det er i kindposerne